CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två jobbdagar kvar, sedan sportlov :up: ! På måndag ska jag åka ner till arkivet i Lund, samt hälsa på min faster, men annars inget planerat. Jo, vi måste också besiktiga hästtransporten... :wtf:

En tråkig workshop blev inställd pga sjukdom i eftermiddag, så nu kan jag ägna 1,5 timme åt andra mycket mer intressanta och relevanta föreläsningar.... :)

@tanten : Vågar knappt fråga, men hur går det med Torsten?
 
Lyssnar på en låt av en kompis barn, låten klättrar på Spotify och min kompis är förstås stolt över barnet. Det hade jag också varit. Men låten är fasen inte bra på något plan... :bag:

Litet pretto utvikning: Jag tycker att det är svårt. Vad som är bra eller dåligt inom musik eller för den delen alla kulturyttringar är nog till allra största del subjektivt, somliga menar att det bara är subjektivt och att det helt enkelt inte är möjligt att ranka ffa musik objektivt. Medan jag hör till dem som menar att det finns objektiva bedömningsgrunder också.
Bevisligen tycker ju tillräckligt många att just den här låten är bra och lyssningsvärd, för att den skall kunna klättra hyfsat på Spotify - det måste man ju vara ödmjuk inför och det är väl egentligen det viktigaste. Samtidigt har jag arbetat med musik hela mitt yrkesliv, med allt från krogtrubadurer till världsartister, och hört alla(!) nivåer av skapande. I det här fallet finns ingen bärande låtidé, inga bärande harmonier, ingen melodi att tala om, haltande sångröst, banal och repetitiv text med frekventa inte-ens-nödrim och be-toningar... allt paketerat i en litet slarvig teknisk produktion. Men personen är hängiven och försöker uttrycka sina känslor så bra h*n kan. A for effort, liksom. Och är man musikkonsument i övre tonåren och av naturliga skäl med begränsade referenser så har man överseende med mycket mer än medelålders gnällmånsar har. :)
 
Sitter på jobbet och är vansinnigt trött. Kunde inte riktigt sova på bussen i morse så ligger extra mycket back på sömnkontot.

Bara jag tar mig genom förmiddagen brukar det gå bra men just nu känns den oändligt lång. Klara inte riktigt att hålla mig vaken utan nickar till hela tiden, är helt omöjligt att skriva på det dokument jag håller på med eftersom jag nickar till efter en halv mening och då måste jag börja om igen eftersom jag tappat bort mig.

Jag undrar ibland om jag har någon typ av narkolepsi, de verkar inte som att andra nickar till på det här sätet.
 
@tanten : Vågar knappt fråga, men hur går det med Torsten?
Han lever. (och räkningen tickar....)
Fortfarande svag. Hade dock stått,gått och till och med travat några steg igår eftermiddag. Sen tog han slut.
Han står på en massa dropp och har lågt kalium. De ska åtgärda det. Sondmatas. Nästa steg är att få igång magen.

Så inte utom fara, men det ser ljust ut.
Det är så tomt hemma. Tittar mig fånigt omkring och undrar vad jag ska göra. Har ju haft sällskap i allt jag gjort.
Till och med katten är upprörd och går runt och jamar. Funderade på om han också är sjuk (han är ju i alla fall runt 13-14 år) men kom fram till att han också letar efter Torsten. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 733
Senast: Mia_R
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: corzette
·
Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
510
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 806
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp