Bukefalos 28 år!

Då var det klart

Gammeln

Trådstartare
För nu gick det inte längre. Man har misslyckats med att röja SD ur vägen. Det är SD som fortfarande bestämmer vilka frågor som är viktigast enligt väljarna medans Lövet kör sitt race om den svenska modellen som få verkar lyssna till :laugh:
"M-ledaren gör nu klart att Moderaterna är redo att förhandla med Sverigedemokraterna i riksdagen i olika sakfrågor."
http://www.di.se/nyheter/kinberg-batra-oppnar-for-att-falla-regeringen-med-sd-stod/
Samtidigt kommer chocken i dagens Inizio att SD är större än M :laugh:. Så nu äntligen börjar det att skaka för Lövet och han riskerar att kastas ut :laugh:. Så vad har Annie för planer? Ska hon stå utanför O_o. AF skriver att C fått en succesiffra 9,7%. SD fick 21,5% där kan man snacka om succe men tycker man att 9,7% är succe jag då vet man ju inte vad succe är för nått. Nu ser vi fram emot att kasta ut Lövet :bump:
 
Jag tycker inte om SD och sympatiserar inte med dem eller deras politik - MEN jag tror att det innebär en stor vinst för M att faktiskt öppna lite för SD, eftersom så himla många svenskar kräver att någon tar i migrationsfrågorna och är frusterade för att ingen gör det (synligt), den sociala oron som bubblar och det allmänna missnöjet är förödande. Det är det som SD vinner röster på. Om något annat parti vågar ta i frågorna tror jag att de har mycket, mycket att vinna.

Det är SD-väljarna som kommer avgöra nästa val, och det går inte att blunda för dem och bara hänvisa dem till avdelningen för vita kränkta män. Jag tror på att ge dem ett alternativ som inte är SD, utan ett parti som har riktiga politiker i partiet i stället för rasistclownerna som härjar i SD-stolar runt om i landet.

(OBS! Bara mina egna tankar. Ej nödvändigtvis förankrade i verkligheten)
 
Du är medveten om att inizio använder sig av en självrekryterande panel och att du plättlätt kan registrera alla dina 23 epostadresser och styra prognos och opinion? Aftonbladet är dessutom hårt kritiserat för hur de använder uppgifterna?
En månad efter valet 2014 fick SD i Inizio 12,9%. SD fick i valet 12,9%. Så Inizio har ju exakt koll. Det är ju kritikerna som inget vet ju. Dessutom får ju SD i dagens Yougov hela 24,7% och där har man ju befäst sitt parti som det störrsta i Sverige hur länge som helst :D
 
Jag tycker inte om SD och sympatiserar inte med dem eller deras politik - MEN jag tror att det innebär en stor vinst för M att faktiskt öppna lite för SD, eftersom så himla många svenskar kräver att någon tar i migrationsfrågorna och är frusterade för att ingen gör det (synligt), den sociala oron som bubblar och det allmänna missnöjet är förödande. Det är det som SD vinner röster på. Om något annat parti vågar ta i frågorna tror jag att de har mycket, mycket att vinna.

Det är SD-väljarna som kommer avgöra nästa val, och det går inte att blunda för dem och bara hänvisa dem till avdelningen för vita kränkta män. Jag tror på att ge dem ett alternativ som inte är SD, utan ett parti som har riktiga politiker i partiet i stället för rasistclownerna som härjar i SD-stolar runt om i landet.

(OBS! Bara mina egna tankar. Ej nödvändigtvis förankrade i verkligheten)
Men regeringen har ju faktiskt tagit tag och skapat lagar mot flyktingarna som gjort att vi knappt får in några längre. Men väljarna tycker tydligen det krävs ännu mer. Tumskruvarna skruvas ju nu åt mer å mer nu när M har svängt kappan efter vinden och vill börja prata med SD. Det går ju liksom inte att börja med detta månaden innan valet för då är det ju försent
 
En månad efter valet 2014 fick SD i Inizio 12,9%. SD fick i valet 12,9%. Så Inizio har ju exakt koll. Det är ju kritikerna som inget vet ju. Dessutom får ju SD i dagens Yougov hela 24,7% och där har man ju befäst sitt parti som det störrsta i Sverige hur länge som helst :D
Även Yougov är självrekryterande och det är samma sak där - webb-baserade undersökningar ÄR påverkbara av samlade rörelser. Det innebär inte att resultaten är talande för en hel befolkning, bara vilka som anser det vara viktigt att aktivt påverka mot ett samlat mål.

Jag tror att vi går emot, och måste tänka paradigmskifte i hur vi alla hanterar teknologi, media, väljare, politik ,politiker, beslut och hur vi kommer till tillfredställande mål för snittet på mest demokratiskt rättvist sätt.
 
Även Yougov är självrekryterande och det är samma sak där - webb-baserade undersökningar ÄR påverkbara av samlade rörelser. Det innebär inte att resultaten är talande för en hel befolkning, bara vilka som anser det vara viktigt att aktivt påverka mot ett samlat mål.
Spelar väl ingen roll vilken typ av barometer man gör. Grejen är ju att man vill den ska spegla hela väljarkåren inte befolkningen.
En månad efter valet 2014 fick SD i Inizio 12,9%. SD fick i valet 12,9%. Så Inizio har ju exakt koll.
 
Spelar väl ingen roll vilken typ av barometer man gör. Grejen är ju att man vill den ska spegla hela väljarkåren inte befolkningen.
Det spelar väl jättestor roll om ett politiskt val & styre inte engagerar eller validerar hela befolkningen utan bara selektiva rörelser som gör sig till allmängiltiga?

Jag är lite inne på @Blueberry s linje, dock att befolkningen missförtroende för politiker i allmänhet måste tas på allvar och kanske måste det ske en förändring i hur relationen mellan väljare och politiker ser ut, jag vet inte. Jag motsätter mig att samlade rörelser som SD ska kunna tvinga till sig respekt och makt genom att gå till val på missnöje i väldigt begränsade frågeställningar.
 
. Jag motsätter mig att samlade rörelser som SD ska kunna tvinga till sig respekt och makt genom att gå till val på missnöje i väldigt begränsade frågeställningar.
De nya flyktinglagarna är väl ett praktexempel på detta. Det är ju sånt som SD har påtalat i flera år och nu finns dom. Lövet sa ju att hans Europa byggde inga murar. Nån vecka senare började han bygga sina murar. Också det blev han tvingad till
 
Oj vad sur Lövet är nu :laugh:. Sen har dom mage att säga att Batra kommer att sitta i Jimmies knä när både V o MP tvingas sitta i Lövets knä, speciellt MP
 
Jag tycker inte om SD och sympatiserar inte med dem eller deras politik - MEN jag tror att det innebär en stor vinst för M att faktiskt öppna lite för SD, eftersom så himla många svenskar kräver att någon tar i migrationsfrågorna och är frusterade för att ingen gör det (synligt), den sociala oron som bubblar och det allmänna missnöjet är förödande.
Vi lever år 2017...... inte längre 2015 eller tidigt 2016 -DÅ på D E N tiden var man tvungen att inleda ett försiktigt kritiskt inlägg mot migration och integration med......jag sympatiserar inte med SD ,röstar inte på dem osv...MEN....Det behövs inte längre idag. Alla politiker sitter med skit på tummen och vet fan inte hur det ska kunna få bort det. Det är helt OK att tycka i frågor och var kritiskt i exempelvis flyktingmottagning...år2017.
Men regeringen har ju faktiskt tagit tag och skapat lagar mot flyktingarna som gjort att vi knappt får in några längre. Men väljarna tycker tydligen det krävs ännu mer.
Nej jag tror faktiskt inte att väljarna egentligen tycker att det "krävs" mer. Väljarna ville ha modiga politiker som tog tag i svåra frågor och fattade svåra och nödvändiga beslut. Vem vill ha en mjäkig chef som inte styr upp skutan i motvind. Etablerade partier och partiledare kan inte begära att få väljarnas förtroende NU när de lekt Robin Hood och barmhärtig samarit i flera år och gjort sitt bästa för att "döda" fienden. För att helt plötsligt komma på att fienden haft rätt hela tiden och försöka locka tillbaka väljare genom att "skruva åt tumskruvarna".
De nya flyktinglagarna är väl ett praktexempel på detta. Det är ju sånt som SD har påtalat i flera år och nu finns dom. Lövet sa ju att hans Europa byggde inga murar. Nån vecka senare började han bygga sina murar. Också det blev han tvingad till
Det var efter terrorn i Frankrike. Undrar vem som röt i åt Sveriges stadsminister?
Oj vad sur Lövet är nu :laugh:. Sen har dom mage att säga att Batra kommer att sitta i Jimmies knä när både V o MP tvingas sitta i Lövets knä, speciellt MP
Ja vad ska den stackars Sverige överhuvud säga? Äh låt han hållas. Han är över, slut, finito
 
Vi lever år 2017...... inte längre 2015 eller tidigt 2016 -DÅ på D E N tiden var man tvungen att inleda ett försiktigt kritiskt inlägg mot migration och integration med......jag sympatiserar inte med SD ,röstar inte på dem osv...MEN....Det behövs inte längre idag. Alla politiker sitter med skit på tummen och vet fan inte hur det ska kunna få bort det. Det är helt OK att tycka i frågor och var kritiskt i exempelvis flyktingmottagning...år2017.
Nej jag tror faktiskt inte att väljarna egentligen tycker att det "krävs" mer. Väljarna ville ha modiga politiker som tog tag i svåra frågor och fattade svåra och nödvändiga beslut. Vem vill ha en mjäkig chef som inte styr upp skutan i motvind. Etablerade partier och partiledare kan inte begära att få väljarnas förtroende NU när de lekt Robin Hood och barmhärtig samarit i flera år och gjort sitt bästa för att "döda" fienden. För att helt plötsligt komma på att fienden haft rätt hela tiden och försöka locka tillbaka väljare genom att "skruva åt tumskruvarna".

Det var efter terrorn i Frankrike. Undrar vem som röt i åt Sveriges stadsminister?
Ja vad ska den stackars Sverige överhuvud säga? Äh låt han hållas. Han är över, slut, finito
Nu är det andra bullar som kommer att serveras enligt Batra. Vidare säger Batra: "I frågor där det finns förutsättningar att komma överens tycker jag inte att vi ska låta bli att prata med Sverigedemokraterna. Den låsningen vill jag häva, sade hon på en dramatisk presskonferens."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/s...yckligaste-dag--antligen-ar-han-inne-i-varmen
Å Jimmie bara lutar sig tillbaka, myser och jag tror han säger, Vad var det jag sa. Nån gång måste man ju komma till oss. :laugh:
 
Ja du @Gammeln det ser onekligen ljust ut nu :D. Men det är väl dags att den sk. oppositionen börjar göra sitt jobb att försöka få så stort genomslag för sin egen politik som möjligt. Att låta Jonas Sjöstedt och Vänsterpartiet styra landet är en fullständig olycka. Centern och Annie kan numera räknas in i den rödgröna fållan, det bör varje tänkande röstberättigad ha i minnet 2018.

http://www.di.se/nyheter/efter-nya-beskedet-nu-vill-m-ta-over-kommunerna/
 
Ja du @Gammeln det ser onekligen ljust ut nu :D. Men det är väl dags att den sk. oppositionen börjar göra sitt jobb att försöka få så stort genomslag för sin egen politik som möjligt. Att låta Jonas Sjöstedt och Vänsterpartiet styra landet är en fullständig olycka. Centern och Annie kan numera räknas in i den rödgröna fållan, det bör varje tänkande röstberättigad ha i minnet 2018.

http://www.di.se/nyheter/efter-nya-beskedet-nu-vill-m-ta-over-kommunerna/
Kom du ihåg när sjoberga satt här och sa att SD inte skulle bli insläppt i finrummet när DÖ kom till. SD skulle hållas utan för efter varenda val fram över och att det skulle hålla på ända till att SD försvann ut ur riksdagen. Ingen skulle prata eller samarbeta med SD. Se nu vad som händer och som Jimmie så ofta har sagt "nån gång måste man ju komma o prata med oss. Det går ju inte å hålla på så här hur länge som helst"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp