Bukefalos 28 år!

Concarneau

Sv: Concarneau

Eartha Kitt hade ju en avkomma e. Concarneau som jag kände! Cona Kitt! Reds mycket framgångsrikt av Rolf-Göran och ägdes av Marie Engfelt... Hon gick flera stora klasser och verkar vara en häst som "Roffe" fortfarande kommer ihåg mkt väl. Cona Kitt i sin tur fick 4 avkommor, 2 e. Robin Z och 2 e,. Cortez. Hennes sista avkomma red jag ett tag, ett mkt trevligt sto som senare fick ett stoföl e. Cardento. Candescent Kitt -en underbar skimmel som kommer gå riktigt långt! (Har redan kommit en bra bit på väg!)

Självklart roffe kommer ihåg cona kitt, vem gör inte det! En supersnabb liten het fux :)

Själv har jag ridit henne ett antal ggr och det var väl inte den lättaste att rida direkt
 
Sv: Concarneau

Cona Kitt minns jag också sedan jag jobbade hos Roffe på stenåldern. Snabb som en vessla!
 
Sv: Concarneau

Kul att få lite info om Concarneau!
Jag har en dotter till honom, Castanjette. Hon har gått msv fälttävlan och hoppning och LA dressyr. Jag köpte henne som avelssto och har två avkommor efter henne. Hon är supertrevlig, både i stallet och att rida, men hon är ändå en liten diva - eller ska jag säga primadonna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hej! Letar efter äldre bilder av New Forest-valacken Hembys Karamazov "Kalle" (f.2010) e. Miclas Activ u. Hembys Inanna Letar...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: em_
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
312
Utrustning Jag har ett halvblod som passar perfekt i stl 145 HW Rambo Original med v-knäppning (Supreme fungerar också, i alla fall på äldre...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Lemeie
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp