Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Vad roligt att det blev ett föl. Du talade ju om att du trodde hon var dräktig. :)

Synd bara att hon inte fick sin mammas fina stjärn istället för ett blaffig ko-bläs.
 
Sv: Crabbet distansavel

Grattis! Så roligt att du fick ett föl från Caira en riktigt kär en också:love: Själv älskar jag hennes kossebläs;)
 
Sv: Crabbet distansavel

Åh så fin! :love: GRATTIS! :bump: Personligen så älskar jag bläsen! Fö så har ju min lilla också bläs o tre vita ben!! :laugh:

//Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

Jag är nyfiken på denna fina killen!
Det ser ut på kortet som han har varit iväg på visning eller liknande?
 
Sv: Crabbet distansavel

Här har du en till som älskar den där "koblaffan" ;) Fin fölis!

/Camilla, som själv har en häst med koblaffa över hela ansiktet :D
 
Sv: Crabbet distansavel

Bilden på Indian Shimad är tagen när vi är på utställning på Ökna, arrangerad av Sörmlands Hästavelsförbund. Tyvärr var visningen i ridhus och dom bilderna blev inte bra, denna är tagen innan vi går in.
Domare var Kurt Larsson och "Indianen" fick 37 p, tyvärr visade han inga rörelser utan var bara intresserad av var hans tjej Gazijah befann sig.
Domaren poängterade att för dagen kunde han inte ge högre poäng men att vi absolut skulle visa honom igen.
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Tack för svaret!
Det ska bli spännande att följa honom. Jag antar att han kommer ut på distansbanan också om några år :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Uppdaterar med några bilder på Ghaniyah f.04 u.goshia e.garizim, 79,38% crabbet.

29410820.jpg


29410821.jpg


29410819.jpg


Bilderna är ifrån Kanonritten i år där hon blev godkänd på sin andra CR. Tror att hon kommer bli riktigt bra! :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Åh vad roligt med bilder på Ghaniyah, hon är så fin.
Hon är guld värd som en av få avkommor till Garizim med hög Crabbetprocent.
Jag håller tummarna för att det går bra för henne på distansbanorna.
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Vad roligt att se. Jag ägde ju Goshia i några år och red in henne som vuxen. Hon hade inte riktigt förutsättningarna själv för att bli distanshäst men har nu ett toppenhem och en uppgift som ridhäst. Kul att se hennes föl./ karin
 
Sv: Crabbet distansavel

:idea:Det var ju kul med det där Crabbet % tog reda på Lill Sham 44,53125% Crabbet. om någon är intresserad av Lill Sham att betäcka med så titta in på hemsidan:) Vårat underbara sto hade 68,75% Crabbet.
 
Sv: Crabbet distansavel

Ber så mycket om ursäkt för "reklamen" i mitt ovanstående inlägg, är ny här så jag visste inte bättre. Men nu vet jag så moderator får ta bort inlägget om så önskas.
 
Sv: Crabbet distansavel

HÄSTAR MED CRABBET-BLOD

Bild på Lill Sham (44,53125 % Crabbet-blod)
lill_sham_ox_2005.jpg


och

Shams Tore (44,140625 % Crabbet-blod).
shams_tore_ox.jpg

e. Lill Sham - u. Eldomiljah e. Eldorado


Crabbet-procent:
44,53125 % Crabbet - Lill Sham
43,75 % Crabbet - Eldomiljah

18,75 % of Crabbet - Eldorado
68,75 % Crabbet - Djamiljah
 
Sv: Crabbet distansavel

Hejsan Anki hur har du det annars? Vet du eller kan ta reda på vad Angel har i % Crabbet? Kram Helena
 
Sv: Crabbet distansavel

KL

Vilse i tråden så ursäkta frågan...

Vilka Crabbethingstar finns i avel i nuläget och då nästföljande år/2010?
 
Sv: Crabbet distansavel

Just nu kan jag bara komma på två Crabbethingstar i avel här i Sverige Bayard e. Red Baron u. Elfrida 98,828125 % Crabbet 100 % Old English och Gimmick e. Ghazal u. Galadriel 93,505855 % Crabbet 100 % Old English
Förmodligen kommer Indian Shimad GB e. Imad GB u. Indian Shimmer GB att användas i avel 2010, han är 95,605465 % Crabbet 100 % Old English.
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Åh vad roligt med bilder på Ghaniyah, hon är så fin.
Hon är guld värd som en av få avkommor till Garizim med hög Crabbetprocent.
Jag håller tummarna för att det går bra för henne på distansbanorna.
Ingela

Jag stötte på en Garizim-avkomma förra veckan, i hagen hos en kompis bror. Har sett henne flera gånger men inte vetat stammen innan. U Gancia, en av dina uppfödningar? Ett jättefint fuxsto!
Hon måste också ha ganska hög crabbet % ?
 
Sv: Crabbet distansavel

Vad roligt att du träffade Giljah, hon är 76,34277 % Crabbet och mycket riktigt min uppfödning. Sist jag såg henne var hon 4 år, synd att hon bor så långt bort.
Ingela
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp