Bukefalos 28 år!

Cane Corso ... mkt bilder

Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Det blev en till mig och en till maken. Får vi bara föräldrarnas psyken på dom så är vi nöjda - vi ska ju inte avla.
Fantastiskt uppmärksamma och signalkänsliga valpar. Dom har redan accepterat hönsen och katten har talat om att han inte gillar äckliga små djur.
Dom löser situationer jäkligt bra - för att uttrycka mig i mentaltermer så pigga, nyfikna, inga kvarliggande rädslor men avvaktande i nya situationer för att sen ta itu med problemet.
Det känns kanon.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Hade ni bestämt att ni skulle ha två från början ? Vad är det för kön på dem ?

Jag hoppas att ni får många lyckliga år tillsammans :laugh:
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Jag skulle ha en tik - punkt. Maken tyckte det var kul med hund igen så han hängde glatt med och kikade - och fastnade. Jag ville inte ha den minsta i kullen - det ville maken. Så han köpte henne. Och jag köpte den jag ville ha.
Sådana är vi. :-)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Här är några av mina cane valpar, dom är snart 5 veckor. 4 veckor på bilderna :)
valparna4veckor164.jpg

valparna4veckor111.jpg

valparna4veckor177.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Tiden går och vi har legat lite lågt med utställningarna i väntan på föl och annat som kräver uppmärksamhet, men senare i höst ska vi satsa på att ta sista certet för Figge så att de är färdiga champions. Istället har jag fortsatt träna och tävla lite med Fendi och för ca 2 veckor sedan gjorde vi något jag inte kan rekommendera någon, vi startade i 3 st LK2,or på lite dryga 1 vecka.

I den första tävlingen fick vi trots en 9 på platsen ( nosade lite) en 6.5 på apporten ( kunde inte låta bli att tugga och bolla lite på vägen in ) och en 0 !!!! På helhetsintrycket ( blev lite kissnödig innan apporteringen !!! ) ihop 172 poäng vilket räckte till ett 1 pris och uppflytt till lk3 och en 2 plats på pallen, tjoho!!!!! :-)

Några dagar senare var det dags för nästa lk2a, en kvällstävling och fast hon var ovanligt ofokuserad och sniffade överallt i både fria följet och mellan momenten vilket krävde ett antal dk, samt att apporten var katastrofal ( sprang nästan hela vägen till domaren med den och kastade upp den i luften ;-), så räckte poängen upp till 172.5, ytterligare ett förstapris och 2a på pallen igen :-) duktiga skruttan. Platsen 10, fritt följ 6.5, läggande 9, inkallning 9, rutan 10 ( tjoho) apport 5.5, hopp 9.5, fjärr 9 , helhet 8


Nästa morgon var det dags igen, domare Yvonne Brink och visst märktes det att Fendi var jättetrött efter att på lite dryga 1 vecka ha tävlat 3 ggr och däremellan påbörjat spåträning.
Tempot i alla momenten blev lidande och hon slog i hindret ordentligt på väg ut men hon kämpade på och tog poäng i alla momenten, fick en 9 på helheten, och till sist räckte det till, inte bara 3 raka förstapriset ( på en vecka) utan även 3 raka 2 placeringen på samma tid, så då tog hon även titeln LP2.

Vilken körare, men nu ska vi vila från tävling resten av sommaren och i lugn och ro träna in 3,ans moment för att starta LK3 senare i höst, tjoho vad min lilla skrutta kan :-)


Som sagt det var tufft att tävla så här tätt eftersom alla belöningar mer eller mindre uteblev och det märktes på Fendi att motivationen var i botten mot slutet, men jag ville vara klar med 2,an och i lugn och ro kunde träna på treans moment och slippa köra både 3,an och 2,an eftersom momenten påminner så mycket om varandra.
Och vi lyckades, nu kör vi vidare mot trean för att förhoppningsvis kunna starta senare i höst.

Målet jag satte när jag började träna var att vi skule gå från ett förstapris i ettan till att starta i Elit på under ett år, dvs februari 2013, vi är en bit på väg. :)

maj2012barahundar044.jpg
[/IMG]

Fendihelkropp.jpg
[/IMG]

Vi har även börjat träna lite upplet och spår med dem, får se om vi kommer ut och tävlar i det också.

april-maj2012blahundardomarkomp237.jpg


april-maj2012blahundardomarkomp219.jpg
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Dina hundar är verkligen superfina. Men hur får hon till minen i bild 3? Underbart!
Ahhh nu ser jag hon har något i munnen - dags för Luff att skaffa terminalglasögon...
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

sol.jpg

Så små dom var - första veckan

DSC_0289.jpg

Spanar på svampromenad.
DSC_0291.jpg

Doftar vilt
DSC_0285.jpg

Fiffi soffpotatis
DSC_0286.jpg

Humla - alltid med.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Hello Cane lovers ;)(tänk Vinälskarn Frithiofsson asg!)
Nu e han här! Mitt nya lilla lakritstroll! Hur underbar som helst med en fantastisk personlighet! Önskar jag visste hur man lägger ut bilder. Någon?
Han e sjukt fin å social med allt å alla! (Något jag saknade lite med älskade min änglahund Ozzy?!)
Nya lillhjärtat e som sagt hemma nu å stolt som man e vill man visa hela världen sitt tillskott
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Lägg upp bilderna på tex photobucket och kopiera och klistra in.

Våra har också varit helt otroligt goa. Mjuka och följsamma utan att bli klistriga. Vi är helt sålda.
 
Senast ändrad:
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

DSC_0291.jpg

Doftar vilt


Se så fort de växer, de ser fina ut, ska ni ställa ut något eller pröva på att träna och tävla något annat med dem?
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

KL

Nej men neeeej! Det borde vara totalt förbjudet att starta sådana här trådar! :eek: Kände bara till rasen vagt innan men nu är jag nästan kär :o Så efter att ha snokat lite mer info om rasen blir det att försöka leta upp några CC-ägare så man får träffa några :D Planerar inte hundköp än på 1 år eller 2 men att vara ute i god tid är aldrig fel. Har en BC-korsning idag men nästa hund ska bli åt lugnare hållet men ändå träningssugen. Har länge varit inne på rottis men tycker ju CC verkar passa snäppet bättre..

Fantastiska bilder :love: Och vilka modeller till hundar :love:
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Fiffi har varit på utställning med finfin kritik och skötte sig fantastiskt i en hall med INGA mellanrum mellan hundar, folk o burar - låg och snarkade mitt i röran efter några timmar. Men hon har inte underbett...vi får väl se om det växer till sig.
Vi är anmälda till en personsökkurs i vår. Spårar gör vi ju annars på skoj - Fiffi i hundra knyck och Humla strosande.

Fiffi är den rediga försiktiga, håller koll på matte och Humla bara surrar omkring och har alltid något på gång.
Humla ska väl också ställas i vår men då måste dom miljötränas mer innan jag åker iväg med bägge - dom trissar ju upp varann så inibomben.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Vart ställde ni henne någonstans? Är fiffi "din"? Vad har hon för bett då?, även tångbett är ju ok, det har fendi och hon är ju både such och no uch med flera cacib och bir och bim titlar:-) bettet kan ju ändra sig lite oxå i takt med att hon växer klart, hur gamla är de nu? Lustigt att de är så olika till sättet ändå kullsystrarna:-)
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

:-) ja runt göteborg har du ett rätt stort gäng cc iallafall, kom ihåg att de skiljer sig en hel del hos olika uppfödare dock.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Jo Fiffi är min - Hägnatorpets EnCarholldas Fleur. Dom är ett nu i februari. Vi ställde i Kvänum i julas med en domare som faktiskt "kunde" CC men jag och namn, kommer inte ihåg nu.. Jag fick däremot lite kritik på min slappa hantering, det här med att dra upp huvudet och ställa rätt - har ju inte ställt hund på 25 år och då var det schäfer. Lite skillnad. Men domaren godtog min skrattande ursäkt och älskade hennes rörelser. Fick ett Hp trots bettet då hon ju ändå är junior. Men nja - det vill nog till om käken ska växa så pass, är nog inte troligt. Bettet är fint men inte CC. Lillasyster Humla har ett tjusigt underbett dock. Sussi beskrev ju deras karaktärer när vi var där och kollade och Humla är döpt till Fantasia i pappren just för att hon redan då hade egna planer, minst i kullen som hon var. Så Sussi hade rätt.
Vi ska väl ställa några gånger till för skojs skull. Humla är så liten så frågan är om hon kommer upp i mankhöjd enl rasstandard. Hon är dock den sötaste pussgurka man kan tänka sig och ska sitta i knät - eller rättare sagt på bröstkorgen - även om man sitter i en fåtölj. Hon kan inte förstå att det inte går.
Fiffi är gosig men vill bli kliad ordentligt istället och ligga på en egen plätt. Hon är den vackra.
Som sagt var väldigt olika.
 
Sv: Cane Corso ... mkt bilder

Kul att ni verkar nöjda iallafall:-) men vad har hon för bett då fiffi? Och hur liten är humla, jag tycker domarna verkar vara rätt så förlåtande med sånt.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 916
Senast: warg
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 490
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 142
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 511
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp