Bygglovsöverklagande och myglande

Nya turer i ärendet, tjänstemannen ifråga har insett att det inte finns något bygglov men har ändå gett ut en byggstarts okej... Då tyckte tjänstemannen att "det gör inget vi godkänner bygglovet i efterhand" varpå mamma undrar hur hon kan överklaga det... Det visade sig även att byggnämnden inte hade hört talas om ärendet överhuvudtaget och efter veckans nämndmöte där ordförande nu var informerad (av mamma) och frågade tjänstemannen om ärendet så har tjänstemannen fått lämna ärendet och det ligger nu på byggkontorets chefs bord, de har även meddelat att de ska ta in sin jurist för att titta på ärendet innan de uttalar sig igen.
Någonstans är det någon som har gjort väldigt fel... Frågan är bara var och varför... Tjänstemannen kan inte klara ifrån med att vara ovetande eftersom det är samma tjänsteman som har varit med hela resan till domstol och ändå därefter ger okej till ett betydligt större bygge än vad bygglovet medgav...
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp