Bukefalos 28 år!

Cane corso till barnfamilj ?

Sv: Cane corso till barnfamilj ?

<snip>
I USA anses ju CC som en farlig hund och rekommenderas inte till barnfamiljer men å andra sidan gör boxern det också där så.
Önskar dig lycka till vare sig det blir en CC eller någon annan ras. Jag kan annars varmt rekommendera en boxer :)

Har anses manga raser som "farliga". Jag har en rottis och jag har manga vanner med pit bulls, dobermans, shafer, och allt annat man kan tanka sig som vi standingt hor ar "farliga". Manga av de har hundarna har sma barn hemma ... under STANDIG overvakning umgas barn och hundar fin,fint.
Den enda hund som jag nagonsin traffat som nafsade ett barn i ansiketet var var guda snalla golden for 30 ar sedan nar mina barn var sma. En kompis i femars aldern, bojde sig over henne och hon slangde upp huvudet sa det gick hal over ogat och han fick ett rejalt blamarke pa kindkotan.
Barnen berattade for sjalv var jag i ett annat rum nar det hande ... till och med hangande tvatt utomhus tror jag mig minnas. Jag visste inte NAGOT om hundar men larde mig att inte ha hunden ensam med en hel skock barn i alla fall aven om de egna barnen fortsatte sova med hunden under bordet och springa ikapp i tradgarden.
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

Äh då får jag göra så här istället.

handochtass.jpg


eliotochfigge8.jpg


figgeocheliot7.jpg


figgeochelliot.jpg


figgeochelliot2.jpg


figgeochelliot4.jpg


elliotochfigge4.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

Härliga bilder :love:
Men jag såg nog att rasen äter barn på minst 1-2 bilder ;):D
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

utan att veta mer om rasen så tänkte jag Dogo argentino när jag såg ditt inlägg. Rasen verkar ju vara väldigt avlad just för att inte hysa aggressivitet och samtidigt påminner den om CC i tyngd men samtidig smidighet.
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

Helt underbara bilder :)

Vart ju en Corso hane (som du vet),han är 5månader nu och är helt underbar med vår dotter.
Alltid varit otroligt snäll mot henne :)
Så nu kan jag själv rekommendera CC till barnfamiljer :)
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

Mina hundar har alltid haft barn omkring sej, dem är ju gärna mer med barnen än med oss vuxna om man säger så. Ligger gärna i samma rum som barnen är i etc etc.
CC är en toppen familjehund generellt sen finns det alltid dåliga exemplar så klart.

Jätte mysiga bilder på bebis å hundar :)
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

Nu har jag aldrig haft CC själv. men en polare har en och... kan jag bara säga: MUMS!
Inte bara det att han är typ det snyggaste jag någonsin sett i hundväg! Men personligheten! han är huuur go som helst, hon har inga barn, men hennes syster har barn och han verkligen avgudar dom!
Hon med barnen hade CC tidigare, en tik som de tyvärr fick sälja då hon inte acc barn så vissa cc går inte ihop med barn, men så är det väl inom alla raser? och hon hade även en gammal CC pojk som älskade barn! han har nu fått vandra vidare pga sjukdom och ålder.

Så jag kan säga såhär. hade det inte varit för dreglet, som jag har väldigt svårt för, så hade jag nog skaffat mig en CC :)

Lite bilder på polarens vovve
Här leka han med mina vovvar :)

dsc_0625_141831556.jpg

dsc_0629_141831618.jpg


åsså några bara på han
dsc_0614_141768110.jpg

dsc_0588_141767565.jpg

dsc_0576_141765858.jpg
 
Sv: Cane corso till barnfamilj ?

men inte kan du lägga ut sånna bilder heller!!
Man blir ju alldeles töntig i hjärtat ^^
Helt UNDEBART :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 769
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 018
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 812
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 243
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Valp 2025
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp