Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Mahfouz är tyvärr död, han skadade sig i hagen och trots att han kördes direkt till Strömsholm så läktes hans skada inte tillräckligt bra.
Mvh Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Hej.
Sitter och läser runt lite. Kan berätta att Goshia har lämnat oss. Saknar henne så otroligt mycket. //Karin
 
Sv: Crabbet distansavel

Nej vad tråkigt, vad hände? Hennes mor Galadriel 29 år blev igår Elitpremierad.
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Mahruss e. Rusleem GB u. Majidah GB fick 38 p och blev klass 1 :laugh:
Jag är jättenöjd för han är sent utvecklad och kan bara bli bättre.
Galadriel dansade fram och var så nöjd med all uppmärksamhet, hon ägde ridhuset.
Jag vet också bara Asmara och Jazza, Djamiljah borde väl vara Elit-premierad?
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Ja, Djamiljah om nån borde i alla fall kunna bli det.
Likaså Welona, gissar jag.
 
Sv: Crabbet distansavel

Åh, finns det ngn som förevigade drottningen???

Tyvärr hade ingen av oss en tanke på att filma ... förrän efteråt :confused:. Men foton (även på andra "distansavlade" araber som premierades och arab partbreds som bedömdes) finns här. Lägger in ett par bilder på henne direkt här:
Gallan_100919_Premiering_84.gif


Gallan_100919_Premiering_100.gif


Det var så härligt att se henne dansa fram med en attityd av att "här kommer jag", samtidigt som speakern berättade om hennes 16 avkommors samlade tävlingsmeriter! De har tävlat dressyr, hoppning, körning, galopp och inte minst distans. Dessutom hade hon två barnbarn där, som bedömdes och fick 40 resp 39 poäng och klass I!
/Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Jag får gratulera till framgångarna med Gimmicks barn! De ser kanonfina ut allihopa. Vad roligt att så många araber visades i Enköping, och dessutom höll så hög kvalite.
 
Sv: Crabbet distansavel

Mahruss e. Rusleem GB u. Majidah GB fick 38 p och blev klass 1 :laugh:
Jag är jättenöjd för han är sent utvecklad och kan bara bli bättre.
Galadriel dansade fram och var så nöjd med all uppmärksamhet, hon ägde ridhuset.
...
Ingela

Ett mycket Varmt Tack och Stort Grattis till dig Ingela för att du genomförde denna visning av Galadriel. Jag visste ju 'den dagen' hon reste, att hos dig skulle hon få det bästa hemmet och superb omvårdnad till hennes ålders höst.. men att jag även fick uppleva detta blev verkligen "the Ice on the Cake"! Jippie!!!!

Givetvis också ett Stort Grattis för Mahruss' visning, skall bli såååå spännande att se vad det blir av honom i framtiden. Jag önskar dig och Mahruss Lycka till.!

Ej att förglömma... Anne och Gimmick avkommorna, Wow.. de är superba!!! Stort Grattis även till dig Anne samt övriga uppfödare/ägare!

Varma Kramar

Birgitta
 
Senast ändrad:
Sv: Crabbet distansavel

Jag kan säga att jag är väldigt nöjd med min lilla Gimmickdotter. De saker jag fick kritik för på visningen kände jag redan till och iallafall en av dem kommer direkt från stoet.
Fölis har hitills visat ett mycket bra huvud (bättre än stoet) och det är ju grunden till allt annat.
Vill skicka ett grattis till alla er som fick så fina poäng :laugh:.
 
Sv: Crabbet distansavel

Mahruss e. Rusleem GB u. Majidah GB fick 38 p och blev klass 1 :laugh:
Jag är jättenöjd för han är sent utvecklad och kan bara bli bättre.
...
Ingela

Här kommer en bild (eller två..lol) på 'ungtuppen' Mahruss, nog har han en hel del att växa iii alltid, han kan ju ta o flytta upp lite hull från betesmagen.:D

Mahruss-sida2-redigerad.jpg


Sen blev han väldigt trött på all uppståndelse - kameror, folk & fä.. gäsp!!
Mahruss-tired.jpg


Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

Har försökt att räkna ut min hästs crabbet % men är osäker om jag räknat rätt. Finns det någon vänlig själ som orkar/hinner att hjälpa mej. Fick fram ca 23%. Sedan undrar jag vad som är mycket och lite med %, med tanke på om man ev skulle avla vidare på det eller ej. Är helt ny ang. både vad gäller arab, avel och crabbet. Det är mycket förvirrande men mycket intressant.:confused:

http://www.allbreedpedigree.com/elementa
 
Sv: Crabbet distansavel

Avelsfreak som jag är måste jag berätta att vid 2012 års Unghästfinal i Distansritt hade 33% av de 21 kvalade hästarna minst 25% Crabbet-linjer.

Sök på Swedendurance så kan ni läsa vilka som deltog.
Mvh
Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Jag är en lycklig ägare till en Curbitz avkomma :) Prins Caspian f.03 e:Vitluvens Curbitz u:Bolero Princess. Upf. Helena Berglund.
Caspian har en otrolig arbetsvilja. Han är jätte rolig att jobba med. Just nu tävlar vi dressyr på LB nivå men ska debutera LA nu till vintern. I hoppningen tävlar vi på LC nivå :D

Caspian var inte den lättaste hästen när vi fick han. Jag vet inte om det kan bero på att han stått hela sommaren innan vi köpte han, eller om han är dåligt grundriden. Men nu efter ett år så går det prima, efter massor med hjälp av min dressytränare (Eva Tällberg).

Ha det bra!
Maja
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp