CGM blodsockermätning diabetes?

Den som hittar ett botemedel mot diabetes är ett företag vars aktier man definitivt ska köpa.
Jag är under utvärdering för att få öar transplanterade. Eller transplantation och transplantation. Det är i droppform. Dock väldigt mycket vårdkontakt i början
Man blir inte insulinfri, men min diab.sköterska har en patient som fått och hen tar 4 enheter Lantus på morgonen. That's it.
 
Ibland kan jag sakna tiden utan CGM, utan den extrema kontrollen.
Jag har ingen som följer mina värden, fick frågan av min sköterska när jag var gravid om min man skulle börja följa min dexcom. Det gav ett sjukt stresspåslag och ångest, att jag måste sköta mig till varje mm, inga felsteg eller någonting. Samtidigt som jag skulle bli stressad över att mina värden skulle störa honom i hans arbete och vad skulle han göra av det? Sitta på håll och titta på hur mina värden kunde pendla under den tiden?

I perioder plockar jag bort CGM helt och lever med en dumpump och bls sockerstick. För jag måste lita på min kropp och inte förlita mig på tekniken.

Jag kan också verkligen förstå det! Och jag skulle verkligen inte heller som vuxen vilja att någon annan följde dexcom, möjligtvis under en kortare period om man var väldigt sjuk eller så.

Däremot som förälder till ett barn som dels är för litet för att ha något som helst eget ansvar, dels har blodsockerkurvor som bergodalbanor (som mindre barn ofta har) och dels inte har några som helst symptom på varken hypo- eller hyperglykemi, så är det verkligen ovärderligt.
 
Den tappar kontakt bl.a. Vägrar starta, etc
Mestadels tekniska bekymmer. Så jag har tänkt att den är ny och kanske har lite barnsjukdomar.

Jag besväras inte av storleken. Däremot besväras jag av storleken på mobilen :) Som sagt. Jag har inte mobilen i handen eller i fickan pga storleken men avläsaren funkar finfint att ha där.
Vi är alla olika.

Lite är nog som du säger barnsjukdomar och lite är nog att det lätt blir problemen man ser. Så är det ju även om man går in på tex Dexcomgruppen på facebook. Hur många inlägg som helst om diverse olika problem. Men det är ju sällan folk gör inlägg om att "Idag har jag inte haft något problem med min sensor" 😅
 
Intressant att han upplever klistret bättre! Än så längre har vår son inga problem med Dexcom på så sätt men det vet man ju aldrig. Han tycker inte att att Libres sitter fast sämre heller?
Vi hoppas på Dexcom g7 snart, lika liten som nya libre och med 30 min uppvärmningstid, stor skillnad mot dagens 2h!
Dexcom bytte klister för kanske två år sedan, det var då han började få problem. Han fick blåsor och sår som inte läkte, någon form av kontaktallergi med den nya komponenten. Är tydligen många som fått problem med det om man googlar. Libren sitter precis lika bra tycker han!
 
Den tappar kontakt bl.a. Vägrar starta, etc
Mestadels tekniska bekymmer. Så jag har tänkt att den är ny och kanske har lite barnsjukdomar.

Jag besväras inte av storleken. Däremot besväras jag av storleken på mobilen :) Som sagt. Jag har inte mobilen i handen eller i fickan pga storleken men avläsaren funkar finfint att ha där.
Vi är alla olika.
Okej, det är inget min man märkt av :) Däremot hade han jätteproblem med Dexcom G6 ett tag, varannan funkade inte så han fick hämta ut mängder av dem.

Ja visst är det olika! Han måste alltid ha mobilen nära ifall förskolan skulle ringa, och då skulle en extra mätare bara vara i vägen. Medan du då inte behöver ha mobilen nära och då är en extern mätare smidigare :)
 
Alla regioner erbjuder inte den nya Libren. Min mans ena bror har också diabetes, men bor i ett annat län, där den inte erbjuds ännu. Min man har skänkt bort några till sin bror så han får testa :D
 
Jag sticker i fingret 3 gånger om dagen
Har typ 2.
Mätaren är kopplad till en app i min mobil så jag slipper skriva ner.
Supersmidigt
Så kan jag kolla snabbt hur jag legat över tid med
 
Tusen tack ska ni ha allihopa för svaren! :bow:
Det blev mycket klarare för mig nu vad det är man faktiskt får hjälp med och hur det fungerar, men att det också är komplext som någon skrev med den här överföringen.
Intressant också att läsa att det kan kännas stressande med "följare". Lätt som utomstående att bara tänka "men åh, så bra!".

Tack!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 562
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 945
Senast: cirkus
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 045
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp