Bukefalos 28 år!

Dagsrutin i erat stall.

Sv: Dagsrutin i erat stall.

*KL*

Eget stall med ett vbl o en shettis

6.15: Kraftfoder, borsta bort allt spån på hästarna :crazy:,ev täcke-benskydd på, bär ut hö i hagen samtidigt som jag tar ut 1:a hästen

12-13 tiden: Lunch hö ute

16-17 tiden: Middags hö

19-20 tiden: Intag, kraftfoder,hö

Ca 22: Påfyllning av vatten o natthö,stänga av radion,frukost lägges i blöt, gör iordning hö i ikeakasse,lampor av,

Mockar och rider gör jag för det mesta på fm.
 
Sv: Dagsrutin i erat stall.

Litet ridskolestall medn ngra privathästar.

07.00 kraftfoder inne medan man lägger ut
hösilage i hagarna och sen ut.
8-11 mocka, strö, lägga upp middags hösilag och kraftfoder, sopa och ev kratta utanför.
16.30 ridskole ponnyerna in. spola ben och visitera. borstas av.
17.00 ridskolan öppnar.
17.30 första lektionen.
19.00 privathästarna in (vid otrevligt väder in samtidigt som ridskoleponnyerna)
21.50 sista lektionen slut.
22.00 kvällsfodring och stallet stängs.

på helgerna kommer alla hästar in 17-19 och är lediga.
 
Sv: Dagsrutin i erat stall.

Har "eget" stall (hyr det) med två islandshästar. Sköter allt själv tillsammans med min dotter.

Morgon: Går upp kl 5 varje dag och släpper ut tillsammans med morgonhö. Har bara 150 m till stallet. På helgen ger jag höt inne om det är skitväder. Går hem och lägger mig igen. :angel: De får de gå ut när jag vaknar igen, 9.30-10.00. Nå´n gång måste jag få sova ut eftersom jag har så pass tidiga mornar under veckan.
Förmiddag: ca 10.30 hö i separat hagen med lunchgrind
Eftermiddag: 16-16.30 hö. När dottern kommer från skolan
Kväll: Insläpp vid 20-21 med lite krubbskrammel och nattahö.

Rider gör jag när jag kommer hem vid 19-tiden. Rider inte varje dag, men då får den andra komma in också. Kan inte gå själv ute tyvärr. Dottern gör likadant med sin häst. Ska hon rida, tar hon in min också. Mockar gör jag innan insläpp. Då förbereder jag morgondagens höportioner i IKEA-kassar.

På helgen kan det bli lite olika med ridning och fodring på dagen. Beroende lite på när jag rider, om jag är på kurs m.m. Morgon och kväll är alltid lika.
 
Sv: Dagsrutin i erat stall.

kl

Eget stall med hyresgäster, 8 hästar just nu och 4 ägare.

Vardagar:
ca 06.40 - kraftfoder. När de ätit upp släpps de ut i hagarna och får sitt morgonhö.
Någon gång under dagen (oftast mellan 14 och 17) får de hö igen i hagen.
Nån gång mellan 20-22 - insläpp med kraftfoder och hö i boxen. När vi släpper in beror på väder, helst/oftast vid 22.

Helger:
Ca 8.00 - utsläpp precis som ovan.
I övrigt samma "rutiner" som vardagar.

När folk kommer upp till stallet är helt olika. Är nog bara jag som jobbar 8-17, övriga jobbar 75% eller pluggar. Men det brukar sällan vara någon i stallet efter kl 20, det är oftast jag som är kvar då. På helgerna vill jag helst vara i stallet vid 10 tiden och njuta av lite solljus!
 

Liknande trådar

Anläggning Stallägaren ska dra till utlandet och har satt upp en lapp i stallet med nåt sorts schema där hyresgästerna kan fylla i om man...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 618
Senast: Pilot
·
Hästhantering Har precis flyttat mina 3 hästar till nytt stall. (För första gången på 14 år står mitt egna stall tomt) Jag har flyttat dem enbart...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 428
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp