Bukefalos 28 år!

Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

instämmer med andra, helt :love:

lite knapp här, jag har faktiskt fått nyss om en crabbet arab till salu, dock inte i sverige men funderar på att titta på pållen.
Letade egentligen inte just efter en crabbet men tyckte det var en bonus att hästen var det så man får in lite nya linjer då de flesta av våra svenska crabbet börjar bli släkt, bia och Ingela är väl de enda som har lite mer obesläktade unga hästar?
 
Sv: Crabbet distansavel

Åh jisses så spännande, undrar bara lite (mkt!!!) vem det kan vara? ;)


*kl*
Karin, han (N) är kanonfin.. men jag misstänker att han kan bli skm?! Ser lite för mörk ut på ben o underrede för att förbli fux, men det kan ju vara fotot som ljuger för mig!

Camilla, ååh.. hon ser mkt läcker ut, har du fler bilder på henne (uppställd)?

Lycka till Alla!
Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

Kul att andra än jag tycker hon e fin! ;) Jag är jättenöjd med henne! :love:

Bia: Inga nya, hon är med mamma på seminstationen fortfarande.. ska ul i veckan som kommer. :crazy:
När de kommit hem ska det fotas!

//Camilla
 
Sv: Crabbet distansavel

OK, får väl stå ut tills de är hemma igen då!;)

Men vem betäcks (semineras) hon med i år? Väldigt nyfniken i en strut här!!!:angel: Håller tummarna att det tar sig!!

Majidah är betäckt med Gimmick.:love:
 
Sv: Crabbet distansavel

Tyvärr var inte Roxanne dräktig den här gången heller, men veterinären ville försöka igen, så tredje gången gillt!
Hingsten heter EF Kingston och finns i USA. Han har både distans och utställningsmeriter och är minst 32,84606....% Crabbet om jag räknat rätt.. Vissa av hästarna bak i stammen visste jag inte var de kom från.. Han är också släkt med El Amin som är pappa till lilla Rojin, och hon blev ju bra! :laugh:
Försökte få ihop det med nån helengelsk, men det gick inte i år.

Hoppas Majidah tagit sig också! :)

Här är en annan bild på huvudet så länge ;)
rojin0908022_49036038.jpg
 
Sv: Crabbet distansavel

Så spännande.. och med den hingsten kommer ju Yateemah ett led närmare på kommande fölis om det nu tar sig! Yateemah (100% Crabbet) är ju - som du säkert vet - bl.a. Gimmicks farmor och Padrons mormors mormor!:)

Jag kollade %-en och fick EF Kingston till 36.02, så den ev kommande fölisen blir då 60.88. Inte dåligt alls! Tummarna hålls att märra tar sig på 3:e!! Rojin är jättesöt, häftigt med den blonda manen också!:love:

Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

Oh vad fin hon är, grattis! kul med crabbet hästar, min dam hade ju bara...18% tror jag det var haha så det var inte mycket, men även att jag älskar henne så skulle jag inte ha nåt emot en crabbet också.

Underbar bläs och man, ser riktigt feminim ut :)
 
Sv: Crabbet distansavel

*kl*

Här kommer ännu en förfrågan ang procent crabbet.. :D

Hur många procent crabbet är min lilla donna?

e: 20,3125%
u: 50%

Spelar mig egentligen ingen roll men man blir ju lite nyfiken. :)
 
Sv: Crabbet distansavel

Du lägger ihop dem (far & mors %) = 70.3125 och delar sen med 2 = 35.15625% för din donna!:)
 
Sv: Crabbet distansavel

Jaha, det var inte svårare än så :o Hade förväntat mig något mer komplicerat än så :)

Tack så mycket för hjälpen!
 
Sv: Crabbet distansavel

Så enkelt är det.. då man vet föräldrarnas %!:D

*kl*

Inlägg 2007-09-08.
Nu har jag hittat min drömhingst, han är visserligen bara föl ännu men...
Han är 95.61% Crabbet och efter Imad ( Golden Cavalier - Ivory Wings), Imad har många framgångrika avkommor inom distanssporten.

Ingela

colt-by-Imad.jpg


'Liten fölis' har blivit äldre, nu över 2 år och här kommer ett par bilder tagna i juni & juli (gör honom inte rättvisa dock! Han bör ses IRL.!!:d
Ingela 'hoppar nog in' och berättar mer!

IndianShimadhead.jpg


Indianen-Okna-09.jpg


Imad är nu död o begraven, R.I.P. Imad (1985-2009)!
imad.jpg


Bia
 
Sv: Crabbet distansavel

Oh han är så fin!

Såg honom när jag var och hälsade på i vintras (eller drömmer jag, var det nån annan liknande? neeej...det tror jag inte haha)

Han var tom jättefin i vinterpäls, underbar färg och huvud, ska bli spännande att se vad han blir för han kan vara intressant åt Elsa nån gång kanske.
 
Sv: Crabbet distansavel

Cinnamon Lady
Cinnamon_Lady_080602.jpg

är bokad som första (?!) sto till
Indian Shimad
Indianen-Okna-09.jpg


Det bestämde jag mig för redan när jag såg första fölbilden på honom :love:! Efter att ha träffat honom ett flertal gånger är jag ännu mer övertygad om att "honom ska vi ha!!!"
/Anne
 
Sv: Crabbet distansavel

Anna startade den här tråden 2007-06-23

Jag startar tråden här så får ni fylla på.....
Av ödets slump (Tack CK :bow:) kommer jag att fortsätta min variant av crabbet-traraber!
Bionda d´Hilly, varmblodsmamma till bl.a Zodiac Accent, Skywalker och Starlight är nu på väg till betäckning hos Gimmick. Ägarna hade ingen användning av henne längre, så jag tog tillbaka henne.
Besökte Gimmick på väg upp till Mora, det var sju år sen sist jag såg honom och jag blev väldigt imponerad (igen). En häst som gjord att gå distans; bra ben, fina hovar, stark välbyggd harmonisk kropp och en man får en väldigt fin kontakt med honom. Kort sagt - jag gillar honom skarpt!!!

och eftersom jag inte haft något eget arabföl sedan 2006 har jag först nu kunnat fylla på med en egen Crabbetuppfödning (94,64% Crabbet resten Old English) - gissa om jag är lycklig?! :D

I torsdags (3/9) kl.22 födde Caira (Mustapha x Kiara bint Karita - Achim) ett stoföl e: Gimmick (Ghazal x Galadriel - Red Baron). Jag vet att många tycker att det är alldeles på tok för sent på året att få föl. Men ärligt talat den här sommaren har det varit lika eländigt blött hela sommaren (iaf här hos oss) - så det spelar ingen roll! Caira betäcktes/kollades från maj till slutet av september enligt konstens alla regler, men trots att det inte fanns några fel på henne tog hon sig inte förrän på sista försöket. Jag är överlycklig att få ett helsyskon till Cinnamon Lady (se bild på henne i mitt inägg ovan)! Jag hade haft en önskan att få ett hingstföl denna gång (jag behöver ju en efterträdare till Gimmick så småningom;)), men huvudsaken är att få ett friskt föl! Lillfröken är både frisk, stor och fin ... så visst är jag nöjd! Dessutom har hon pappas krokar på öronen :D.

C_090904_33.gif


fol_090904_23.gif


C_090904_166.gif


C_090904_100.gif

Bilderna tagna i fredags när hon var 14 timmar.
/Anne
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp