Bukefalos 28 år!

Sv: Daddy

När man börjar träna dom med levande orm så är den i glaskula så den inte kan komma åt hunden så när man lärt den där början man med utan kula men glasskiva för då kan dom även känna doft. för sen utan skiva framför så det går i steg i inlärningen hur man ska få dom och bli "rädda" för ormen.

ja, den måste ju nästan vara inlåst för att man ska kunna träna på något vidare effektivt sätt. det blir för bökigt att hålla reda på både orm och hund samtidigt. men just för att jag inte hade velat att hunden hade kunnat förstärka sig själv i en allt för närgången kontakt, hade jag velat ha den koppad under det första mötet.
 
Sv: Daddy

ja, den måste ju nästan vara inlåst för att man ska kunna träna på något vidare effektivt sätt. det blir för bökigt att hålla reda på både orm och hund samtidigt. men just för att jag inte hade velat att hunden hade kunnat förstärka sig själv i en allt för närgången kontakt, hade jag velat ha den koppad under det första mötet.

Ska se om jag hittar filmen den ligger på ett av reptilforumen jag är på.
 
Sv: Daddy

*knapplån*

Har också lite svårt för Cesar, han kör ju sk "quick-fix" som passar dagens stressade värld, där ägarna allra helst vill trycka på en knapp så är allt bra.. :crazy:
Han kan ha en bra poäng, men överlag har jag slutat titta på honom.

Sorry lite OT, det var ju ormen ni pratade om ;)
 
Sv: Daddy

Men snälla PIRU...:eek:

Herregud vilken tur du hade att du överlevde..så det var därför du inte varit inne på länge......
Krya på dig och lycka till :bow:
 
Sv: Daddy

Men snälla PIRU...:eek:

Herregud vilken tur du hade att du överlevde..så det var därför du inte varit inne på länge......
Krya på dig och lycka till :bow:

Tack:love:
Jo jag var av banan i aug o sept men sen var jag ju igång så stavningen i några veckor var allt annat än bra om den är dålig i dag så var det inge mot då fingrar som tysk bratwürst o massa morfin hahahahaha
 
Sv: Daddy

Bra, men fy f*n va läskigt du har varit med om.....

ja men värst för familj o vänner som fick sitta i ovisshet om ajg ens skuller överleva. jag sov ju i 4 dygn så jag var ganska ovetande om utgången.

Ska berätta en sak om det.Tisdagen när jag vart biten då var allt i kaos massor med folk som irra i kring jag hade ont o börja få lite panik när jag höll på o kvävas o sen somna ja.

Lördag morgon 0630 vakna ja med lugn musik på radion ingen smärta, inge folk synligt sen hade dom fönstret öppet så man hörde fåglarna kvittra, Jag tänkte för mig själv jag är i himlen jag klara det inte var min första tanke tills sjuksköterskan kom en gammal ful tant (men urgullig som person) då tänkte jag för mig själv nej jag överlevde så fula sjuksköterskor finns det inte i himlen :rofl:
 
Sv: Daddy

Jag har också missat var det vad som hände dig även om jag såg någonstans att du varit skadad.

Usch vad läskigt och tur att du klarade dig och att rehabiliteringen gått så bra!!! :)
 
Sv: Daddy

Lördag morgon 0630 vakna ja med lugn musik på radion ingen smärta, inge folk synligt sen hade dom fönstret öppet så man hörde fåglarna kvittra, Jag tänkte för mig själv jag är i himlen jag klara det inte var min första tanke tills sjuksköterskan kom en gammal ful tant (men urgullig som person) då tänkte jag för mig själv nej jag överlevde så fula sjuksköterskor finns det inte i himlen :rofl:

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Daddy

*kl*

jag harläst hela tråden nu. och det bara upprepas samma sak hela itden och ingen kommer med något konstruktivt.

JA, jag skulle, om de behövdes, använda elhalsband på samma sätt om jag bodde i ett ormtätt område (dock ej ofarliga områden som här i sverige). Och i ett sådant syfte skulle jag inte tro tt det behövdes "ett lätt pirre" utan en lite mer starkare smärta. Och jag skulle inte chansa i ett område fullt med skallerormar. Jag skulle anse att den "el-hanteringen av inhyrd, duktig, insruktör) var befogad.

Likadant som att jag skulle slå till en hund som hoppar på och biter mig. Likadant som jag slår till en häst som biter mig, eller en armbåge i brngan på en häst som springer över mig.

Jag har aldrig haft en egen hund, dock fått hjälpa till med andras och tränat/lärt upp/haft i familjen osv. Med alla dom hundarna så har jag bott på en hästgård. Har dom inte accepterat att inte jagat hästarna så har dom antingen åkt på en kyss av elstängslet, eller fått hålla sig kopplade tills dom är utanför "häst-markerna" sas. och efter en elkyss plus utebliven frigång så har dom inte jagat hästarna. dock inget jag eftersträvad, men säkeret för hästagaren, så har dom åk på en kyss av elstängslet, vilket ingen kopplat till mg som tränare. Jag är dock den so kopplat efteråt oh tagit ifrån dom den uteblivna frigången.

Men hästarna HAR kunnat döda hundarna. Jag tycker att el funkar- med rätt kunnande. Nu har inte jag rätt kunnande för att hantera ett elhalsband, men ett elstängsel för att hindra för hästarna- det ungerar iaf.
 
Sv: Daddy

Här ser man ju ganska tydligt som jag har sagt om och om igen det handlar inte om nåt Pirr utan en rejäl pärla så hunden får ett obehag som den kommer ihåg.
http://www.youtube.com/watch?v=Hdy3JrV8Rv0&feature=related

http://www.patrickcallaghan.com/

Fast så där starkt reagerade inte Daddy! Långt ifrån.. där var det nog mer ett 'pirr'.

Vet inte vilket märke det var på el-grejen, men tränaren sa att det fanns 5 steg på den. Daddy använde de steg 3 på eftersom han var en ganska hård hund. Mindre hundar eller de med känsligt psyke skulle man ha svagare på.

Det var som sagt inte C.M som skötte apparaten utan tränaren som visade dem. tränaren sa även att det inte skulle göra ont utan mer vara ett obehag. Det var viktigt att obehaget inte kom från föraren, men däremot skulle föraren förstärka genom att också tycka att det var obehagligto skynda sig ifrån ormen.

Jag uppfattade det som att hälften av jobbet låg på föraren (C.M) eftersom denna måste förstärka obehaget o visa hur man ska bete sig. (dvs skynda därifrån).

Jag är en stor motståndare till el, men får jag välja så använder jag nog hellre denna metod än jag förlorar min vän. Med ett 'pirr' vill säga..
 
Sv: Daddy

det är ju en annan ras också som har ett annat syfte i livet o vissa smärta för en kamphund lär ju inte vara så smart. en sån hund som på filmen är en mjuk hund som tar åt sig väldigt hårt.
 
Sv: Daddy

Har sagt det förut det var ett Dogtra halsband dom använde på Daddy.

Det är starkt även på 3:an på det halsbandet men han visa mindre är helt riktigt. Men obehagligt vart det ju för han lika så den hunden på Youtube filmen. Det gör säkert inte jätte ont på den hunden heller men just själva överraskningen gör att hunden reagerar med skrik o hopp för det kommer från en blixt från klar himel.
 
Sv: Daddy

Fast så tror jag inte att man ska tolka det, att bara för att det är en kamphund så kan dom inte visa smärta.

När hunden är mitt i kampen och får otaliga bett, nej då bryr den sig inte. Men detta kan inte alls liknas vid kamp.
 
Sv: Daddy

Fast så tror jag inte att man ska tolka det, att bara för att det är en kamphund så kan dom inte visa smärta.

När dom är mitt under kampen och får otaliga bett, nej då bryr den sig inte. Men detta kan inte alls liknas vid kamp.

sa jag inte heller jag sa den visar inte lika mycket då det är en hårdare hund så de visar inte lika mycket som den mjuka hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: Trassel12
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: Pilot
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 342
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 728
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp