Bukefalos 28 år!

Dåliga hovar och ärftighet?

Sv: Dåliga hovar och ärftighet?

Ang kommentarerna från gylle och Amazing:

Det känns lite "goddag yxskaft" över det här. Det verkar som ni inte läst mina äldre inlägg i den här tråden. Eftersom den häst som tråden till att börja med utgick från, med stor säkerhet tycks vara drabbad av det som under senaste året kommit att kallas HWSS, så är det också just HWSS specifikt jag skriver om. Visserligen är inte bevisningen "i hamn" ännu, men den hypotes de inblandade arbetar utefter grundar sig trots allt på många års iakttagelser av ett stort antal hästar. Och mina kommentarer här grundar sig på den hypotesen. Så det vore kanske bättre att ni satte er in i den information som jag försökt hänvisa till här om ni är seriöst intresserade av och vill diskutera just det här problemet.
Researchgruppens blogg har bara under det senaste dygnet uppdaterats med flera nya informativa inlägg, och som Rhodugune skrev ovan, alltså även en svensk översättning av det grundläggande informationsblad som gruppen sammanställt om HWSS. Då utlagd länk plockats bort föreslår jag att ni söker reda på bloggen själva, på det namn jag angett i inlägg #55

Rhodugune: Så trist att höra att det inte är bra med Roisin. Hoppas det ordnar sig, tänker på er!
 
Sv: Dåliga hovar och ärftighet?

Det vore kanske bättre om du läser på om gener och nedärvning istället innan du skriver felaktiga inlägg om att gennedärvning skulle fungera så att 50% får genen om en förälder har den och 100% om två föräldrar har den, det var det jag påpekade att det var totalt felaktigt, gen nedärvning fungerar inte så annars hade det varit väldigt enkelt med avel om alla föräldrar alltid skickade ner alla sina gener till avkomman. Du tappar hela din trovärdighet när du skriver en sådan sak för det visar så tydligt att du inte alls är påläst.
 
Sv: Dåliga hovar och ärftighet?

Det inlägg jag skrev här igår (#55) gick helt ut på att tipsa om den enorma informationskälla som nu finns tillgänglig om HWss, för den som eventuellt skulle vara intresserad av det. Nu har jag gjort det, och finner ingen som helst anledning att vara kvar i någon diskussion kring jag vet inte vad på sandlådenivå. Alltså drar jag mig nu härifrån för gott.
 
Sv: Dåliga hovar och ärftighet?

Ang kommentarerna från gylle och Amazing:

Det känns lite "goddag yxskaft" över det här. Det verkar som ni inte läst mina äldre inlägg i den här tråden. Eftersom den häst som tråden till att börja med utgick från, med stor säkerhet tycks vara drabbad av det som under senaste året kommit att kallas HWSS, så är det också just HWSS specifikt jag skriver om. Visserligen är inte bevisningen "i hamn" ännu, men den hypotes de inblandade arbetar utefter grundar sig trots allt på många års iakttagelser av ett stort antal hästar. Och mina kommentarer här grundar sig på den hypotesen. Så det vore kanske bättre att ni satte er in i den information som jag försökt hänvisa till här om ni är seriöst intresserade av och vill diskutera just det här problemet.
Researchgruppens blogg har bara under det senaste dygnet uppdaterats med flera nya informativa inlägg, och som Rhodugune skrev ovan, alltså även en svensk översättning av det grundläggande informationsblad som gruppen sammanställt om HWSS. Då utlagd länk plockats bort föreslår jag att ni söker reda på bloggen själva, på det namn jag angett i inlägg #55

Rhodugune: Så trist att höra att det inte är bra med Roisin. Hoppas det ordnar sig, tänker på er!

Ahh goddag på dig med !!:o:D

Ärligt så läste jag inte riktigt igenom hela tråden , den var rätt lång , missade nog ditt seriösa inlägg , ursäkta !!!!
 
Sv: Dåliga hovar och ärftighet?

Det inlägg jag skrev här igår (#55) gick helt ut på att tipsa om den enorma informationskälla som nu finns tillgänglig om HWss, för den som eventuellt skulle vara intresserad av det. Nu har jag gjort det, och finner ingen som helst anledning att vara kvar i någon diskussion kring jag vet inte vad på sandlådenivå. Alltså drar jag mig nu härifrån för gott.

Det är du som lägger ribban inte vi....:crazy:
 

Liknande trådar

Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 743
Senast: Nafayette
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Masse
·
Avel Jag sitter här och funderar och behöver bollplank! Förra året fick mitt sto ett sto föl på dygn 332, allt enligt skolboken - att stoet...
2
Svar
22
· Visningar
2 997
Senast: QuickStar
·
Avel Har ett arabsto som ska föla i maj. Hovslagaren har sagt att jag bör ta av henne alla fyra skona strax innan födseln, samt ha dom av...
2
Svar
23
· Visningar
2 058
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp