"Cesar Millan borde inte få plåga hundar i svensk tv"


I början av tråden är det länkat till detta klippet nedan.


Vet inte ens var jag ska börja.. Att tro att en hund blir mindre rädd för att man drar fram svansen från mellan benen..

Det som händer är att CM korrigerar hundens varnande signaler. Vilket ses väldigt tydligt vid 0.40 då hunden börjar sluta visa varningssignaler då det inte funkar för att få CM att sluta. Vid 0.50 säger CM att "There you go. Thats better." Och syftar på att hunden inte längre säger att den finner obehag, vilket gör att CM tror att hunden är lugn. När han säger dessa ord försöker han även klappa hunden som direkt svarar med försök till bett utan att varna. Det är detta som händer när man korrigerar hundars varningssignaler. De slutar varna. Eftersom att det inte funkar. Det betyder inte att de är lugna, tvärtom så reagerar de sen starkare när bägaren rinner över (CM ska klappa). Hunden är inte lugn mot slutet. Den ligger och hyperventilerar och har stängt av totalt. Den är inte trygg, glad, lugn och söker kontakt. Den tittar bort, andas häftigt och har uppspärrade ögon.

Som sagt. Hans hantering är farlig. Inte bara för hunden utan även för folk som hanterar hunden. Att skapa hundar som inte vågar varna är väldigt farligt.

Anser förövrigt att hunden är väldigt schysst. Mår illa av att se klippet...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 050
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
13 018
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 733
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp