Bukefalos 28 år!

"Catchdriver"

Sv: "Catchdriver"

_Runaway_ skrev:
Eller typ nåt sånt. Har hört det begreppet inom travfolekt, vad betyder det?

det är en kusk som istort sätt endast lever på att köra andras hästar i lopp......normalt är man tränare med massa hästar i stallet som man tränar och kör i lopp....catchdrivers har nästan inga hästar i träning, utan åker sverige runt och bara kör lopp....
 
Sv: "Catchdriver"

Okej, tack! Hur vanligt är det med catchdrivers? har vi kända svenska travkuskar som är det?
 
Sv: "Catchdriver"

örjan kihlström
björn goop
jörgen sjunneson
torbjörn jansson mfl.......
en del kan ha få hästar på träningslistan....
 
Sv: "Catchdriver"

Hrm, jaså, Erik Adielsson. :angel: Hur positivt är det att vara catchdriver då?... :)

/En som aaabsolut inte tycker att han är snygg.... :angel:
 
Sv: "Catchdriver"

Hur positivt det är att vara catchdriver??? Tja, är man duktig på att köra häst är det ju bra, är man inte duktig ger det sig själv, då får man inga styrningar!
 
Sv: "Catchdriver"

Han är inte bara snygg, han är dessutom väldigt trevlig också....kommer och presenterar sig för både tränare OCH häst..klappar hästen efter loppet och framhäver hästen före sig själv :bow:
 
Sv: "Catchdriver"

martha skrev:
Han är inte bara snygg, han är dessutom väldigt trevlig också....kommer och presenterar sig för både tränare OCH häst..klappar hästen efter loppet och framhäver hästen före sig själv :bow:
Nu har du drömmt igen :smirk: :p
 
Sv: "Catchdriver"

Nääe ru....han sa att den Vackra var hans favvohäst :love: ...på den tiden det begav sig :angel:

förresten så ska Humlan möta en konvalecent jag haft, min svågers häst..Neophyte på söndag :D
 
Sv: "Catchdriver"

martha skrev:
Nääe ru....han sa att den Vackra var hans favvohäst :love: ...på den tiden det begav sig :angel:

förresten så ska Humlan möta en konvalecent jag haft, min svågers häst..Neophyte på söndag :D
Den kan få komma 2:a :angel: ;)
 
Sv: "Catchdriver"

martha skrev:
Han är inte bara snygg, han är dessutom väldigt trevlig också....kommer och presenterar sig för både tränare OCH häst..klappar hästen efter loppet och framhäver hästen före sig själv :bow:

Jag vill ha en Erik Adielsson....
Säger han så där snälla saker fast att man har en häst som inte är så jätte normal...? ;)
 
Sv: "Catchdriver"

Jag vet hans taktik. ;)

Gillar han inte hästen berättar han det för dem som har NÄSTA häst han ska köra. Smart drag. :D

Men då han körde åt mig hade han mest tokiga hästar och väldigt ont i höften...

/// ghost
 
Sv: "Catchdriver"

jo de är väl sant, men faktum är att han alltid går fram o presenterar sig för hästen, och att han framhäver hästen ...jag glömmer aldrig när han pussade Yukon Brodde när han stod i vinnarcirkeln med honom....det är inte svårt att köra häst när man har så fina hästar i tömmarna, dessutom brukar han även påpeka tränarens del i segern :bow:

min hoppade 30 kvar i en tvåhästars duell....blev diskad....då hade han gått ung 500 m ömfotad...och orkade inte hålla travet längre..han tog allt på sig själv för han ville köra barfota runt om..och han lovordade pålle att han kämpade emot galoppen ända tills det inte gick längre.....
 
Sv: "Catchdriver"

Vi startade på Kalmar och han körde i varje lopp så det var inte läge att stå och vänta i stallet för oss, så av naturliga anledningar valde han att inte hälsa på hästen. Lämpligaste sättet att få laddad Fanny att stå stilla är att ställa ett hus framför annars beter hon sig inte riktigt civiliserat. :p

Men visst kan jag tänka mig att använda honom fler gånger så klart...

/// ghost
 
Sv: "Catchdriver"

hmm, han brukar ju gå runt INNAN travet, kolla vart hästarna står och vilka som har hand om dom...fråga om det är nåt speciellt och när det ska värmas, eller när han kan värma.....
 
Sv: "Catchdriver"

Men det är väl en sak som skiljer Erik från en hel del andra kuskar?Han ÄR intelligent ;) .
 

Liknande trådar

Tjatter Nåt du aldrig hört eller sett förr!? Nåt du i hela ditt liv inte kunnat ana fanns över huvud taget! Nyheterna dumpas här:
2 3
Svar
40
· Visningar
2 683
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
760
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: movi
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 751
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp