Bukefalos 28 år!

Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att katten inte verkar halta längre, Rimadyl och vila verkar ha förbättrat läget, puuh skönt.
Jag hade verkligen ingen lust att försöka få tag i en veterinär mitt i semestertiden.
:up:
 
Dagens bästa var bland annat när en "ny" granne till mig (en ung kille) blev superglad och redan på långt håll ropar hej + mitt namn!:D Vi hälsade som hastigast i söndags!:D
 
Mycket..
1. En viss person på jobbet:angel:
2. Jag hittade några viktiga knappar på finhästen
3. Det går bra på jobbet
4. Jag trivs på jobbet
 
Att jag träffade en f.d. kollega på mataffären. Han har varit på semester i Laos där han har hus. Tillbaka nu och familjen är kvar där några veckor till. Så han hade helt enkelt promenerat de 15 km till affären för att handa olivoljan han saknade, för att ha något för sig.
Fint att ses. Vi var på samma kontor tidigare och han är en stor inspiration. Torr och sjuk humor som jag uppskattar. Han verkade uppriktigt glad att se mig också.
 
Dagens bäst är helt klart att det bara är 4 dagar kvar till semestern.

Gårdagens bästa var hur underbart bra det går för min sambo och hans häst just nu, dom har blivit så samspelta och trivs så väl ihop :heart. Igår gick vi ut och galopptränade och store brun låg i täten med spetsade öron och sambo hade ingenting i handen och kunde bara rulla på i galopp :-)

/L
 
Dagens bästa är att jag har tagit tag i att höra av mig till min gamla komvuxskola och fått ta på någon som lovat vidarebefordra ett tackmejl till min favoritlärare. Tack vare honom klarade jag kurserna som krävdes för att jag skulle bli behörig till högskoleutbildningen trots att jag började med dåligt självförtroende, dålig studievana och stort obehag inför att ens försöka. Dessutom fick jag konkreta råd som jag har fortsatt att använda under vidare studier och i jobbet. Jag har tänkt i flera år på att jag borde berätta det för honom och nu har jag äntligen gjort det. :)
 
Gick en promenad i skogen bakom mig ikväll.

Upptäckte att grannarna - som jag aldrig träffat - har gett sig på att rusta den gamla ladan vid utägan. Taket är bytt och takstolarna förstärkta. Invid åkerkanten har de byggt en slogbod med en grillplats framför.
Blir så glad när man håller liv i gamla lador och inte bara låter dem falla ihop.

Mindre bra kändes det med alla små ekar jag hittade i skogen. Här har det inte växt spontansådda ekar i skogarna förr. Ek finns vid sjökanter och planterade i gamla trädgårdar.

Ekarna är i ungefär samma ålder. För runt tio år sedan så hände något som gjort att ekollon kunnat gro och slå rot. Liite läskigt är det....
 
Dem senaste dagarnas absolut bästa:

Jag, som har stora problem med att prata med främlingar och folk jag inte känner superbra, som inte kan småprata eller leda en konversation, har pratat en till en med 30-40 främlingar under tre dagar OCH varit den som ledit alla samtal! Jag har småpratar och ställt frågor och fört samtal framåt och bara varit sådär socialt lättpratad?! Dessutom har jag på egen hand pratat engelska med några stycken och min största skräck har alltid varit att prata engelska. Men det har gått så bra och inte ens varit jobbigt! Gosh, jag känner mig som en ny människa :D
 
Dagens bästa är allt vi har fått gjort.
Sadelkammaren är färdig sånär som på en lampa.
Vi har kapat och kluvit ved.
Hästarna har betat ner utanför drängstugan så jag slipper klippa gräset där.

Mycket nöjd med dagen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 382
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 308
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp