Bukefalos 28 år!

dåligt musklad shettis

V

Vanjja

ska bli med shettis fram till sommaren, dottern ska få sin första ridhäst :bump:.
Har hittat en liten "halvherre" med trevligt sätt etc..men lite dåligt musklad? Eftersom jag inte haft just shettis tidigare tänkte jag vända mig till de o så visa mångåriga shettisägarna :bow: här på forumet, för tips om övningar som passar. ;)


"En ädel själ rådfrågar andra
en dumbom behöver inga råd."
Kinesiskt visdomsord.
 
Jag är absolut ingen shettis expert, men jag brukar longera min lillkille över bommar o mini hinder. På detta vis så får han ju lyfta på bena o ta i lite.
om dottern ska rida så kan hon väl sitta på vid longering över bommar kanske.!?
Är han inkörd så kan man väl köra lite mer så han bygger uppp muskler på det viset oxå.
Men du får nog bättre svar av shettis experterna på dettta forum :D
 
Det är samma arbete att få en shettis i kondition/musklad som vilken annan häst som helst. Visserligen är dom små men dom är fortfarande riktiga hästar. :)

Om din dotter rider honom så kommer han säkert att få mer kondis under tiden. Sen kan man ju, precis som med alla andra hästar, longera, löshoppa osv. Lycka till.
 
Se till att den får ordentligt med protein så den KAN bygga musklern är den får arbeta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 175
Senast: tuaphua
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 657
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 924
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp