Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Vil blot fortælle at min 199% crabbethingst GKV Meadley, nu er testet fri for både SCID og CA, Han vil i 2010 blive sendt i tilridning og derefter vil han indgå i avlen.

VH Gunni.
 
Sv: Crabbet distansavel

Ok, jeg mener selvfølgelig 100% og ikke 199%, mon der findes en sådan ggggg
 
Sv: Crabbet distansavel

Grattis Gunni! Det skall bli spännande att se hans avkommor i framtiden.
Ingela
 
Sv: Crabbet distansavel

Oh vad kul, grattis!!!
Säger samma som Ingela, ska bli intressant och kul att se avkommor sen :)
 
Sv: Crabbet distansavel

GRATTIS, Gunni!
Jag tar mig friheten att länka till en av dina bilder på GKV´s Meadley för dem som inte sett bilder honom:
Meadley%20041.JPG

Det ska verkligen bli spännande att se vad han kan prestera och ge för avkommor!
Mvh
Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Ej, tusind Tak ska I have for jeres lykønskinger. Jeg ved ikke helt endnu, men måske vil jeg prøve ham på Silver Zara Saint til foråret, bare for at se, hvad det kan blive til.

Desværre har jeg ingen nye billeder af ham, men han er faktisk blevet en rigtig dejlig hest, men en dejlig kropsbygning og lækre ben.

Er der forøvrigt nogen herinde der er begyndt at teste for CA?

VH Gunni.
 
Sv: Crabbet distansavel

Ja, jag har betalat och skickat in för mina "gamlingar" (sto+hingst) - kostnad knappt 350SKr/häst - väntar svar inom några veckor. Utifrån resultaten kommer jag senare att testa avkommorna, om någon av föräldrarna är minst N/CA. Nervös? Javisst! Det var jag 2002 när jag började testa mina avelsdjur för SCID också. Men jag anser att det är mycket bättre att veta status och att utifrån det kunna planera sin avel. Vad gäller SCID hade jag det enkelt, ingen bärare! Men vad gäller CA kan jag få dilemmat att någon av dem är N/CA vilket innebär att jag måste välja en "partner" som är N/N för att säkerställa att inte avla fram drabbade individer. Men då vet jag iaf vad som gäller för en fortsatt avel!

Jag hoppas att vi här i Sverige/Norden kan börja testa/redovisa resultat snarast möjligt UTAN att börja kasta skit på specifika individer/stammar som är bärare - som om de enbart skulle vara de skyldiga! Problemen kan vara mycket mer utbredda än vad vi är beredda att tro idag - tänk på det!
/Anne
 
Senast ändrad:
Sv: Crabbet distansavel

Hej Ingela, har suttit och dreglat över Indianen till Garichca innan hon blir för gammal... Men, men, pengar och tid... Och blir det ett stoföl vill jag ju behålla! Men verkligheten säger att 3 hästar är 2 för mkt :( Tänkte åtminstone åka förbi och hälsa på nu när du har flyttat "hem" igen! :)

Malin
 
Sv: Crabbet distansavel

Camilla,
El Sobras föl blir 55,9082% Crabbet :laugh: ... om jag räknat fel får Bia rätta mig ;).
/Anne


Hej hej! :)
Nu är han här, han föddes 27/5! :bump:

Namn är inte bestämt än, men han är e: Gimmick, u: El Sobra och ue: Elcatero.

blogg


Fler bilder finns i våran blogg som finns här!

/Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

KL

Det är alltid lika kul när man hittar lite info om Bayard. Egentligen vet jag inte mycket om araber, har varit mer inriktad på fullblod.
Nu har vi i alla fall en Bayard-son i stallet sedan snart 3 år. Mamma är travare och som synes används han inte till distans - även om maken tycker det låter kul. (Men han får knappt låna pållen av dottern).

2010345.jpg
 
Sv: Crabbet distansavel

Kul att se! Vad heter han och hur gammal? Mitt sto Roxanne är efter Bayard, så han är även morfar till Roxannes dotter Rojin (på min avatar). :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Han heter Shaquille och fyllde 13 år igår:bow:

Mamma heter Big Norsana och jag misstänker att skimmelgenerna kommer från Torg.
 
Sv: Crabbet distansavel

Och Sharmantah fick ett stofö: Shakirah ,18/5 efter Gimmick, ganska lik din.Men jag vet inte hur man lägger upp bild..:confused:
Hej hej! :)
Nu är han här, han föddes 27/5! :bump:

Namn är inte bestämt än, men han är e: Gimmick, u: El Sobra och ue: Elcatero.

blogg


Fler bilder finns i våran blogg som finns här!

/Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

Och Sharmantah fick ett stofö: Shakirah ,18/5 efter Gimmick, ganska lik din.Men jag vet inte hur man lägger upp bild..:confused:


Grattis till Shakirah som är jättesöt! :love:

Här kommer det en bild som jag sett på annat håll!

sharmantas_01.gif


För att lägga upp en bild här på buke så behöver den finnans någon annan stans på webben.
När den gör det så finns det en funktion när du skapar ett inlägg som heter "infoga bild" när man klickar där så kommer en ruta upp där man skriver/klistrar in adressen till bilden.

/Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

Nu är mitt lilla Gimmick föl fött. Det blev ett litet sto. Hon är 75% arab 25% SWB, crabbet % finns uträknad tidigare i tråden.
DSC-0169.jpg

13 timmar ung
 
Sv: Crabbet distansavel

Finns det några hingstar med mycket Kariba - blod i sig? Nu levande alltså...

Gimmick är en och Garizim var väl en, en avkomma är Mahfouz, vet någon om Mahfouz fortfarande är hingst?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp