Bukefalos 28 år!

Carl Hester-clinic (+ cob)

Åker i morgon, väääldas tidigt, ska bli så kul!

Däremot håller jag på att bli galen på Flyinges hemsida, inget program. Är det nån som vet hur parkeringsmöjligheterna ser ut? Är det ridhuskyla=raggsocka på, eller? Nån som vet?
(Lite trådkap, känns lite over kill att starta en egen)
 
Åker i morgon, väääldas tidigt, ska bli så kul!

Däremot håller jag på att bli galen på Flyinges hemsida, inget program. Är det nån som vet hur parkeringsmöjligheterna ser ut? Är det ridhuskyla=raggsocka på, eller? Nån som vet?
(Lite trådkap, känns lite over kill att starta en egen)
Det finns gott om parkering. Ridhuset är uppvärmt så det brukar inte bli sååå kallt, dessutom plusgrader här nere nu:up: Samma tid förra året klarade jag mig genom RGBs clinic i "vanliga" kläder.
 
Verkligen så synd att det är inspelningsförbud då jag hade tänkt filma. Jag kommer nämligen sitta och fokusera så mkt på att förstå och jag vet att jag kommer glömma det mesta, vore underbart att ha det på film och kunna tillbaka till det. Min sambo är helt ointresserad och tänkte kolla på film på paddan, hoppas nu det inte ställer till problem.
 
Verkligen så synd att det är inspelningsförbud då jag hade tänkt filma. Jag kommer nämligen sitta och fokusera så mkt på att förstå och jag vet att jag kommer glömma det mesta, vore underbart att ha det på film och kunna tillbaka till det. Min sambo är helt ointresserad och tänkte kolla på film på paddan, hoppas nu det inte ställer till problem.

Menar du på allvar att han ska sitta och titta på annat under tiden? Varför ska han ens gå?
SÄLJ biljetten för tusan
 
Han kommer ju titta lite också givetvis men orkar nog inte 6 timmar. Men han åker mest med för min skull pga mörkerkörningen.

Men gubben har ett fantastiskt öga så jag hoppas han får lite input och kan hjälpa mig.
sen :)

Men ipaden åker med!

Men sälja biljetten nu blir nog lite svårt ändå?
 
Senast ändrad:
@Fenestra Knappast svårt att sälja biljetten med tanke på att folk skrikit efter dem. Bara annonsera på rätt forum. Hade gärna köpt den om jag inte bodde 150 mil ifrån.

Nog för att ni betalt för den men nånstans känns det lite oförskämt att ta upp en så eftertraktad plats och sen inte ens ha intresse för den? :o Skicka karln på nånting närliggande under tiden, som intresserar honom mer. Det är ju inga avstånd i Skåne.
 
@Fenestra Kan du (eller någon annan) kanske antackna lite så att ni kan dela med er här sen?

Enda ryttaren jag vet som ska rida är Paulinda Friberg, gissar att hon rider Di Lapponia :).
 
@Fenestra Knappast svårt att sälja biljetten med tanke på att folk skrikit efter dem. Bara annonsera på rätt forum. Hade gärna köpt den om jag inte bodde 150 mil ifrån.

Nog för att ni betalt för den men nånstans känns det lite oförskämt att ta upp en så eftertraktad plats och sen inte ens ha intresse för den? :o Skicka karln på nånting närliggande under tiden, som intresserar honom mer. Det är ju inga avstånd i Skåne.
Tja när den jag skulle ta med blivit sjuk och jag inte klarar så mkt mörkerkörning så var detta enda alternativet. Det har stått alla fritt att köpa biljetter och iom att jag idag fick definitivt besked om att den andra inte kunde åka med så fanns det inte så mkt spelrum. Jag hoppas ju att få se ngr av Sveriges bästa ryttare rida för en av världens bästa tränare ska göra att intresset ökar hos min gubbe :) Jag har inte minsta intresse att själv avstå clinicen, så egoistisk är jag men har längtat sen biljetterna släpptes och jag köpte två stycken. Inte heller ägna dagen åt att försöka hitta en köpare av biljetten. Finns inte på kartan att säga till gubben att han får köra men inte delta för att han inte är en dressyrentusiast. Han gillar dock hästarna och är mycket stolt över de här hemma.
 
@Fenestra Som du framställer det nu är ju en helt annan sak. Första inlägget lät det som att han hade noll och inget intresse utan mer skulle sitta och ett tjurigt barn med paddan ;)
 
@Fenestra Som du framställer det nu är ju en helt annan sak. Första inlägget lät det som att han hade noll och inget intresse utan mer skulle sitta och ett tjurigt barn med paddan ;)
Ja det kanske lät lite så :) men jag har sagt till honom att med paddan för 6 timmar är väldigt lång tid och jag tror att det kan bli mkt för honom som inte är nörd. Jag får be honom anteckna ;)
Väldigt många men blev det i tidigare inlägg såg jag nu. Som sagt han har hela tiden varit med på att hoppa in om ngn inte kunde och nu blev det som det blev. Jag är faktiskt oerhört tacksam att han vill åka med för jag fixar inte 8-10 timmar mörkerkörning. Vi åker vid 04 tiden och sen hem igen vid 16 då jag inte har hästvakt. Så även om han nu skulle kolla film hela clinicen så skulle det inte störa mig alls. Sen får folk väl tycka vad de vill om det. Nu har han läst på lite och är nyfiken så vi får väl se om paddan kommer upp överhuvudtaget.
 
Kopierat från Flyinges hemsida:

Ska du på Carl Hesters clinic den tredje januari? Nyfiken på vilka som rider? De kommer här!
Mattias Jansson
Mia von Essen
Emilie Nyreröd
Cecilia Kristoffersen
Anna Svanberg
Jeanna Högberg
Martina Wikström
Kristian von Krusenstierna
Olof Axelsson
Carolina Grünerwald
Johanna Due Boje
Marina Mattsson
Elin Aspnäs
Paulinda Friberg


Tyvärr är Paulinda är sjuk och kommer inte att rida enligt hennes Facebook :(
 
Kopierat från Flyinges hemsida:

Ska du på Carl Hesters clinic den tredje januari? Nyfiken på vilka som rider? De kommer här!
Mattias Jansson
Mia von Essen
Emilie Nyreröd
Cecilia Kristoffersen
Anna Svanberg
Jeanna Högberg
Martina Wikström
Kristian von Krusenstierna
Olof Axelsson
Carolina Grünerwald
Johanna Due Boje
Marina Mattsson
Elin Aspnäs
Paulinda Friberg


Tyvärr är Paulinda är sjuk och kommer inte att rida enligt hennes Facebook :(
Vilka lyckosar. Alla som ska dit o alla som får rida för honom. Jag förgås av avund o kan inte för mitt liv begripa att jag inte köpte biljett.:arghh:
 
Jag vill också se vanliga hästar på clinics!!!!!

Fick biljetter i julklapp av stallkompisen och har hela 6 km dit, avundsjuk på mig själv :D

Räkna med stor risk för lera på bitar av parkeringen och en lagom sval läktare (skönt att slippa knö in megavinterjackan!).

Jag funderar mest på mat o lunchpaus, vet inte hur det brukar funka? Restaurangen är ju inte så stor?
 
Herregud.. jag hade en biljett men tackade nej då jag skulle jobba! Hade ingen direkt lust att gå ändå om jag ska vara ärlig. Är inte jätteförtjust i clinics faktiskt.
 
Det finns gott om parkering. Ridhuset är uppvärmt så det brukar inte bli sååå kallt, dessutom plusgrader här nere nu:up: Samma tid förra året klarade jag mig genom RGBs clinic i "vanliga" kläder.
Jag e-postade Flyinge om detta, fick inget svar. Tur att Buke finns! Tack!

Tycker det är väl sparsamt med program och övrig info. Vet bara vilka som ska rida.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp