Citygross säljer Aladdin för 25kr ...

Nu när de har tagit bort mina favoriter, trillingnöten och körsbärslikören så blir det ingen Alladin i fortsättningen. Inte ens för en tia.
 
Ja, hade jag haft City Gross här hade jag köpt en ask till jul.:( Nu är jag visserligen purken över trillingnöten som var godast, men med tanke på min allergi mot nötter ska jag ge fan i att äta dem ändå. :meh::arghh::meh::down::cautious::rage::meh:
 
Vi köpte två askar och åt upp dem på lika många dagar :o

Jag gillade båda de nya smakerna, men hallonlakritsen var lite mesig.
 
Det är ju nötter i 9/10 bitar (och resten är äckliga...) så nej. Och skulle jag få en av någon som faktiskt känner mig skulle jag ärligt talat bli väldigt, väldigt besviken...så jag hoppas jag slipper dem i år också! :D
Köper hellre fin choklad på lösvikt eller något.
 
Senast ändrad:
Nej inte aladdin paradis ska det vara om någon. Fast några fina tryfflar från en chokladaffär lockar mycket mer, men får jag en ask paradis så blir jag ändå glad.
 
Vi fick en aladdin till stallet och jag vet inte om jag inbillade mig men den smakade inte som förut. Är det diskussionen här på Buke som förstört mina smaklökar?

Är benägen att hålla med! Den var godare förr. Sen har de tagit bort för många praliner som var goda.
 
Majoriteten verkar avstå och det övertygade mig - ingen Aladdin i jul. Nötter, mandlar och fikon köpte jag däremot.
 
Att de där tråklådorna skulle höra julen till är ungefär lika logiskt som att våfflor eller kexchoklad skulle höra specifikt julen till. I min bok.
:laugh:
I min bok är chokladask och jul ett måste. Jag håller stenhårt på de få traditioner som fanns i mitt barndomshem. Sorry föräldrar, allt ni gjorde var förgäves. Allt ni tyckte var förlegat, hyllar jag :angel:
 
:laugh:
I min bok är chokladask och jul ett måste. Jag håller stenhårt på de få traditioner som fanns i mitt barndomshem. Sorry föräldrar, allt ni gjorde var förgäves. Allt ni tyckte var förlegat, hyllar jag :angel:
Och jag tycker tråklådan Alladin/Paradis är en åretrunt-budgetchoklad som latkorvar köper som tack till blomvattnare och vänner som hamnat på sjukhus. Typ. ;) Visste inte om kopplingen till jul.
 
Och jag tycker tråklådan Alladin/Paradis är en åretrunt-budgetchoklad som latkorvar köper som tack till blomvattnare och vänner som hamnat på sjukhus. Typ. ;) Visste inte om kopplingen till jul.
Och jag kopplar den enbart till jul. Den störtexponeras i varenda mataffär under julen, men resten av året ser jag den inte (för att den är en julprodukt för mig?).
 
Jag tycker inte heller att Alladin eller Paradis smäller särskilt högt som julaskar. Ska det vara marabouchoklad på julen ska det åtminstone vara Fortuna...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 877
Senast: Mabuse
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
733
Senast: Fetaost
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp