Bukefalos 28 år!

Carl Hester-clinic (+ cob)

rtf

Trådstartare
I Ridsport står det att Carl Hester hade clinic i London och att han visade hur man kan jobba med en cob för att förbättra traven. Jag skulle sååååå gärna vilja ta del av det som sades. Har googlat och youtubat, men hittar inget. Någon som vet?

Satte (+cob) inom parentes på trådnamnet, så att alla lyckosar som är på Flyinge-clinicen kan använda tråden och delge oss andra stackars satar minut för minut vad som händer och sägs. Känn pressen! :banana:
 
I Ridsport står det att Carl Hester hade clinic i London och att han visade hur man kan jobba med en cob för att förbättra traven. Jag skulle sååååå gärna vilja ta del av det som sades. Har googlat och youtubat, men hittar inget. Någon som vet?

Satte (+cob) inom parentes på trådnamnet, så att alla lyckosar som är på Flyinge-clinicen kan använda tråden och delge oss andra stackars satar minut för minut vad som händer och sägs. Känn pressen! :banana:

Åh, vad intressant!
 
Det var en skäckfärgad cob som deltog under Carl Hester's Your Horse Live-clinic 14/11 -14 i Warwickshire, inte London, men han kanske har haft med cobbar fler gånger? Han nämner det i YT intervju här, men utöver mindre rapporter ifrån clinicen och ett par bilder kan jag inte heller hitta några klipp ifrån själva clinicen. Gissar på kameraförbud?
Precis som han/ni säger, intressant med inte bara gångartshästar som gör allt bra hela tiden!
 
Det var en skäckfärgad cob som deltog under Carl Hester's Your Horse Live-clinic 14/11 -14 i Warwickshire, inte London, men han kanske har haft med cobbar fler gånger? Han nämner det i YT intervju här, men utöver mindre rapporter ifrån clinicen och ett par bilder kan jag inte heller hitta några klipp ifrån själva clinicen. Gissar på kameraförbud?
Precis som han/ni säger, intressant med inte bara gångartshästar som gör allt bra hela tiden!

Ja, jag tycker det är jätteintressant när duktiga dressyrtränare tar med annat än halvblod och ridponnyer a la dressyrmodell.
Det är alltid kul att se!

KL
Finns det förresten något ute med någon annan riktigt känd dressyr-ryttare/tränare som gör liknande?
Vore också kul att se..
 
I Ridsport står det att Carl Hester hade clinic i London och att han visade hur man kan jobba med en cob för att förbättra traven. Jag skulle sååååå gärna vilja ta del av det som sades. Har googlat och youtubat, men hittar inget. Någon som vet?

Satte (+cob) inom parentes på trådnamnet, så att alla lyckosar som är på Flyinge-clinicen kan använda tråden och delge oss andra stackars satar minut för minut vad som händer och sägs. Känn pressen! :banana:
Annars finns det gamla svenska sätt att få en trav ovan mark.
Viveka (vann jsm jnm o mer på Gasaux - Gaspari) som var flerårselev under Vikne eller Viebke har lärt mig.
För oss som inte ämnar rida Gp är inte fascinationen för piaff så stor, men en utveckling av traven däremot.
 
Patrik Kittel hade väl med den svenske kände nordsvensken på en clinic, eller har jag drömt det?

Jag tar med mig min sambo på Carl Hester clinic! Typiskt bara att det ska storma imorgon och vi ska åka vid 04 så jag vet inte hur stor behållning jag kommer ha av clinicen..
 
Patrik Kittel hade väl med den svenske kände nordsvensken på en clinic, eller har jag drömt det?

Jag tar med mig min sambo på Carl Hester clinic! Typiskt bara att det ska storma imorgon och vi ska åka vid 04 så jag vet inte hur stor behållning jag kommer ha av clinicen..
Jag hoppas du känner pressen att rapportera...! :bump:;)
 
Det var en skäckfärgad cob som deltog under Carl Hester's Your Horse Live-clinic 14/11 -14 i Warwickshire, inte London, men han kanske har haft med cobbar fler gånger? Han nämner det i YT intervju här, men utöver mindre rapporter ifrån clinicen och ett par bilder kan jag inte heller hitta några klipp ifrån själva clinicen. Gissar på kameraförbud?
Precis som han/ni säger, intressant med inte bara gångartshästar som gör allt bra hela tiden!
Tack, då vet jag vad jag vad jag ska fortsätta leta efter!
 
När jag köpte mina biljetter den 1:a juli kändes det som en hel evighet tills clinicen skulle äga rum! Det ska bli såå kul! Jag har övertalat min sambo att följa med och så går vi ihop med Luxus nya ryttare och hennes familj :)

Kan försöka mig på ett sammandrag efteråt :up: :D
 
Finns det förresten något ute med någon annan riktigt känd dressyr-ryttare/tränare som gör liknande?
Vore också kul att se..

Lite snabbt googlande hittade jag dessa:
Ingrid Klimke clinic med arab/xx kors.
Ingrid Klimke clinic arab/morgan/quarter kors.
Walter Zettl undervisar frieser/percheron kors.
Stephen Clarke undervisar samma som ovan.
(kort) Christoph Hess undervisar ponny.
Charles de Kunffy clinic med 22årig fd galoppör.
G Heuschmann clinic med islandshäst.
Debbie McDonald undervisar welsh cob (iofs den som nu för inte länge sedan gick GP, men annan kroppstyp och problem)

Har hjärnstop på kända tränarnamn (som jag gillar, jag ratar E Gal nu tex som det finns klipp med där arab/ponnyer tränas).

off topic, säkert varmlobdshäst, men jag gillade denna mkt, Charles de Kunffy clinic med mjuk skimmel med fin rörelse genom kroppen där CdK är på om att den inte får vara bakom hand!
 
Lite snabbt googlande hittade jag dessa:
Ingrid Klimke clinic med arab/xx kors.
Ingrid Klimke clinic arab/morgan/quarter kors.
Walter Zettl undervisar frieser/percheron kors.
Stephen Clarke undervisar samma som ovan.
(kort) Christoph Hess undervisar ponny.
Charles de Kunffy clinic med 22årig fd galoppör.
G Heuschmann clinic med islandshäst.
Debbie McDonald undervisar welsh cob (iofs den som nu för inte länge sedan gick GP, men annan kroppstyp och problem)

Har hjärnstop på kända tränarnamn (som jag gillar, jag ratar E Gal nu tex som det finns klipp med där arab/ponnyer tränas).

off topic, säkert varmlobdshäst, men jag gillade denna mkt, Charles de Kunffy clinic med mjuk skimmel med fin rörelse genom kroppen där CdK är på om att den inte får vara bakom hand!

Men wow! Stort tack för massa kul tips! Jag läste bara igenom nu. Men ska absolut kolla framöver vid tillfälle.
Superjust! :D
 
Har för mig att Carl Hester tillsammans med några andra toppryttare i GBR hade nån form av utmaning att träna varsin "unconventional dressage horse". Har läst nåt litet om det nånstans, men minns inte var. Tycker hursomhelst att konceptet är jätteintressant! Hade man haft en he hög med pengar över hade det varit kul att sätta varsin "oväntad" dressyrhäst hos typ Patrik, Tinne och Minna för att se vad de kan göra med en sån häst.

Ser fö verkligen fram mot referat från clinicen!
 
Lite snabbt googlande hittade jag dessa:
Ingrid Klimke clinic med arab/xx kors.
Ingrid Klimke clinic arab/morgan/quarter kors.
Walter Zettl undervisar frieser/percheron kors.
Stephen Clarke undervisar samma som ovan.
(kort) Christoph Hess undervisar ponny.
Charles de Kunffy clinic med 22årig fd galoppör.
G Heuschmann clinic med islandshäst.
Debbie McDonald undervisar welsh cob (iofs den som nu för inte länge sedan gick GP, men annan kroppstyp och problem)

Har hjärnstop på kända tränarnamn (som jag gillar, jag ratar E Gal nu tex som det finns klipp med där arab/ponnyer tränas).

off topic, säkert varmlobdshäst, men jag gillade denna mkt, Charles de Kunffy clinic med mjuk skimmel med fin rörelse genom kroppen där CdK är på om att den inte får vara bakom hand!
En blomma till dig!!! Puss! Tack!
 
Lite snabbt googlande hittade jag dessa:
Ingrid Klimke clinic med arab/xx kors.
Ingrid Klimke clinic arab/morgan/quarter kors.
Walter Zettl undervisar frieser/percheron kors.
Stephen Clarke undervisar samma som ovan.
(kort) Christoph Hess undervisar ponny.
Charles de Kunffy clinic med 22årig fd galoppör.
G Heuschmann clinic med islandshäst.
Debbie McDonald undervisar welsh cob (iofs den som nu för inte länge sedan gick GP, men annan kroppstyp och problem)

Har hjärnstop på kända tränarnamn (som jag gillar, jag ratar E Gal nu tex som det finns klipp med där arab/ponnyer tränas).

off topic, säkert varmlobdshäst, men jag gillade denna mkt, Charles de Kunffy clinic med mjuk skimmel med fin rörelse genom kroppen där CdK är på om att den inte får vara bakom hand!
Vad använde du för sökfras när du googlade?
 
Vad använde du för sökfras när du googlade?
Mest tränarnamn+pony eller clinic och sedan bara tittat på förhandsbild och klickat upp de som ser mindre halvblodsaktiga ut. Är hyffsat stort antal varmblodshästar som ser ut som ponnyer enligt mig :p

Vet fjord som tränat för A Cornelissen, inte sett klippet på ett bra tag. Men borde liksom nordsvensken för P Kittel gå att leta upp om någon är målmedveten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp