Bukefalos 28 år!

Definiera personangrepp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Definiera personangrepp?

Jo jag håller med dig. Det var därför jag tyckte att det var moderatorernas uppgift att tala om när det är personangrepp (eller annan företeelse) som går över gränsen för vad som är tillåtet.
 
Sv: Definiera personangrepp?

Uppenbart

Men det kan göras på ett annat sätt. Här märks det at det är fråga om antipati mer än om sakfrågan

och egentligen faller sånt på eget grepp i åskådarens ögon

Orka bry sig om en bråkstake.

Supermoose

Du kanske är helt rätt ute - jag vet ju inte.

men tråkig ton skymmer budskapet


Jag är inte insatt som sagt - det kanske är Kat som är den värsta bråkstaken - men hon kan ju i alla fall utrycka sig sakligt och civiliserat
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Definiera personangrepp?

Även om jag inte är en hejjare på gramatik, så skulle jag tolka allt som personangrepp, där subjektet är den användare vars inlägg man svarar och predikatet ett adjektiv.

Dvs

Du är dum = ett personangrepp

Jag tycker att du är dum = inte ett personangrepp.


Bara ett exempel - jag tycker ingen är dum :D

i exempel 1 är det ett fastslaget faktum att ngn är dum. Sådana påståenden riskerar att blr en fastslagen "sanning" bara de upprepas tillräckligt ofta.
Människan har en tendens att tro på det den läser, så där skulle jag vara noga med att mota Olle i grind

I exempelt 2 tar dock författaren ansvar för sin egen åsikt /upplevelse, det är inte en universiell sanning.

Det här håller jag med om.

En del av att befinna sig på ett forum måste ju få vara att uttrycka sin åsikt. Yttrandefriheten finns även här. Om jag tycker att någon resonerar på ett "konstigt" sätt så måste jag ju få påpeka det också, och inte enbart bemöta sakargumenten, eftersom det i stort påverkar hela tråden.

Snarare är det netiquetten som behöver definieras och diskuteras.
 
Sv: Definiera personangrepp?

Jag är inte insatt som sagt - det kanske är Kat som är den värsta bråkstaken - men hon kan ju i alla fall utrycka sig sakligt och civiliserat


Ha, ha, ha, nu får tråden göra skäl för namnet personangrepp, men jösses F, Kat utrycker sig civiliserat!!!!:rofl::rofl:

Du har glott alldeles för mycket i dina dressyrböcker och har missat senior!!!!
Är det någon som trampar på ömma tår så är det Kat!
 
Sv: Definiera personangrepp?

Bra tråd:rofl:

Är det person angrepp när man får upprepande PM från ngn med typ sådant här skrivet i

" så förstår jag inte varför du tvunget skulle svara MIG.
Jag tror att du inte är riktigt klok."


Jag bara skakar på huvudet och skrattar bakom ryggen, men andra jag visat dom för tycker absolut att det är påhopp och ska skickas vidare.:D

Jag vet att jag ibland har en tuff ton, så jag kan ta det - men särskilt väluppfostrat och god ton týcker jag inte det är:rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Definiera personangrepp?

Bra tråd:rofl:


Jag vet att jag ibland har en tuff ton, så jag kan ta det - men särskilt väluppfostrat och god ton týcker jag inte det är:rofl:


Jag tycker det är värre att skicka PM som är vidriga än att vara lite tuff i en tråd.
Om man väljer att vara tuff i en tråd väljer man också att visa det för andra och det tycker jag är mer korrekt än att skicka PM som håller nivå- personangrepp.
Jag skulle aldrig gå i diskussion med någon via PM, ja, om det är en meningsskiljaktighet så att säga.Det kan jag ta öppet i en tråd isf.

Däremot har jag faktiskt fått flera trevliga kontakter via PM.

Lite OT, vårt senaste lilla intressanta samtalsämne, rent skvaller iof, raderades!! Kan du förstå varför?:rofl:
 
Sv: Definiera personangrepp?

*kl*

Har trianglat tråden, vissa inlägg är ju bara helt uppåt väggarna.


Hallå? En dag per år är det skärtorsdag, och vi har alla en lång vinglig resa framför oss på kvastfan och dessutom har SMHI lagt ut (snö)stormvarning klass 2 och aftonbladet kallar det för 'dödshelgen'. Sen tvingas man äta ägg hela helgen så man fiser mer än lovligt illaluktande, lägg därtill ett kvastskavsår på samma röv och sen blir man väl allergisk mot kattfan dessutom.
Vem skulle inte bli lite giftig då? :confused:

Men det ska bli kul att träffa så många bukefalister där på blåkulla. :love:
 
Sv: Definiera personangrepp?

Jo det är ju vissa som gärna skickar mindre trevliga pm, om än jag bara fått 2 av den soterns pm under min tid här.

Vet dock om att flera stycken blivit betydligt mer pm:ade i den andan..
 
Sv: Definiera personangrepp?

Jag har väl fått några fler - dock enbart i från två olika personer, var av den ena använda sig av otal olika nickname iofs.

Jag tar gärna diskussion via Pm om det är sådant som inte tillför tråden ngt längre - men när det används för att slänga ur sig en massa barnslighet och hot - ja då känns det rätt meningslöst...
 
Senast ändrad:
Sv: Definiera personangrepp?

Jag har ingen som helst lust att elda på den här diskussionen så nej, jag tänker inte ge något svar på det, annat än privat till moderatorn om denne önskar.
 
Sv: Definiera personangrepp?

Eftersom vi diskuterar personangrepp i den här tråden vore det intressant att veta vad du tycker är helt uppåt väggarna.

Kanske borde då ta med en beskrivning hur predikande man får vara, om det är OK att fortsätta mala sin egen syn på saken i någons tråd där TS samt många andra ber "predikanten" att lägga ner eller starta en ny tråd, då de allra flesta anser att "prediaknten" är som en elefant i porslinsbutik.

Oftast spelar det ingen roll om elefanten ber så mycket om ursäkt för att den har sönder det mesta i porslinsbutiken så länge den inte väljer att lämna utan fortsätter krossa porslinet.



Ha, ha, ha, nu får tråden göra skäl för namnet personangrepp, men jösses F, Kat utrycker sig civiliserat!!!!:rofl::rofl:

Du har glott alldeles för mycket i dina dressyrböcker och har missat senior!!!!
Är det någon som trampar på ömma tår så är det Kat!

Är nog det som tassen reagerat på kan jag anta..
 
Sv: Definiera personangrepp?

Är det person angrepp när man får upprepande PM från ngn med typ sådant här skrivet i

" så förstår jag inte varför du tvunget skulle svara MIG.
Jag tror att du inte är riktigt klok."


Jag bara skakar på huvudet och skrattar bakom ryggen,

Det där är nåt av det fulaste jag vet (obs personlig åsikt;)). Man lägger INTE ut PM. Syftet med det kan bara vara ett: man vill få andra att gadda ihop sig mot dem som skickat PM:et. Och det är mobbing.

Visst, du skriver inte vem det är, men den som skrev det känner ju igen sig och det är illa nog.

Sen påstår du dessutom att du "bara skakar på huvudet och skrattar bakom ryggen". Nej min vän, det gör du INTE. Inte när du lägger ut PM:et här;)
 
Sv: Definiera personangrepp?

Jag håller med dig om att det är fult att lägga ut PM - därför valde jag att enbart ta med en "pytteliten" bit av det - och endast från ett av dom...och utan att nämna namn eller nick.

Jag antar att personen ifråga står för sina ord (?)
Om det inte är så, då undrar jag ännu mera varför h*n skrev ner dom överhuvudtaget?


Jag tar inte det hela så hårt, vad du än tror Mandalaki - jag har varit med allt för länge för det, suttit i allt för många styrelser och kommitteer, men när det kommer ner på den (sandlåde) nivån så blir jag väldigt "matt" och funderar alltid över vad som händer den dagen de skickar ett sådant PM till "fel "person - en människa som kanske befinner sig i en downperiod ändå...det kan få katastrofala följder, det inser säkert du också.(?)

Men som sagt, det har endast hänt att jag fått sådant ifrån två olika individer - så jag tror inte att det är ett jätteproblem härinne ändå.

PM fungerar ofta bra- jag har mött många vänner för livet därigenom, samt lyckats hjälpa en del medmänniskor i bekymmersamma situationer - det uppväger absolut de tråkiga erfareneheterna.

Som moderator är det ju bra att ni håller koll på vad som sker - det viktigaste i erat arbete här inne är väl ändå att försöka se till så att alla användare behandlas lika oavsett vilka åsikter och tankar dom har.

Så jag tar åt mig av din "pekpinne" - trodde verkligen jag inte trampat fel när jag valde att ta ut bara några rader... det ska inte upprepas igen.:o BER OM URSÄKT:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp