Bukefalos 28 år!

Cane Corso ... mkt bilder

Sv: Cane Corso ... mkt bilder

en svart brindle, min favorit färg :) ska åka ner nästa vecka och titta på dom. Å då ska de bestämmas vilken av två valpar som blir min. Hur ska man klara av att vänta i 5 veckor innan guldklimpen är hemma? :P
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

hoppas att min flicka blir lika snygg som din Fendi :)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Självklart är inte färgen det viktiga.
Man kan väl säga att just den färgen är ett plus i kanten. :)
Temperament och hälsa är och bör alltid vara prio 1.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Då får man väl bidra med farsan Baloo då... Eller Kah menar jag ;) Alltså pappa till Figge :D

Som pytteliten (ungefär 4,5 vecka) med husse:


Lite större, 8-9 veckor... Jag tycker han är så söt på denna bilden, superkoncentrerad hihi:


Snart fem månader och en jävel på inkallning :D :
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Sen började valpen bli stor... Här är han precis 9 månader, stolpiga ben och lite småtjock kan man se såhär i efterhand :o :


Här är han vuxen men precis lika smidig fortfarande (oroa dig inte Gabbi ;) ):


Jobba kan och älskar han, här spårar vi (han är uppflyttade till lägre klass men nu måste vi jobba lite till på lydnaden :crazy: ):
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Sen är han (självklart) bara den vackraste hunden på jorden :angel: :



Och äääälskar sin matte mest av allt (syns här va? :laugh: )


En underbar, allroundhund som man kan göra det mesta med. Som tur är tycker Kah det är skitkul att testa massa nya grejer så vi har provat det mesta, förutom de grenar här ovanför som vi tränar och tävlar i regelbundet så har vi provat på rallylydnad, sök, skydd, agility och flyball - allt tycker han är lika kul och är duktig på också. Men man får välja för vi kan inte träna mer än vad vi gör, det orkar inte matte ;)

Edit: Missade det där med hur man upplever rasen.. Kah fyller 4 till sommaren och är fortfarande lika valpig, busig och full av energi som när vi fick honom, dock har han lugnat ner sig och är inte lika stirrig. Jag vet de som säger att det är riktiga soffpotatisar som mest släpar tassarna efter sig men den erfarenheten har då inte jag. De behöver jobba för att må bra, dock är det kanske inte nödvändigt i den utsträckningen som jag gör ;-) Men lite hjärngympa såväl som motion behöver de.

Där är vakt i dem, det ska man känna till om man skaffar en sån här hund och ingen kommer hem till oss obemärkt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Jag gillar också svartbrindle och de svarta hundarna väldigt mycket, bara det som saknas hos mig snart ;)

Hon blir nog väldigt fin din fröken.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Åhh där är han ju pappsen, ett ypperligt exempel på att det går att kombinera utseende och arbetsvilja hos en Cane Corso, en sann stolthet för rasen :laugh: och så nedärvar han ju sig fantastiskt :d;)

Hörde förresten att Åke ( kullbror till Figge) blev Bir -valp i helgen, kul!
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Här kommer Lova! :)
20100513013.jpg


20100513009.jpg


20100513042.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Hur går det för er, har ni fått hem er lilla valp än?

Själv har vi åkt på ett par utställningar med våra.

Idag var vi i Norrköping där Figge blev BIR Valp med HP och Fendi fick 1 kv med HP i juniorklass, båda fick kanonfina kritiker.

Har inga bilder från dagen men lägger in 2 bilder på Figge från förra helgen där han också blev Bir Valp i österbybruk.

figgekr2.jpg


Figge-1.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Fantastiskt härliga hundar!
Vi drömmer om en CC, men plats och tid brister så förmodligen blir det en Bostonterrier istället, och fortsätter drömma om en större kompis tills vi inte bor mitt i centrum, 8 trappor upp utan bil...

En blå tik i samma modell som Fendi hade varit :d, vi föder ju upp en blå kattras också. Jag har uppfattat dem som lämpliga ihop med tex katter, inte lättriggade eller jaktbenägna, men jag har ju bara träffat en?

Hur ser det ut i andra länder, omfattas de av korkade äganderestriktioner någonstans?
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Lova har hunnit bli 7 ½ månad och är helt underbar, vi har vart på två utställningar och fått hyffsat bra kritik :) valpkursen är avklarad och fortsättning allmänlydnad börjar till veckan. Ska ta några nya bilder och sätta in men lägger in några från i sommras
lovaisommras.jpg

lova2.jpg

lova1.jpg

fladdermus.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

kl
Fasiken man blir ju lite sugen :love:

Lustigt att du säger det för jag tänkte faktiskt på dig häromdagen.

Jag pratade med mina hundars uppfödare och fick veta att de eventuellt planerar för en drömparning, en sådan parning jag själv hade blivit eld och lågor över, när jag själv letade, vet inte hur mycket jag vågar skriva utan att det räknas som reklam så jag håller det lite kort.

Tiken är Fendis mamma, Denya som nu tävlar i Elit i lydnad och är uppflyttad till högre klass sök och spår, hanen är mig veterligen den enda hanen i sverige som också han tävlar i Elit.
Båda är röntgade med HD,A och där även alla kullsyskon är friröntgade.
De är dessutom båda SUCH och hanen har dessutom en hel del till utställningsmeriter.

De är båda MH testade med fina resultat och då jag träffat båda ett flertal gånger kan jag gå i god för att det är två kanontrevliga hundar.

Som sagt en drömprning för den som vill ha en hund att jobba med men jag vet att det kommer ställas väldiga krav på köparna av valparna, och att parningen endast kommer genomföras först när de har ett flertal riktigt bra valpköpare på vänt.

Som sagt, du kom upp i mina tankar...... ;)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Hon är jättesöt din lilla och vad roligt att ni är nöjda med henne.

Kul att ni har ställt henne lite då kanske vi stöter på varandra på någon utställning framöver. :)


Själv dammade vi av utställningskopplen i helgen som var och åkte till Norge till Nordisk Vinnarutställning 2010.

Ett antal timmar i bil men väl värt det då vi åkte hem med två trötta hundar i bilen där Figge numer kan titulera sig Nordisk Juniorvinnare 2010 och Fendi fick det norska Certet och Cacibet.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Tack tack :laugh:

Kanske dags md lite bilder nu när de börjar bli lite stora , Figge firade sin 1 års dag för ca 2 mån sedan och det firades självfallet med tårta som han något motvilligt delade med sig av ....

tertrta12.jpg


tertrta11.jpg


tertrta5.jpg


tertrta2.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Och så var det lite bilder från deras rätta element, skogen , svårt att tro att bilderna är tagna för bara lite drygt 2 mån sedan, vintern kom snabbt i år :(


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r213.jpg


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r322.jpg


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r331.jpg


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r339.jpg


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r251.jpg


sept-okt2010preutstllninghundarfigge1r241.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 971
Senast: warg
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 490
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 142
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 512
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp