Bukefalos 28 år!

T

Tican

Har fastnat lite för sötnosarna, och fundera kan man ju alltid :angel:

Hur funkar dom med större hundar? Tror ni vår urgoa tax o labbe tar hänsyn till att den är liten, s a s? Är det verkligen så grymt lång väntetid som det sägs (minst ett par år)? Är det skillnad i temperament mellan varianterna?

Tacktack :)
 
Sv: Chihuahua

Jag har en chihuahua kille på 4 år :D Han fick förra året en blandiskompis av modell labbestorlek. Det fungerar bra ihop då han ryter ifrån om han blir arg eller trängd.
Min kille är korthårig och inte alls ilsken eller elak utan jätterar och go. Han kan va bestämmande över valpen men det är ju så i alla flockar att äldst bestämmer ;)
Ofta är det lååång väntetid på dem men det finns ju en hel del annonser nu har jag sett. Tyvärr är de ju nu så ruskigt dyra!!
Älskar min lille goe kille :D
Här är en bild på honom!
Spike.jpg
 
Sv: Chihuahua

En sån sötnos! Låter ju bra :)

Mera, mera .. :angel:
 
Sv: Chihuahua

Jag hade en korthårig tik (dog i Dec-04) som inte hade det så lätt i tidigare hem.Men hon hade humör och sa ifrån.Däremot märkte jag att större hundar inte "la märke" till henne utan dundrade på eller jagade henne.Så hur det går är nog från individ till individ

busan.jpg
busan_hd-bona_kopia.jpg

Bilder på min Busa
 
Sv: Chihuahua

I lööööv them!

Stallägaren där jag rider har 1 liten tjock tunna nu och hon funkar jättebra med både hundar och katter, och har lätt fäst sig vid "mamma". Men när det kommer främlingar är hon undvikande, springer efter mamma :p
Och så skäller hon mycket om någon kommer in genom dörren, en riktig stålhund i huvudet :D

Snart kommer det 5 små vavvor till :D
 
Sv: Chihuahua

Beklagar :(

Kan absolut inte tänka mig att våra skulle jaga en annan voffsing, men man vet väl aldrig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 662
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp