Bukefalos 28 år!

Cow & Ranch Nationals Axvalla

Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*
Var där på torsdagen, och tyckte arrangemanget var helt ok, skönt att kunna sitta inomhus när regnet öste ner!

lite bilder!
010.jpg

012.jpg

014.jpg

018.jpg

027.jpg

028.jpg


Hela albumet

OBS Coyright
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

*kl*

Jag var där alla dagarna och sammanfattningsvis så var det en riktigt lyckad tävling.
Väldigt bra faciliteter för åskådare! Bra med toaletter. Perfekt att kunna gå in och käka samtidigt se tävlingen på monitor eller genom de stora fönstren.

Tyvärr regn och rusk de två första dagarna men därefter toppenväder med strålande sol.

Litet förseningar på torsdagen men resten av tävlingen var det bra flyt och roligt att se alla tävlande.

Jag återkommer nästa år. Om det blir någon ny tävling då vill säga.

//Waern
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Som representant för de sistnämnda tackar jag också för himlans trevligt sällskap :banana: och för inbjudan... eller om det var vi som bjöd in oss... :p jättekul, fast söndagsmorgonen blev rätt långsam. :D

Tack själva!!! :D Jag tycker dock att både lördagen och söndagen var segstartade....
Tack även till Karindk60 och wranglan för roligt, busigt och trevligt sällskap.

Tävlingen var helt kanon. På fredagen var det regn och blåst. Men då var det ju bara att gå in och värma sig. Jättebra mat. Bra upplägg. Bra publik. Kort och gott en mycket bra tävling som jag ser fram emot nästa år. Gott att slippa massa sand överallt med. Gillar även att det var rent och städat överallt.
Tack till RHA för en mycket bra tävling! :banana: :bow:
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Men vad var det för svinstia precis utanför, de 2-3 sunkhusvagnarna på gräsmattan bredvid parkeringen? Såg ju ut som Hultsfred i kubik där, så jäkla skräpigt... :mad:

Äässs det var säkert bara några vilsna ungdomar som hade missat sommarlands camping. Garanterat inget w-folk. ;)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Äässs det var säkert bara några vilsna ungdomar som hade missat sommarlands camping. Garanterat inget w-folk. ;)
Nä, vi tänke nog det också... kan inte ha varit hästfolk öht - annars skulle jag inte vilja se deras stall... :eek: :D
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Men vad var det för svinstia precis utanför, de 2-3 sunkhusvagnarna på gräsmattan bredvid parkeringen? Såg ju ut som Hultsfred i kubik där, så jäkla skräpigt... :mad:

Det var folk som blev utslängda från Skara Sommarland och deras ordningsvakter hade det sällsynt goda omdömet att dra deras husvagnar till oss eftersom ingen av dom var i stånd att köra själv. Dessa husvagnar och dess innevånare hade således ingenting med Cow & Ranch Nationals att göra.

Jan Strömberg, Tävlingsledare
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Det var folk som blev utslängda från Skara Sommarland
Misstänkte nästan det, allt annat hade förvånat ytterligt. :) Fantastiskt tillmötesgående av ordningsvakterna dock.

För övrigt, när du nu ändå är "på tråden", instämmer även jag/vi i hyllningen av ett - ur publiksynvinkel - suveränt arrangemang! :bow::bow::bow:
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Det var folk som blev utslängda från Skara Sommarland och deras ordningsvakter hade det sällsynt goda omdömet att dra deras husvagnar till oss eftersom ingen av dom var i stånd att köra själv. Dessa husvagnar och dess innevånare hade således ingenting med Cow & Ranch Nationals att göra.

Jan Strömberg, Tävlingsledare

Så det var det dom höll på med!

Dom stod nämligen nära våran stuga på Skara Sommarlands camping och vi undrade vad det var som stod på där borta, fullt med camping personal som sedemera drog bort vagnen. Men vad gjorde inspelningsteamet där med kameror???
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Så det var det dom höll på med!

Dom stod nämligen nära våran stuga på Skara Sommarlands camping och vi undrade vad det var som stod på där borta, fullt med camping personal som sedemera drog bort vagnen. Men vad gjorde inspelningsteamet där med kameror???

Dom var kanske sällsynta äka fyllesvin?? Synd att dom inte tältade...;)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Hej golden-tinka! Vilka fantastiska bilder!

Såg att du lyckats fånga min hästs mule på en bild samt en bild på hela ekipaget... Finns det möjlighet att köpa bilder av dig?
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Så där.nu har man kommit hem efter en kanonhelg och rensat lite i grejerna,Kan bara buga och bocka:bow: ur publikperspektiv bättre kan man knappast få. rent,fräscht.tillgång till riktiga duschar och framför allt möjligheterna till att kunna se tävlingarna med läktare ute, tevemonitorer lite varstans inomhus. glada och trevliga funktionärer.Sen är det ett måste att få gå och titta,klämma,känna på alla saker som försäljerna har med sig:) och alltid så har man med sig saker hem och en betydligt tommare plånbok:o:angel: alltid lika kul att få träffa bukefolk:bump:Hoppas att tävlingsdeltagarna har haft lika posetiva erfarenheter från sin del av tävlingsarangemanget/Råa;)
 
Sv: Cow & Ranch Nationals Axvalla

Råa - mycket trevligt att få prata med dig, synd det inte blev mer. Hoppas innerligt vi ses snart igen....måste ju få veta hur det går med "duvetvad" ;).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 113
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
726
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Vad skulle du tolka in i uttrycket " du har en fin närvaro och stor plats i arbetsgruppen"? Om din chef sade det till dig? Kom mig...
Svar
19
· Visningar
792
Senast: finapina
·
  • Artikel
Hästnyheter Kostnadsutvecklingen för djurägare börjar närma sig en nivå där en stor del av svenska folket riskerar att inte längre ha råd med...
Svar
16
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp