Bukefalos 28 år!

Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Liten nya bilder på El Qatar (aka qnatte) ca 50% crabbet-
Golden question - Elcatero, som har hunnit växa till sig en del....

28108132.jpg


28108156.jpg


http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28100000-28109999/640x480/28108189.jpg?0


//Erika K
 
Sv: Crabbet distansavel

I förrgår tröttnade jag på träningsovillig häst och bestämde mig för att återgå till årets ursprungliga plan. Idag red jag iväg damen till Gimmick och hoppas på att hon ska gå med på att bli mamma.
Den eventuella fölungen blir 75% arab och 25% SWB. Crabbet% får någon annan räkna ut om intresse finns. Jag bryr mig mest om att jag tror kombinationen kan bli riktigt lyckad
e Gimmick
ue Bilikov
uue Cordon Bleu 467
 
Sv: Crabbet distansavel

Nu är Bozanova betäckt med Gimmick och förhoppningsvis blir det föl nästa år! Isf blir den blivande distanshästen 48,32% Crabbet - inte illa med tanke på att Bozanova är 50% SWB. Bilikov FA40/90 har 6,25% Crabbet, vilket ger Bozanova 3,125% Crabbet.
Håller tummarna så klart!
/Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Stopremiering och fölmönstring.
Har varit på premiering i dag.
Golden Question ( e.Garizim - u.e.Red Baron) blev B-premierad med 40p, 8-8-7-8-9. Hon är nu 151 cm.
Fick mycket beröm för väl genomfört körprov också.
El Qatar ( e. Elcatero) fick poängen 8-8-6-8-8, 38p och klass 1.
 
Sv: Crabbet distansavel

Jätte-jätte stort GRATTIS Nilla till det fina resultatet!!!:bow::bow:

Grattis även till Linda för din ljuvliga 'rödluva', vill gärna se fler bilder på allas fölisar vartefter de växer!

Här väntas det fortfarande, dygn 339 idag o fler lär det bli som det verkar..urgh! Fara värt att det ej blir ombetäckning i år om hon dröjer för länge!:crazy: Meeen.. huvudsaken är ju att allt går bra med denna fölning o efteråt förstås *kramar tummen hårt*!!!
 
Sv: Crabbet distansavel

Håller alla tummar nu Bia!! Och att det kommer ut en vacker liten rödtott!!:p
 
Sv: Crabbet distansavel

GRATTIS!!!
Jätteroligt att någon tar sig för att visa på premiering och ännu roligare med gott resultat! Jag har lagt in de nya uppgifterna här.
Återigen - Grattis!
/Anne
PS
Finns det fler som vill ha sina araber med Crabbet-linjer inlagda på listan? Hör av er till mig i så fall!
DS
 
Sv: Crabbet distansavel

Mer bilder.

Elcatero som har 21,875 % Crabbet-blod har gjort en distansstart. Det var 1991 på Tjustrittens 52 kilometer. Det var 19 startande och Elcatero kom på 4:e plats i tävlingen. Även i fadern Eldorado finns lite Crabbet-blod, 18,75 %.

Passar på att länka till en bildserie på Elcatero taget nu i sommar. Han är lite tunn då kärlekslivet tagit hårt på honom, men efter betäckningsperioden återfår han hullet. Varsågod att beskåda en skojfrisk 24-åring. Hans repertoar tycker jag uppvisar god balans, stor variation, är ganska vågad och kanske att han också utför några helt nya stilgrepp.
http://www.angloarab.se/pdf/elcatero_the_acrobat_2009.jpg

Det finns en Elcatero-son med en 32,33 % Crabbet, han heter Shah Habib och är riktigt mörkfux. Han är 4-år och har ännu bara provat galoppbanor. Och han har inte använts i avel. Modern till Shah Habib är Shananaa som är 42,80 % Crabbet.

Härstamning: Shananaa SE
e. Figaro PL 25 % Crabbet e. Negativ SU e. Naseem GB (100 % Crabbet).
u. Shanzmi (e. Prokaznik SU - u. Shanaz e. Kariba GB).
 
Sv: Crabbet distansavel

OH grattis vad fin han är!
Underbar bläs cokså, och dom små ögonen är så söta!
 
Sv: Crabbet distansavel

Gratiss til alle med deres dejlige føl, men specielt til Bia som efter lang ventetid og meget besvær, endelig fik sit drømmeføl.Den er rigitg, rigtig fin.

Selv har jeg haft held til at få et stoføl 100% crabbet efter Silver Zara Saint, dejlig, dejlig og så er hun ved at blive leverrød!!!

hestened28-7-2009033.jpg


Store søster Sami i baggrunden er blevet ret stor og tegner lovende.Hun er nu to år gammel.

Martinis stoføl bliver skimlet og tegner rigtigt godt, hun er dog "bare" 99.67% Crabbet, resten old english.

fller0093.jpg


VH Gunni.
 
Sv: Crabbet distansavel

Nu är Bozanova betäckt med Gimmick och förhoppningsvis blir det föl nästa år! Isf blir den blivande distanshästen 48,32% Crabbet - inte illa med tanke på att Bozanova är 50% SWB. Bilikov FA40/90 har 6,25% Crabbet, vilket ger Bozanova 3,125% Crabbet.
Håller tummarna så klart!
/Anne

Oops!:angel:
Jag har glömt bort att berätta här att El Sobra, e: Elcatero, u: Soza, ue: Glaz är betäckt med Gimmick!

Så det innebär att jag har en fråga till Anne eller Bia om hur mycket crabbet % blir det på den eventuella avkomman?

/Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

Camilla,
El Sobras föl blir 55,9082% Crabbet :laugh: ... om jag räknat fel får Bia rätta mig ;).
/Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Å jag vill också veta hur mycket crabbet det blir av Caladoras ev. föl ??
hon är så ljuvligt dräktig nu, inne i en egen bubbla liksom... Måtte det gå vägen:crazy: // Maggan
 
Sv: Crabbet distansavel

Stort TACK till Er Alla, det ska bli så spännande att se vad det blir av denna kille... som förresten är döpt (namn bokat hos ARAB) till Mahruss efter Crabbethingsten Mahruss F:1893 (en av deras 'foundation' hingstar).

Åååh Gunni, stort GRATTIS till dina läckra 'flickor' (vill Haaa..!):love:

Camilla, Wow... så spännande med Sobra + Gimmick, det kan bara bli SååBraaa!!! Och Anne har räknat helt rätt (hon har lärt sig:angel:!:):D

Maggan, din läckra unge blir 54,10% Crabbet (Caladora =14,7%).:)

Mitt sto är bokad till Gimmick i år o det fölet blir 95,48% Crabbet!:banana:
Tummar o Tår hålls för ett bra år 2010!!!;)
 
Sv: Crabbet distansavel

Tack så mycket....Hoppas på ett sto föl som jag sen kan betäcka med en annan crabbet och få ännu mer crabbetblod i den ;)
Fast får väl vara ödmjuk och hoppas det blir ett föl, sen spelar det ingen roll vad det blir...// Maggan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp