Bukefalos 28 år!

Dags för utsläpp??

W

Willebillebus

Min kanin har bott inne i "boden" under vintern.
Det har frusit därinne när det varit riktigt kallt (hon har ett hus med halm).
Nu tänkte jag att det börjar väl snart bli dags att släppa ut henne i stora sommar inhängnaden (inkl. bur) som hon är i på natten med sitt halm hus.
Tror ni att det är för kallt??
Vi har runt 0 an på nätterna, och det har ju varit bra mycket kallare i boden under vintern, men vad tror ni är det för tidigt?

Hon ska även få en kompis om ca: 1månad, är det vettigare att vänta och släppa ihop dom båda där samtidigt på lite "neutral mark"

Hennes "sommar-bostad" är ju jättemycket större och roligare, så jag vill ju ha ut henne så snart som möjligt!

Vad tycker ni?

(det är en fransk vädur)
 
Sv: Dags för utsläpp??

Har själv tänkt på att ta ut mina kaniner nu...men jag har ingen utebur än....

Så hade jag vart du så hade jag släppt ut ninisen!

Om buren är så pass stor som du säger så är det nog ingen fara att släppa in den andra kaninen där sen!
 
Sv: Dags för utsläpp??

Håller vädret sig hyfsat fint så släpp ut!:)
Min lilla herre tillbringar dagarna i Sommarburen och nätterna i vinterburen. ;)
 
Sv: Dags för utsläpp??

min kanin är en inte ute nån natt under året..
tog ut henne för första gången eftet jul i vårsolen..härligt:D
 
Sv: Dags för utsläpp??

Idag har hon släppts ut!
Nu ligger hon och solar sig i vårsolen efter att ha ätit sig mätt på färskt vårgräs! :d
 
Sv: Dags för utsläpp??

Min kanin har bott inne i "boden" under vintern.
Det har frusit därinne när det varit riktigt kallt (hon har ett hus med halm).
Nu tänkte jag att det börjar väl snart bli dags att släppa ut henne i stora sommar inhängnaden (inkl. bur) som hon är i på natten med sitt halm hus.
Tror ni att det är för kallt??
Vi har runt 0 an på nätterna, och det har ju varit bra mycket kallare i boden under vintern, men vad tror ni är det för tidigt?

Hon ska även få en kompis om ca: 1månad, är det vettigare att vänta och släppa ihop dom båda där samtidigt på lite "neutral mark"

Hennes "sommar-bostad" är ju jättemycket större och roligare, så jag vill ju ha ut henne så snart som möjligt!

Vad tycker ni?

(det är en fransk vädur)


Jag skulle ha väntat tills de är ute på den "neutrala marken" som du sa. Och då kanske avdelat första dagarna eller så för att de vänjer sig vid varandra. Vänta ett litet tag iaf, tills det är över 0 grader. Tänk på att det är ju frost på natten, och tjäle (eller vad det heter) kvar i marken ännu. :) så jag skulle ha väntat ett tag till!
 
Sv: Dags för utsläpp??

Jag tror det kan vara en fördel att vänta med henne och sedan släppa dem båda två på neutral mark. Det är nog oxå en bra idé att låta dem träffas och vänja sig innan.
 
Sv: Dags för utsläpp??

Jag har nu delat av sommarhagen så dom kan gå och snosa lite på varandra innan ihopsläppet.

Nu väntar jag bara på att polaren ska komma!!
 

Liknande trådar

Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 855
Senast: Lona
·
Däggdjur Vi ska snart flytta och jag vill gärna ha min kanin ute året runt i en kaninhage där han får skutta mer, som det är idag så känns det...
Svar
14
· Visningar
3 896
Senast: Jenka
·
Däggdjur Min ena marsvinshona dog idag, vilket blivit en mindre landssorg för hela familjen då den lilla donnan varit med oss i sju år. Kvar...
Svar
9
· Visningar
2 227
Senast: Bodil Åslund
·
F
Hästmänniskan Nu har jag problem. har stått i ett stall i vinter, där jag får hjälpa till att släppa ut/forda å ta in, rullande schema, har...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp