Bukefalos 28 år!

Byta havre/korn

1_2_3

Trådstartare
Hejhej!
Vill byta ut mitt foder till något som håller sig bättre,
Fodrar nu med havrekross/kornkross/betfor
Men har inte tillgång till kross och jag gör inte av med en 30kg säck innom 2veckor (snarare tar det över 1 mån)

Har ni något förslag på foder som jag kan byta till??

:)
 
Helhavre. Vi fodrar ca 50 hästar med hel havre. Går fint, ambitionsnivån är hög gällande hästarnas välbefinnande och uttryck. De får silage, havre, mineraler och betfor.
 
Du kan även ge något pelleterat helfoder, typ krafft grund, så slipper du lägga till så mycket vitaminer och selen, som annars kan bli en dyr historia.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 245
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 544
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp