Bukefalos 28 år!

Bygga upp ekonomisk buffert

Hur vet ni det utan att ha sett min ekonomi på pappret, hur kan ni uttala er efter att ha läst lite på ett forum med fragment från helheten? :cautious: Sånt här tycker jag är riktigt spännande.

Du har ju skrivit om dina inkomster och utgifter rätt tydligt och att du har svårt att få pengarna att räcka.
Vi kan bara gå efter vad du skriver.
Du har liksom bara två alternativ här, antingen fortsätta som nu och inte spara eller göra förändringar för att få loss pengar och kunna spara.
 
Du har ju skrivit om dina inkomster och utgifter rätt tydligt och att du har svårt att få pengarna att räcka.
Vi kan bara gå efter vad du skriver.
Du har liksom bara två alternativ här, antingen fortsätta som nu och inte spara eller göra förändringar för att få loss pengar och kunna spara.
Utifrån det du skriver. Du har räkningar för 19' och 20' i inkomst och inget sparande.
Det var just det jag menade med helheten, dvs det jag inte skrivit. Jag tänker inte skriva allt för jag vill inte lämna ut allt och det får ni ha förståelse för.
 
Nä, men för att få vistas i stallet och ta hand om hästarna måste man vara medlem i klubben och de som är medlemmar är inga jag vill ska ta hand om min häst just nu. Jag litar helt enkelt inte på dom och skulle en av dom ta hand om hästen måste jag ändå vara i stallet och då brister hela konceptet, jag vill inte att ett barn ska vara själv med min häst utan vuxen i närheten. Hästar är inga gosedjur, även den snällaste hästen kan göra något dumt som skadar.
Just nu är jag inte i behov av någon hjälp då hästen är skadad och behöver vård, vård som jag INTE vill lägga över ansvaret till någon annan. Jag vill inte riskera att det inte blir gjort, jag gör det själv så jag vet att det blir gjort, sen får ni tycka vad ni vill om det. Jag gör ändå som jag vill i slutänden. :)


Du ska vara glad att folk lät dig va i stallet trots att som inte litade på dig, hur skulle du lärt dig något annars?
Du behöver inte svara som du gör, du skriver en tråd och ber om tips och det är precis vad du får och ändå så beter du dig som att du blir påhoppad?

Du vill inte ha tips för du vill inte tänka om, så jag förstår inte varör du skrev den här tråden faktiskt. För du verkar ju dessutom veta och kunna allt.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Äldre Spinoff - från en gammal hästtråd. Där man har köpt häst utan ha någon buffert alls, om hästen blir sjuk eller bilen behöver repareras...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 823
Senast: Elektronen
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 859
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 590
Ekonomi & Juridik Jag har inte haft egen häst på snart tio år, har tidigare haft tre. Nu har jag efter flera års uppehåll samt lågavlönade jobb och...
2
Svar
21
· Visningar
4 185
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp