Bukefalos 28 år!

Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa har inte hänt ännu. Det kommer att bli sonens min när han kommer hem från skolan och ser sitt rum. Han har varit hos sin pappa i helgen och vet inte att jag och min sambo har varit på Ikea och handlat åt honom. Vi har gjort iordning en egen datahörna åt homom med kontorsstol och allt. Han kommer att bli så glad!! :bump:
 
Dagens bästa är att avkomman kollade med sin far inför vår Stockholmsdag nästa vecka. Det fanns både tågresa och hotellpoäng att nyttja. så istället för en dag i stan så blir det ett dygn.
Frånsett att jag fasar för att hen ska behöva dela rum med sin högt snarkade mor så är det alldeles ljuvligt.

Sa jag att jag har semester :D

Å så ska jag besöka en bukefalist med kittkniv och skrapa i högsta hugg.:up:
 
Många bra saker denna dag.

Men den senaste var kompisen grannen som kom förbi med sonen som skulle sälja jultidningar.
vi satte oss i köket och tittade igenom katalogen och jag hittade strumpor och en ny upplaga av en svampbok.

När de åkte fick jag en stor lång och hård kram av den nioåriga sonen. En nioåring kille som buskramar en tant hårt. :D :heart
 
Dagens bästa är att umgås med mamma på stan, hon mår relativt bra och jag hittade fina "mammakläder" som jag kan ha både under och efter graviditet.
 
Dagens bästa är att jag tvättat håret och diskat.
Min ena syster var här i början av månaden och röjde min katastrof till kokvrå så nu är det såååå mycket lättare att hålla efter och jag slipper ha en enda röra där. :up:
 
I stort en regnig, (bitvis) stressig och trött dag.
Men så fanns det absolut ljusglimtar.
Till att börja med i skolan:
Jag går i en klass med väldigt "gamla" kamrater. Vi är ca. 30 personer totalt - men bara typ 4 st (exklusive mig) är under 25 år gamla. De flesta är "småbarnsföräldrar i 35 års åldern", men det finns också en klick med ännu äldre som är typ 50-60 år. Dessa är (de flesta iaf) mor/farföräldrar, och typ den enas yngsta barn hade nyligen gift sig. Det "stadiet i livet" är de alltså på.
Småttingarna under 25 klickade jag jättebra med från första sekund. De flesta av de 35 åriga småbarnsföräldrarna också - trodde faktiskt helt ärligt att några av de var runt 20-25 år första dagarna - tills de började prata om sina familjer :o
Men iaf. Just denna klick av "riktigt gamla" har jag aldrig känt att jag klickat med. Inte så att någon varit otrevlig eller så, tvärtom, men de har liksom känts "avlägsna, lätt omoderna och just...gamla". Och jag har dessutom bara pratat med de lite som hastigast tidigare. Men så idag före föreläsningen fick jag chans att prata med några av de lite mer ordentligt. Och det sa verkligen klick! :D Visst, man kan ju inte komma ifrån att de är "på ett helt annat stadie i livet" än mig - liksom deras yngsta barn är 5-15 år äldre än mig. Men det var just det som var lite häftigt också, att vi trots de extrema skillnaderna i livssituation/ålder ändå kunde ha en väldigt spännande diskussion och utan att jag framstod som en "bebis i skjorta" i sammahanget. Det var faktiskt en riktigt häftig aha-upplevelse! :love:

Sen stallet:
Vädret idag har bäst kunnat beskrivas med ett ord: Skit. Det har ösregnat hela dagen och varit +11-ish grader. Därtill hade jag glömt både paraply och jacka hemma, varför jag gick typ 1.5 km från bussen -> stallet endast iförd skjorta och jeans. Det var jättemysigt, och jag frös inte alls. :grin:
Så när jag väl kom till stallet hittade jag lyckligtvis en hög med (om än smutsiga) torra kläder. Bara det kvalar ju in till dagens bästa!
Men iaf. Hade tänkt mig ett dressyrpass på banan, men banan hade förvandlats till en inhägnad vattenpöl, så de planerna gick ju i stöpet. Bestämde mig för att tömköra ute istället. Lätt frusen och omotiverad tänkte jag att jag fick ta det för var det var och blicka framåt istället. H.H däremot bjöd verkligen upp till dans :love:
Dels var han bara i största allmänhet jättefin att tömköra; snabb i övergångarna, lätt att ställa/forma, gjorde fina skänkelvikningar (vi brukar göra det tvärs över vägen ibland, den är inte direkt så trafikerad...) :love: Och som om inte det var nog: Den vägen brukar vid enstaka tillfällen användas av sådana som övningskör tung MC. H.H har blivit enormt mycket mera trafiksäker sedan han flyttade hit, men just brummande MC:ar har han haft liite svårt med hela tiden. Inte så att det blivit värsta situationen, men han har ändå fryst, fnorkat och "stressat upp". Men idag så stod dessa på en liten grusplan, med motorerna påslagna. Tänkte att det kunde vara ett bra sätt att försöka öva möten med dito. Och H.H var verkligen så duktig! Vi kunde gå förbi i normal icke-spänd skritt, med som enda reaktionen att H.H hade huvudet lite ställt åt deras håll, öronen spetsade och ett uttryck som typ sa "Hej, hej grabbar! :o :D". Är så grymt stolt över honom! :love:
 
Dagens bästa: Jag köpte lite Clinique-grejor på eBay (reseförpackningar). Kvinnan skickade egentligen inte till Sverige men tyckte jag hade så bra feedback att de kändes ok för henne. När jag har betalat meddelar hon att hon la i några extra saker eftersom hon rensade inför en flytt och inte iddes lägga ut dem. Idag kom paketet och det var jättebra produkter hon hade lagt med! :up: Jag gav oerhört positiv feedback kan jag säga.
 
Där finns GRAVENSTEINER-ÄPPLEN på ICA i Sölvesborg!!! Det är min absoluta favoritäpple, alla kategorier. Som barn längtade jag alltid efter den korta period om hösten då de äpplena fanns att köpa - men på senare år har jag inte hittat några. Jag tror de är knepiga att odla och därför inte lönsamma. Men idag - TA-DAAA!! Där fanns de! Ovanligt små och lite väl sura men ändå. Jag är lycklig!
 
Där finns GRAVENSTEINER-ÄPPLEN på ICA i Sölvesborg!!! Det är min absoluta favoritäpple, alla kategorier. Som barn längtade jag alltid efter den korta period om hösten då de äpplena fanns att köpa - men på senare år har jag inte hittat några. Jag tror de är knepiga att odla och därför inte lönsamma. Men idag - TA-DAAA!! Där fanns de! Ovanligt små och lite väl sura men ändå. Jag är lycklig!
Åh jag som älskar cox orange över allt annat. De finns det inte heller mycket av :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 324
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp