Bukefalos 28 år!

Bygga kaninbur

linnsan

Trådstartare
Ska bygga ihop ett par kaninburar för inomhusbruk i lite halv panik. Det är lejonhuvade dvärgkaniner och jag har gärna lite större burar och att de går tillsammans (är vana vid att vara i hästbox tillsammans). Så lite tips på hur man kan göra. Jag bor i lägenhet, en etta på 40 kvm och har två hundar (schäfer och liten blandis Lhasa apso/yorkshire terrier) så buren måste ju vara iaf lite säker från dom.

Det får gärna vara billigt och hyffsat lätt/snabbt att sätta ihop.

Jag själv funderar på kompostgaller, men vad ska man ha som botten? Någon stor och låg plastbalja?

Tips emottages! :)
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 090
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 722
Senast: em-pirre
·
Övr. Djur Vårens projekt är att bygga en utebur till två kaniner. Vill ni bolla lite idéer med mig? :) Kaninerna är i dvärgvädursstorlek och...
Svar
3
· Visningar
7 356
Senast: Annie_92
·
J
Övr. Hund Pojkvännen har en Staffe (Apollo) på 5 år som han hade tillsammans med sitt Ex och hon är den som haft hunden mest eftersom han inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 903
Senast: bernersennen tjalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp