Sis och dom som jobbar där

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej allt det som du skrev fattar jag också!
Men jag tycker att man för minskar det som BRUKAR räknas som brott om man skriver:

Som att det bara råkar bli så om man är stressad. Men alltså jag kan lova att domflesta NORMALA människor skulle INTE göra såna brott mot nån pågrund av att man är stressad utan då är det nog nåt som är FEL på den personen.
Jag tycker ärligt att det är sjukt skrämmande att många INTE tycker att det är helt fucked up.
Somsagt JA jag fattar att dåliga arbets villkor osv gör så det är större risk för sämre vård och sånt. Men från det till att rakt av ut sätta andra för över grepp är det VÄLDIGT stor skillnad tycker jag.

Fast det är ingen som säger/skriver att det är okej med övergrepp av något slag. Utan svaren handlar om varför det kan bli så, vilket också kan vara en förklaring som på sikt kan leda till en förändring.

Övergrepp är sannolikt betydligt mindre vanligt än att de placerade inte får den vård de behöver.

Båda problemen behöver upphöra.
 
Jag har delat ut lite varningar och känner att det mesta väl är färdigdiskuterat här.

Det finns inga enkla svar och en mängd mer komplexa har väl getts flera gånger, tror inte vi kommer så mycket längre med ämnet i den här tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
679
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 415
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: SiZo
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 902
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp