Bukefalos 28 år!

Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

Jeg må sige jeg undres over den store interesse for, hvor meget crabbetblod i %, (til tider meget lidt), der er, når man samtidigt ser, hvor lille interessen for crabbethestene der ellers er. Der nævnes Red Baron, jamen det er forsent nu, han er død og mange andre ligeså, af de gode gamle.

Ikke alle crabbet er gammeldags, hvis det er det man tror og de klarer sig stadigvæk rigtigt godt i alle dicipliner, hvis bare de kunne fatte interesse hos de yngre ryttere, i stedet for, som der er lige nu, at de fleste er hos ældre opdrættere, der ikke længere magter, at gøre så meget ved ridningen.

Vh Gunni.
 
Sv: Crabbet distansavel

helt underbar ju :love:
säg till om du tröttnar på honom:angel:
 
Sv: Crabbet distansavel

haha ja kan tänka mig att de e kö på en sån fin sak;)
men det gäller ju att vara snabbt ute och visa sitt intresse hehe

Har själv kollat lite efter några "äldre" crabbet hästar till salu men upptäckte snabbt att det var allmänt ont om bra araber till distans, där står på var och varannan annons att de borde passa till distans men själv är jag lite mer skeptisk;)
 
Sv: Crabbet distansavel

Bättre sent än aldrig att annonsera Ghibellinohs' födelse den 29 Maj i år hos Ingela (Gomir), Arabhästhagen!

Ghibellinoh är e. Gimmick (Ghazal x Galadriel /Red Baron) u. Gancia (Samurai x Sharante /The Shah) och har de berömda "Heavenly Twins" (Dancing Shadow/Dancing Sunlight) i 4:e & 5:e led via genetiska helsystrarna Andante i mödernelinjen och Indian Shade i Gimmicks mödernelinje! 74,08% Crabbet.

http://www.allbreedpedigree.com/ghibellinoh

Kolla vilken läckerbit han är och som 'grädde på moset' är han Brun!:love:
GHIBELLINOH.jpg


Grattis Ingela & Linus!

Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

Grattis Ingela!
Han ser underbar ut, deras svansar är så söta också :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Oops!:angel:
Jag har glömt bort att berätta här att El Sobra, e: Elcatero, u: Soza, ue: Glaz är betäckt med Gimmick!

Så det innebär att jag har en fråga till Anne eller Bia om hur mycket crabbet % blir det på den eventuella avkomman?

/Camilla

Vad spännande Camilla!! Skall bli spännande att se vad det blir för unge!!
Själv är jag supernöjd med mina två Gimmickflickor, 3 och 1 år gamla, hoppas du blir lika nöjd!!

Och Bia...jag bara smälter och det gör nästan ont i hjärtat vad fin han är...:love:
Grattis hundra gånger om:laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Sv: Crabbet distansavel

Läste tråden för längesen och vet att det fanns ett "häfte" man kunde ladda ner för att lära sig att själv räkna ut hur mycket crabbet i %. Eller är jag helt ute och yrar :confused: hittar inte länken i vart fall. Någon som vill lägga upp eller räkna ut på Migrant? :angel:

http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&g=4&h=MIGRANT4

Här hittar du den (hoppas den får vara kvar för moderatorn)

http://www.crabbet.org.uk/images/PercentageBooklet.pdf

Den är lite speciell att skriva ut, man får lägga sidorna så det blir rätt.
 
Sv: Crabbet distansavel

:bow: tackar tackar

Jag hann läsa och har hunnit spara både länk och pdf fil om någon annan skulle vara intresserad oxå.
 
Sv: Crabbet distansavel


Har räknat ut att Migrant är 9,62% Crabbet. Mest från fadern Emrod & mf Europejczyk, dock ligger de långt bak.. tidigast från 6:e led.

Kuriosa: Migrants' mmm Manilla (PL) är mor till bl.a Meluzyna (imp. PL -74) som var i min ägo några år i början av 80-talet.:)

P.S. Har fyllt i % på Allbreed!

Bia
 
Senast ändrad:
Sv: Crabbet distansavel

Tackar och bockar som ödmjukast inför din kunskap:bow: är grymt imponerad.

Spännande med Meluzyna, hade du henne länge?
 
Sv: Crabbet distansavel

Hej! Jag är ny inom detta område men är lite nyfiken! :) Jag har ett arabsto e. A'Diabolique ( Anaza El Farid - Chanel SF ), u. Lady Li ( Kulak - Liryka ) om någon skulle vilja vara gullig och räkna ut hennes procent? :D

Tack på förhand / Johanna
 
Sv: Crabbet distansavel

Jag har nu ett litet (stort) hingstföl i hagen med hyfsat mycket crabbbet, har dock inte räknat procent. Han är stickelhårig fux och u. Nazira (ue.Gomir -uu.Nazana) e. Bayard (ee.Red Baron). Fölisen har ett otroligt lugnt och trevligt temperament. Detta är Naziras första föl och nu skall det bli en distanskarriär framöver.
200907+
Jag har en liten filmsnutt på min blogg och bättre bilder kommer snart.
http://aprilaprilaraber.blogspot.com/
 
Sv: Crabbet distansavel

Grattis! Vad söt :)
Blir kul att se hur han blir sen :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Tackar och bockar som ödmjukast inför din kunskap:bow: är grymt imponerad.

Spännande med Meluzyna, hade du henne länge?

Tack för dina lovord!:o

Jag hade Meluzyna från våren -82 till vintern -85/-86. Tog 2 föl själv på henne o däremellan fick hon ett föl till f.d ägaren som delbetalning. Därefter bytte vi ston, Meluzyna tillbaks 'hem'.. mot Galadriel (hel-engelsk med mkt Crabbet)!:d

Åter till tråden... Mången Tack till Caidoz & Roxanne!:bow:

Jozelle. Hej! Jag är ny inom detta område men är lite nyfiken! Jag har ett arabsto e. A'Diabolique ( Anaza El Farid - Chanel SF ), u. Lady Li ( Kulak - Liryka ) om någon skulle vilja vara gullig och räkna ut hennes procent?
Tack på förhand / Johanna

Bidde inte mkt där, dock 21,56%.. mest från A'D som är 31,01%. Lady Li 12,11% o Kulak 18,75%!:)

Karingadde. Jag har nu ett litet (stort) hingstföl i hagen med hyfsat mycket crabbbet, har dock inte räknat procent. Han är stickelhårig fux och u. Nazira (ue.Gomir -uu.Nazana) e. Bayard (ee.Red Baron). Fölisen har ett otroligt lugnt och trevligt temperament.

Oh, han ser jättefin ut.. Grattis!!:love: Hade jag kunnat öka på lite så hade det blivit 70% ;) men det bidde hela 69,28% ivf.! Ska bli spännande att följa honom i framtiden!

Lycka till !!!

Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

1000 tack för den beräkningen. Inte illa med nästan 70%
Här är en bild där man till och med ser hur han ser ut
ny.jpg

/ Karin
 
Sv: Crabbet distansavel

Tänkte bara slänga in en bild på min lilla flicka som är 65,4610925% Crabbet! :)
Roxannes dotter Rojin:

rojin0908021_49035241.jpg


//Camilla
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp