Bukefalos 28 år!

Cane Corso ... mkt bilder

Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Lite uppdatering då det hänt en del.
Förförra helgen åkte vi till ett folktomt gotland på en liten minisemester. Vi åkte bland annat till ett öde fårö där vi har promenerat och cyklat i massor och där hundarna kunde sträcka ut på folktomma stränder.

Gotlandaug2011339.jpg

Gotlandaug2011330.jpg


Gotlandaug2011112.jpg


Gotlandaug2011103.jpg


Gotlandaug2011133.jpg


Gotlandaug2011050.jpg


Gotlandaug2011092.jpg


Gotlandaug2011126.jpg


Gotlandaug2011362.jpg


Gotlandaug2011352.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Hela familjen var självklart med
Gotlandaug2011413.jpg


och som alla vet ... på Gotland finsn det får..
Gotlandaug2011387.jpg


...och raukar...
Gotlandaug2011615.jpg


ser ni likheten?
Gotlandaug2011634.jpg


Vi hade kanonväder och passade på att ta årets sista dopp i kristallklara vatten
Gotlandaug2011601.jpg


Gotlandaug2011596.jpg


Och sen avslutade vi med att springa lite vänstervarv och Fendi slog till med att bli BIR med exellent, Ck, Cert och Cacib.

Figge blev bästa hane men domaren tyckte han var för ung för ett ck!?
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Igår var det dags för nästa utställning och nu stod Fendi för sitt championat, lite nervöst men Fendi har toppat formen och tyckte att det i hård konkurrans med 27 hundar varav ett par ryska världsvinnare, inte räckte med att plocka certet och cacibet, nepp hon slog till med att bli BÄSTA TIK och slog åter igen en hel drös med championtikar och stod tillslut som BIM med sin kullbrorsa som BIR, det är häftigt det!!!!

Så nu är hon SUCH, och jag undrar om hon inte även blev NUCH då hon sen tidigare har ett norskt stort cert

Jag gillar särskilt domarens kommentar .. " en perfekt balans mellan kraftfullhet och elegans "

Även Figge gick som tåget och slutade som 3 bästa hane, med exellent och Ck , en hund från certet. Han har ju tillräckligt med cert sen tidigare, nu väntar vi in 2 årsdagen innan vi tänker plocka det sista.

Gött mos som uppfödaren uttryckte det!!

fendichampionat004.jpg


fendichampionat014.jpg


fendichampionat010.jpg


fendichampionat003.jpg


fendichampionat007.jpg


fendichampionat008.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Tackar :laugh:

Nej vi har inte röntgat än då de varit för unga men vi planerar att röntga Fendi efter nästa löp, så får vi se om vi tar Figge då eller väntar lite då de växer länge och för tidigt rötngade hundar ofta får tillbaka från SKK att slappa leder, röntga om senare.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Jag känner inte till föräldrarna men vad kul att ni är nöjda med er tjej:)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

okej!
pappa finns hos Camilla Barkholz
mamma har precis flyttat över antlanten till USA. :)

Mitt pyrre kommer ifrån L'Impero Di Corsos i svedala, är bara deras andra kull :) så ny startad kennel :)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

GRATTIS! Sablar så snygga! :d
Har ni röntgat ännu?

Nu är det gjort ..

En bra och en mindre bra. Figge tyvärr HD D och Fendi glädjande nog HD A, AD O

Så ingen avelskarriär för Figge tyvärr utan han får fortsätta vara mattes bästa grånos bara.

Fendi har jag börjat träna lite lydnad med och hon är som en svamp så efter bara någon månads aktiv träning prövade vi på att tävla och hon skötte sig utmärkt men i halv regnblandad storm i höst/vinterväder utomhus på en leråker nollade hon läggandet och satte sig istället så ett tredjepris.

I februari provade vi igen i ett ridhus i nacka och då satte hon momenten som en smäck och fick 9 or och 10 genomgående förutom apporten där hon missade mitt kommando så jag fick kommendera om och fick en 6.

Men 184.5 poäng sammanlagt och en tredjeplats på pallen.

Så nu har jag en championtik med ett klockrent mh, som har visat vad hon går för arbetsmässigt och som har HD A, AD O, känns fint :-)

fendiapport.jpg


Fendi1845pong.jpg


Hittade förrestens fendis rassel som jag glömde bort tidigare

gabriellejonsson


gabriellejonsson
 
Senast ändrad:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

gabriellejonsson
hmm verkade inte funka nu då... ?

neh tydligen inte

th_Fendirassel.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Kl
Tack vare denna råd så ska det tittas på valp på söndag.
Har dammsugit ras efter ras efter en hund som skulle funka för oss och cane corso dök upp många gånger så då blir det så.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Spännande :-) , vilken kull?

Var noggrann i ditt val av kull och uppfödare, det är stor skillnad i kvalitet från kull till kull.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Eftersom det var den här tråden som fick mig att slutligen falla så kommer här bilder på våra troll. 9 v gamla monster.
dalia.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Oj , tog ni två ?

Ja även om det inte var en kull jag kunde rekommendera måste jag säga att de är jättesöta. det är något speciellt med doggvalpar, så rultiga och goa. :laugh:
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 829
Senast: Valle
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 137
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 446
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp