Bukefalos 28 år!

Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fyller år idag och det bästa på hela dagen var brevet från min tonåriga bonusdotter där hon skrev hur glad hon är att jag kom in i hennes och hennes systers liv plus en massa andra fantastiskt fina saker. Jag blev så rörd att jag grät. Nog för att vi har en fin familj men att se det i skrift och känna tanken och känslan bakom.... :heart
 
Dagens bästa är den lilla lektion jag hade med en stökig omotiverad grupp. deras ordinarie lärare gick hem för hon var sjuk så jag fick ta sista timmen före lunch. Jag stolpade in och såg att de mest satt och läste så jag började härja lite med dem med pronomen och varför vi använder dem. :D De nappade, och hängde med. Till och med den sura kvinna som öppet deklarerar att hon minsann inte vill jobba (i hennes land hade hon inte jobbat utan varit hemma och skött hem och barn - så det är en ny verklighet för henne) Till och med hon rycktes med och jobbade på och var engagerad.

Sedan hade min egen klass för dagen en riktigt rolig eftermiddag. En av tjejerna hade en totalt hopplös dag och bara fnittrade åt allt. De andra rycktes med och fnissigare eftermiddag minns jag inte när jag haft senast. Tänk att bokstaveringsalfabetet kan vara så roligt att folk ligger över bänkarna och fnittrar så de har ont i magen :love: :D
 
Fick ikväll frågan (av en okänd person) om jag skulle vara med på samma tävling som han anmält sig till. Det har jag inte haft en tanke på, för i mina ögon är det bara tokigt vältränade galningar som är med på den tävlingen. Men att han alls frågade, helt seriöst och vänligt, får mig att tro att jag inte kan se allt för otränad ut nu (trots att jag utan tvekan fått mer fett på kroppen nu under sommaren när ena hunden varit skadad). Det känns bra :D
 
Satt nyss och hatade det där med att ha semester (alla vänner bortresta eller på annat sätt upptagna så att vi inte kan ses, och jag har inte råd att åka iväg på något mer nu pga skadad hund).

Meeen så fick jag för mig att kolla runt på facebook ändå, och snubblade över 2-3 mycket intressanta gratisevenemang som arrangeras i närheten. Det första är redan i början av nästa vecka och evenemangen borde dessutom vara perfekta för att få lite kontakt med folk. Kanske kan bli kul, jag känner mig pepp iaf! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 328
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 324
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp