Bukefalos 28 år!

Cilla flyttar!

Jag har även en större dunk för vatten om du vill få vatten (använde den innan jag fått vattnet omdraget o inkopplat här)
 
Vill du hämta o få kaffe o hund puss på köpet eller ska jag ta med odjuret o komma över?

Ååååh.... ni är så välkomna. Kan du hojta på facebook så kan jag höra av mig när jag vet på ett ungefär när jag är uppe i morron kväll?
 
Elen och därmed värmen fungerar nu. Det var en till huvudsäkring som hade gått utan att den lilla pluppen lossnat.
Vattenpumpen har troligen kärvat ihop eftersom den mest har stått stilla i ett år. Ska bytas.

Nu på söndag förmiddag behöver jag bärhjälp! @Luff , kunde du komma?
 
Tusen tack för all hjälp @Luff och @Jonaz !

Vattenpumpen bytt, ska testa den nästa gång jag är uppe. Och nu när strömmen funkar visar det sig att kyl och frys är väldigt skröpliga.... om jag får på vattnet kanske tvättmaskin och diskmaskin kommer med lite överraskningar!
 
Det var ett nöje att se ditt fina hus. Jag sa till @Jonaz att det var ett hus man kunde leka Killevippen i. Han såg lite fundersam ut. Inte konstigt, jag blandade ihop sagor, Emil med Nils Karlsson Pyssling. Typiskt förvirrade mig. Jag menade ju Sickenblås. Man kunde gå runt i huset, det tycker jag är coolt.
Och vi får ta reda på mer om lodjuren på Billingen.
 
Ändrade planer :( så det blir ett flyttlass den här helgen också.
Har hunnit sortera och slänga mycket. Två lass till tippen, ny (begagnad) kyl och frys åker upp i morron eftersom de som står i huset har gett upp andan, mött sin skapare, they are no more.
Om vattnet funkar nu så kan jag nog bo i mitt nya hus kommande vecka när jag jobbar som hyrortoped sista gången i Skövde. Nu börjar det likna något!

Nån som vill bära kyl och frys i morron? De är inte farligt tunga, bara bökiga.
 
Nu har jag värme och vatten, och fungerande kylåfrys (fick köpa nya begagnade och tömma gamla frysen på rutten mat...örk), tvättmaskin och torktumlare och spis och diskmaskin. Inte illa!

Håller på att tömma huset i Finja, skitjobbigt. Kör upp med djuren i kväll, sen en vända till och resten får flyttfirma ta.
 
Nu har jag snart tömt källaren och är så trött att jag är gråtfärdig. Min bärhjälp i Melldala kommer troligen inte så jag hojtar ett litet nödrop: någon som orkar hjälpa mig tömma släpet i kväll?
Jag hoppas hinna upp till halv tio-tio.
 
Nu har jag snart tömt källaren och är så trött att jag är gråtfärdig. Min bärhjälp i Melldala kommer troligen inte så jag hojtar ett litet nödrop: någon som orkar hjälpa mig tömma släpet i kväll?
Jag hoppas hinna upp till halv tio-tio.
Tyvärr fel del av landet! :cry:
 
Ja jäklar.
Den städfirma som skulle flyttstädat har inte städat alls. Över huvud taget. Köparen förtvivlad, mäklaren irriterad. Städfirman svarade inte på telefon, mail eller sms. Men de mailade en faktura för det icke utförda arbetet. Jag bestred fakturan omgående och då tog det hus i helvete.
Två personer som inte ville säga vad de hette ringde och skrek på mig. Hotfullt. Den ena menade att jag nog hade skulder hos kronofogden och försökte lura mig till en gratis flyttstädning.... och så skrek de att jag skulle vara tyst. Bland annat.
Sen har jag fått aggressiva och elaka sms också.

Under tiden lyckades jag få tag i en annan städfirma som ryckte ut akut och städade. De körde också upp mina kvarvarande saker hit. En jäkla lättnad.

Allt som krånglat här har löst sig på ett bra sätt däremot. Började som fast anställd på SkaS i förrgår!
 
Fast Töreboda, Tibro och Mariestad har väl inga sjukhus?

Mariestad hade sjukhus när jag växte upp till och med en akut, men nu är det väl mer en megavårdcentral med vårdplatser.
Det finns massa fina småbyar på "schlätta". Valle härad är också jättefint.
Annars kan Ullervad vara ett annat alternativ (växte upp där).
 
Mariestad hade sjukhus när jag växte upp till och med en akut, men nu är det väl mer en megavårdcentral med vårdplatser.
Det finns massa fina småbyar på "schlätta". Valle härad är också jättefint.
Annars kan Ullervad vara ett annat alternativ (växte upp där).
Du är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite sent ute,hon har redan både köpt hus o flyttat in.
 

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 739
Senast: tanten
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
Relationer Ok, lång historia kort: Ny pojkvän (känt varandra ca tre månader, par sen några veckor) Jag bostadslös, bor hos honom. Skriva kontrakt...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 199
Senast: Bambi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp