Bukefalos 28 år!

Carl Hester-clinic (+ cob)

Jag ska dit med min mamma! Råkade köpa de sista biljetterna som fanns kvar på Julius, dock var de inte bredvid varandra (2 platser emellan) men hoppas det löser sig! Vi tänker ta med mat, har sett att vissa köpt till mat/fika på förhand så det finns kanske inte till alla. Ibland har de korv och mackor på podiet utöver restaurangen men lär vara mycket folk i vilket fall som...
 
Herregud.. jag hade en biljett men tackade nej då jag skulle jobba! Hade ingen direkt lust att gå ändå om jag ska vara ärlig. Är inte jätteförtjust i clinics faktiskt.
:cry::cry: Jag hade tagit den på studs. Hade kunnat åkt ner o bo hos mamma. Patetiskt jag vet men han är min idol. (Hade aldrig någon när jag var teenibopper)
 
KL
Finns det förresten något ute med någon annan riktigt känd dressyr-ryttare/tränare som gör liknande?
Vore också kul att se..

Arthur Kottas skiljer inte på olika hästar utan engagerar sig lika starkt i alla ekipage som vill utveckla sig. Men med tanke på att hans träningar i Sverige inte har någon publik så ser nog inte så många den sidan.
 
Arthur Kottas skiljer inte på olika hästar utan engagerar sig lika starkt i alla ekipage som vill utveckla sig. Men med tanke på att hans träningar i Sverige inte har någon publik så ser nog inte så många den sidan.

Ja, men att de som rider tydligt klassiskt gör så är något jag tycker är vanligare. Det förvånar mig inte att han gör så. :)
Även om det så klart är trevligt!
 
Ja, men att de som rider tydligt klassiskt gör så är något jag tycker är vanligare. Det förvånar mig inte att han gör så. :)
Även om det så klart är trevligt!

Det som är kul är att jag tror att det bara är i Sverige man faktiskt kan se detta. I övriga länder verkar det mest vara proffs som kommer på träningarna.
 
Arthur Kottas skiljer inte på olika hästar utan engagerar sig lika starkt i alla ekipage som vill utveckla sig. Men med tanke på att hans träningar i Sverige inte har någon publik så ser nog inte så många den sidan.

Beror inte det på att det är svindyrt att bara titta på?
 
Jovisst men dom har ju talets gåva och kan lura skjortan av folk, det har inte Kottas och han är inte heller lagd åt det hållet.

En del har bara "bra" bokare.
Jag hade dock hellre sett honom än en hel del annat. Men jag är nog för snål ändå.. :P
 
Beror inte det på att det är svindyrt att bara titta på?

Det beror väl på vilket perspektiv man har. Jag som har prövat flera ggr tycker det är mer än värt pengarna för man lär sig så otroligt mkt bara av att vara där, men det är ju bara min rent personliga åsikt :)
 
Du får se det på horse1 senare..

Någon som vet när detta ska sändas? Jag har horse1 på jobbet, och har jag tur finns det ibland tid att kolla om det infaller med helg eller kväll. Men däremot tycker jag aldrig att tablåerna stämmer. Omöjligt att planera nåt man ska titta på.
 
Det beror väl på vilket perspektiv man har. Jag som har prövat flera ggr tycker det är mer än värt pengarna för man lär sig så otroligt mkt bara av att vara där, men det är ju bara min rent personliga åsikt :)

Ja det säger jag inte emot, men priset är ju ändå en faktor för att det inte kommer så mkt folk.
 
Kommer Horse1 att sända det? Jag kunde inte se att de filmade, men det kan jag förstås ha missat. Hade gärna sett det igen! :up:

Alla ryttare fick order om kortare tyglar och att ha händerna mer framåt. Gemensamt för alla var också hans fokus på att rida hästen fram till bettet i uppförsbacke, hästarna fick absolut inte hållas fast på bettet. Tycker att han presenterade väldigt "enkel" ridning, sådant vi alla borde kunna lista ut med hjälp av sunt förnuft (och ändå är det så svårt...)!
 
Var en av dem som hade möjlighet att se honom idag på Flyinge, var riktigt kul! Hade hoppats på lite "mellanmjölks ekipage", men det var ändå en bra variation på ålder och färdigheter på hästarna.
Har alltid gillat Hester då han har ett bra system och verkar empatisk mot hästarna och jag blev inte besviken. :)
Blev mycket anteckningar för min del!
 
Angående kottas, är lite väl dyrt att vara där som publik även om jag gjort det. Står dock att man bör rida på msv nivå för att delta hos arrangören, eller gjorde iallafall när jag var där för x antal år sedan. Kottas tyckte däremot att i stort alla var välkomna, jag nedvärderade min ridning rejält till att jag typ behöver bli longerad för sitsträning och inte ens hade frisk häst, men det var inte problem enligt honom, fanns gammal ponny på gården som han tyckte jag kunde låna och delta med. Så verkligen inte krav på högre nivåer där! :)

Carhrine haddad staller däremot har uttryckt mkt tydligt att hon anser att det är slöseri med hennes tid med elever på lägre nivå.
 
Jovisst men dom har ju talets gåva och kan lura skjortan av folk, det har inte Kottas och han är inte heller lagd åt det hållet.

Nej han var rent oförskämd mot vissa ryttare när jag var och lyssnade på en clinic plus att han på teorin efteråt mest fokuserade på att promota sina träningsfilmer... Inte nåt jag betalar för att gå på igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp