C- eller D-ponny?

Sv: C- eller D-ponny?

Har inte läst alla svar, så ursäkta om jag upprepar vad ngn annan har sagt men:
Jag skulle leta efter en trevlig, ganska ädel D-ponny(kan bli mkt mer att rida om den är kraftig och grov). De kan ha den längre och när det blir aktuellt med stor häst är steget inte lika stort som om det skulle varit en C-ponny dom ridit innan. :)
 
Sv: C- eller D-ponny?

Till alla som svarat på min tråd; stort tack för era råd. Alla säger samma sak, D-ponny, så det får bli det! Ska börja leta... Är det vanligt vid tävlingar att det blir stor ålderskilllnad i D-ponnyklasserna? Att 13-åringar tävlar mot 17-åringar? För-nackdelar?
 
Sv: C- eller D-ponny?

breor inte de lite på vilken klass man tävlar i? om de börjar i typ LD så kommer de toligtvis vara tjejer i deras ålder de kan ju va äldre men då ider de ju ungefär lika bra som dina tjejer! sen om de tävlar i ögre klasser så kanske det är runt 17 års åldern som tävlar men i de klasserna så kommer ju dina tjejer va lika bra som dem annar skulle de ju inte tävla i de klasserna!:D jag gissar bara men de kanske inte är så!
(ursäkta stavfelen men de är min data som inte tar med vissa bokstäver när jag skriver man måste trycka jätte hårt vissa gånger!;))
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: C- eller D-ponny?

jag hade valt en snäll medel stor d-ponny:) Jag skälv rider en otroligt snäll d-ponny (Maxad):D
 
Sv: C- eller D-ponny?

det beror lite på hur långa du och din man är,hur stor tror du flickorna blir?
jag och syrran skaffade gick från B till D i 13 års åldern och vi har fortfarnade inte växt i dem (vuxna och färdigvuxna nu) med facit i hand så kanske en c-ponny vart lämpligare när vi destuom har så små förräldrar att de kan rida ponny haha.
Men iochförsej underlättar en D-ponny övergången till stor häst sedan
Tror de flickornablir lång (över 165´cm:crazy: alla över 160 cm är jättar i min värld) så skulle jag satsa på en D-ponny
 
Sv: C- eller D-ponny?

Är det vanligt vid tävlingar att det blir stor ålderskilllnad i D-ponnyklasserna? Att 13-åringar tävlar mot 17-åringar? För-nackdelar?

Min 12-åring har varit klart yngst när hon tävlat D-ponny. Det finns ganska många som rider ponny ända tills de är 18 faktiskt.

Det är ganska stor skillnad på en 12 och 18-åring, de som är äldre har oftast en mycket bättre kroppskontroll eftersom de redan har vuxit klart.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 392
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 817
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 470
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag heter Melie och är snart 13 år. Jag är ungefär 152 cm lång. Nu ska jag köpa egen häst, vi har hittat en superfin C ponny som vi...
2
Svar
28
· Visningar
3 750
Senast: Anzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp