Bukefalos 28 år!

Bygga paddock

T

Thuja

Jag vet att det har tagits up tidigare men äsch..jag ser om det är någon som vill svara på just mina frågor:

Har en plats som är ganska lagom stor för paddock (visst den kunde ju varit större är ca 30*40 m) Men underlaget är ju inte så värst roligt...idag är det hård jord/ grästovor och en å annan sten. Nu tänkte jag fixa en paddock där- men så enkelt och billigt som möjligt. Vad krävs, hur mycket måste grävas först- måste man ha typ singel eller makadam i botten och sedan underlaget? Vad kostar det egentligen att göra allt sånt här? Någon som vet?
 
man kan använda sig av tjockt med bark.det är jätte bra! dränerar och sviktar! kanske kan man lägga sabd på om man vill..? bark köper man hos närmsta sågverk
 
man kan använda sig av tjockt med bark.det är jätte bra! dränerar och sviktar! kanske kan man lägga sand på om man vill..? bark köper man hos närmsta sågverk
 
Aha! Bra tips! Vi har faktiskt två sågverk i närheten. hur mycket tror du behövs och hur fint ska det vara? Kan ju inte vara för stora bitar..
 
Om vill att paddocken ska vara ridbar även under vintern är flis, så vitt jag vet, det enda som funkar, även om det inte är så bra resten av året - personlig uppfattning.
Bark, sand, spån, allt som absorberar vatten eller fukt på något sätt fryser ju när temperaturen sjunker.

Kanske värt att tänka på, säger hon med en icke ridbar paddock med sand... :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 434
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 340
Senast: jemeni
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 607
Senast: Crossline
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 809
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp