Cykelhjälm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cykelhjälm

Jag tror att det enda sättet att få tonåringarna att använda cykelhjälm är att alla föräldrar i årskursen går ihop och stenhårt håller på hjälmtvång, ingen hjälm - ingen cykel. Dessutom att man hjälps åt att hålla koll på varandras barn och säger åt dem ordentligt när man ser dem utan hjälm. Kanske kan alla barnen skriva på något kontrakt, för att sedan i samband med skolslut få göra något kul om alla följt kontraktet, så att barnen börjar hålla koll på varandra... Jag vet inte, det är bara en tanke :crazy:
 
Sv: Cykelhjälm

Anledningen till att jag inte tvingar på honom cykelhjälm beror kanske mer på att jag själv inte tycker att det är så viktigt.
Jag håller med provider i det fallet. Och om jag själv hade varit tonåring idag hade jag absolut inte använt hjälm. Töntigt, jag vet, men så är det.

Stollan - du verkar göra ett jättebra jobb med dina barn. Fortsätt med det!

Nowis - jag tycker att din idé är jättebra om att gå ihop med andra föräldrar i klassen, jag har faktiskt tänkt tanken själv. Men det har gällt helt andra saker, tex tider dom ska vara hemma om kvällarna och det här med tobak, alkohol och narkotika. För mig känns det långt viktigare än om dom har cykelhjälm eller inte. Det beror kanske på att jag bor på landet och inte i en storstad där trafiken är så mycket mer intensiv, vad vet jag??!
 
Sv: Cykelhjälm

:bow: Du är min idol när de gäller att uppfostra barn.
Tänk om alla resonerade som du vilket bra samhällerde vore då :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 149
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 411
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 342
Senast: WBanna
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp