Bukefalos 28 år!

Cow & Ranch Nationals Axvalla

Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Det var sjukt kul där i går :)
De började väl sådär när vi kom o fick reda på att det var försenat 2 timmar.
Men lika glada var vi för det.

Första gången jag var på western och det blir lätt fler gånger.
Speciellt SM som kommer gå i Mullsjö där vi bor :)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*

En STOR ELOGE till RHA som så snabbt får ut resultat på nätet, himla skoj för oss som inte har förmånen att vara på plats!

Hoppas att tävlingen blir den succé ni fötjänar!:bow::bow::bow:
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*
Var där på morgon fram till 13 med gubbe och minste pojken. Riktigt dåligt väder så det blev inte så mkt tittande på tävlingarna förutom några ekipage i reiningen. Där vanns den av Helene Hokkanen och Johan Fridberger kom 4:a.
Blev lite handlat iaf och hejande på Åke:)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*

Dåligt med uppdateringar nu tycker jag, kom igen ni som varit på plats!!!!


Kul iaf med filmsnuttarna på deras hemsida!!;)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Har varit där hela dagen :) härligt väder och bra tävlingar. Har tyvärr inte tagit några bilder.
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*

Dåligt med uppdateringar nu tycker jag, kom igen ni som varit på plats!!!!


Kul iaf med filmsnuttarna på deras hemsida!!;)

Ölen är kalla och goda, Åke, Wranglan och Karindk60 sitter i stugan och har fått besök av herr och fru snubbelfot.

Jag har tagit lite bilder och ett par filmsnuttar på barrelrace och polebending rundor.
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Mitt lag blev tvåa i Teampeningen och fick därmed en silver medalj.
Jag har sett en hel del bukisfolk.
Wranglan,åke, Eva mfl som jag nu inte kommer ihåg nicken på.
Men RHA gör som vanligt ett kanon jobb och en super bra tävling.
Jag har lite kompisar inom travet här och dom ser det positivt dom med, ska dom nämna nått så är dom orolig över hur banan kommer bli efter detta då sanden på upploppet ska bort sen. Annars är de glada över allt trevligt folk och mkt fina och välridna hästar.
Jag vet även att dom påbörjat inför ridhuset som ska finnas klart till nästa år. Jippiiiiii!!
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Skulle gärna åka dit idag med men vet inte om jag har tid igentligen. Behöver liksom ta tag i saker här hemma. Semestren är slut och jobbet hägrar i morgon.
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Jag hade en jättetrevlig dag igår, fint väder och allt var toppen. Jag orkar inte länka till de bilder jag hittills lagt ut men de finns en del på bloggen

Kollade, provsatt och kände in Rocking B's working cowhorse sadel och en sådan blir det när hästen är klar. På det hela en riktigt bra helg.
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Solig lördag, finn anlägnning med god matt :d (bättre an -90g grillkol på chappis)
Hmm, bra publik :banana:
Bana i minsta läget i breden, lite tyte för ko klasser. Om allt vill sig val finns en mjölighet att den kan breda sig inför nästa år :idea:
Lite klen änmallning, men det är första året och pengre är tyte för alla :(
Enda Neck Reining jag sog var om i Senior Reining Klass, alla andra kör med sitt gammle lådi bil styrning. :confused:
Nytt fluga, man ska slänga sin hatt som om man har klaret en 8sk. Bull Ride och kästa gammle uttrustning upp till pbliken som en tennis spelar på Wimbolden :grin:
Slutsätts:
OK, hoppas det blir fler på Axvalla. ;)
Az
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Va??:o Öhh aa, el ja där var ja menar jag:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 112
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
726
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Vad skulle du tolka in i uttrycket " du har en fin närvaro och stor plats i arbetsgruppen"? Om din chef sade det till dig? Kom mig...
Svar
19
· Visningar
792
Senast: finapina
·
  • Artikel
Hästnyheter Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med...
Svar
16
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp