CityGross - en (delvis) hästbutik?!

Jag vet inte vad Vinn är.

Antar att CG är City Gross, de har haft hästgrejor i många år, i alla fall fler än fem.
Stor affär i Häggvik. Hade hästgrejer och foder förrut iaf. Men det var bär gammelmannen levde. Han gick bort 2012.
CG i Uppsala har hästgrejer. Men inte så mycket som de hade för 4 år sedan
 
Har de börjat sälja hästgrejer nu också?! :eek:
Det finns flera CG här i länet (Stockholm), varav en som min familj handlar på ibland (i ett visst stort shoppingområde vanligen förkortat K K). Har även varit några gånger i en norr över. Men så idag var vi på en CG där jag aldrig varit tidigare, i länets sydöstra delar. Och alltså, det var inte bara en flaska liniment, en mankam och något par jordphurs i ett hörn. Det var en hel hästavdelning, med allt från foder, till täcken, schabrak, hjälmar, säkerhetsvästar, benskydd, you name it. De dominerande märkena verkade vara Hansbo/Jacson/Källquist. Är det bara denna CG som har det, för att de råkar ligga i en väldigt hästtät kommun (på H)...? Eller har CG överlag börjat med stora hästavdelningar? :eek:

Vi har en del prylar. Främst foder, tillskott, grimmor och hinkar/grepar.

Men vi har Hööks i samma byggnad.
Så kanske är därför vi inte har schabrak eller mer än typ 2 täcken.
 
Har ingen CG i närheten (tror jag) men här har Coop i Kungsbacka haft en avdelning men det var ingen länge period sedan har även tappen i Sandsjöbacka haft foder och strö att sälja, men inte långvarigt där heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp