Bukefalos 28 år!

Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft problem att somna/sova ett tag, först pga hosta o sedan har det bara hängt i sedan jag blev så sjukt stressad en gång jag sov med min dejt. Har gått rätt bra att sova själv men i natt sov jag med honom igen och det gick väl sådär. Tror jag dels är bortskämd med mitt ex som somnade på 2 sekunder och precis som jag låg helt still hela natten och dels har jag gjort en situation av detta att stressa över, jag är rätt bra på det :meh: Jag har själv funderat på om det är lönt att försätta ses som vi gör om vi inte kan sova ihop så det var ändå najs att han bad mig fundera på det. Vi brukar tänka samma men jag är för feg för att säga det först :laugh:

Skulle ses ikväll igen men vi får väl se helt enkelt. Jag har en hel del stressissues med min häst så för mig är det inte något problem egentligen att ta tag i denna uppkomna situationen o lösa det. Det lönar sig aldrig att undvika för mig.

Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?
Jag brukar ha svårt att sova i början med en ny person, mest för att det känns pirrigt och speciellt, blir lite upp i varv. Sen gillar jag att ha lite space och varsitt täcke, inte skeda natten lång men gärna före och efter sömnen.
Mitt ex hade extremsvårt att sova med andra, han blev ofta tvungen att byta rum när han märkte att han inte somnade/somnade om så det var alltid riggat en extra sovstation. Så kan man ju också lösa det. Kändes lite jobbigt, speciellt i början när jag var nykär, men jag förstod ju att det inte var personligt och jag kunde ta det. Vi var noga med att gosa gomorron och gonatt i alla fall.
 
Jag vill sova själv, tycker det är jättejobbigt att sova med någon även när jag känner personen.
Min exman är förare och var borta lika mycket som jag. Antagligen därför vi kunde vara gifta så länge, sov nästan aldrig hemma samtidigt :p

Jag gillar ryssen på det viset, han sover i soffan eller på golvet :D
 
Jag vill sova själv, tycker det är jättejobbigt att sova med någon även när jag känner personen.
Min exman är förare och var borta lika mycket som jag. Antagligen därför vi kunde vara gifta så länge, sov nästan aldrig hemma samtidigt :p

Jag gillar ryssen på det viset, han sover i soffan eller på golvet :D

Jag sover med huvudet på hans axel, den är som en tempurkudde med den lilla sänkan mellan axel och bröstmuskel :love: Nu har han fått problem med stel axel bara för det :mad:
 
Haft problem att somna/sova ett tag, först pga hosta o sedan har det bara hängt i sedan jag blev så sjukt stressad en gång jag sov med min dejt. Har gått rätt bra att sova själv men i natt sov jag med honom igen och det gick väl sådär. Tror jag dels är bortskämd med mitt ex som somnade på 2 sekunder och precis som jag låg helt still hela natten och dels har jag gjort en situation av detta att stressa över, jag är rätt bra på det :meh: Jag har själv funderat på om det är lönt att försätta ses som vi gör om vi inte kan sova ihop så det var ändå najs att han bad mig fundera på det. Vi brukar tänka samma men jag är för feg för att säga det först :laugh:

Skulle ses ikväll igen men vi får väl se helt enkelt. Jag har en hel del stressissues med min häst så för mig är det inte något problem egentligen att ta tag i denna uppkomna situationen o lösa det. Det lönar sig aldrig att undvika för mig.

Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?
Jag tror att min drömpartner är tyst vaken tills jag har somnat, och då smyger ut ur mitt rum (och tex sover på gästsängen). Sen smyger drömpartnern in igen strax innan min vöckarklocka ringer.

I verkligheten gillar jag att sova ihop, men det blir helt klart ofta en något sämre sömnkvalitet. Jag är också född sömnstörd.
 
Jag tycker det är svårt att sova med andra. Jag vill ha eget täcke, kallt i rummet och tyst. Tycker inte om att ligga nära eller på armen, gillar inte att skeda utan vill ha avstånd. Ingen som ligger och vrider på sig eller ändrar ställning flera gånger, snarkningar, prata i sömnen eller ännu värre, gå i sömnen, är stängeligen förbjudet! :rage:
 
Hur blev resten av kvällen @Singoalla ?
Låter som en sån där riktig skitdag, man vill bara gömma sig under täcket och gråta och försvinna typ. Tur att de inte kommer så ofta :p
Hoppas det blir en bra dag idag! :heart

Surig och trött tjej åt pizza. Han hade köpt godis och kollar alltid in i påsen för att se till att det finns tillräckligt många "röda" som jag gillar :D Fick massage, sex och sen hade han lagt fram min tandborste med tandkräm på när jag kom in i badrummet.
 
Inte för att jag har en massa beundrare men själv tycker jag faktiskt mest det är jobbigt. Till skillnad mot en del andra som jag uppfattat det (inte just här utan mer i allmänhet) så trivs jag SÅ mycket bättre med att vara den som känner lite mer. Har nog mest att göra med att jag tycker det är jobbigt om folk blir besvikna på mig. Ett intresse skapar för mig mer press. Jag trivs bäst i normalläget jag har med folk typ kollegor o alla mina killar genom tidernas föräldrar o familj - de flesta är alltid väldigt positiva till mig. Bekvämt läge utan förväntningar om något. Jag är nog eg ganska obekväm med att vara i någon sorts relation tror jag? Tycker det är givande och intressant men inte direkt det som skapar harmoni i mitt liv.
Vänd på det och föreställ dig hur det känns att aldrig ha upplevt det från någon, någonsin. Vilket skulle du föredra?
 
Vänd på det och föreställ dig hur det känns att aldrig ha upplevt det från någon, någonsin. Vilket skulle du föredra?

Jag erkänner mig skyldig till att vara en person som tycker om att ha beundrare. Också därför jag har en del kompisar där ömsesidig flirt sker. Det kommer aldrig hända nåt mellan oss, men det livar upp vår vardag att ge varandra den bekräftelsen och uppmärksamheten att du är attraktiv och härlig. Något flirtigt mess någon gång eller kanske en fyllekyss.
 
Jag erkänner mig skyldig till att vara en person som tycker om att ha beundrare. Också därför jag har en del kompisar där ömsesidig flirt sker. Det kommer aldrig hända nåt mellan oss, men det livar upp vår vardag att ge varandra den bekräftelsen och uppmärksamheten att du är attraktiv och härlig. Något flirtigt mess någon gång eller kanske en fyllekyss.
Jag skulle vilja ha upplevt det någon gång i livet, jag har aldrig ens fått en kram som är annat än vänskaplig.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sitter och funderar på om jag någonsin har dejtat. Tror inte det, faktiskt. Det har gått ganska bra ändå. Eller dåligt. Beror ju hur man ser på saker och ting.
Det fanns inte! Det fanns inte att man gjorde upp med nån om att träffas, än mindre "dejta". Enligt min erfarenhet. Den vanligaste varianten var mer "ska vi ta en öl nån dag?". Kontaktannonserna, dåvarande nätdejtingen, höll nog bara äldre på med.

Men: jag var trots det på en dejt en gång. Och det är en sån lång historia att jag skriver den inne på dagboksforumet istället så slipper den belasta dejtingtråden. :cautious:

http://www.bukefalos.com/threads/kostas-och-min-kompis.1459588/
 
Haft problem att somna/sova ett tag, först pga hosta o sedan har det bara hängt i sedan jag blev så sjukt stressad en gång jag sov med min dejt. Har gått rätt bra att sova själv men i natt sov jag med honom igen och det gick väl sådär. Tror jag dels är bortskämd med mitt ex som somnade på 2 sekunder och precis som jag låg helt still hela natten och dels har jag gjort en situation av detta att stressa över, jag är rätt bra på det :meh: Jag har själv funderat på om det är lönt att försätta ses som vi gör om vi inte kan sova ihop så det var ändå najs att han bad mig fundera på det. Vi brukar tänka samma men jag är för feg för att säga det först :laugh:

Skulle ses ikväll igen men vi får väl se helt enkelt. Jag har en hel del stressissues med min häst så för mig är det inte något problem egentligen att ta tag i denna uppkomna situationen o lösa det. Det lönar sig aldrig att undvika för mig.

Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?
Jag sover med hundarna varje natt, klarar inte av att sova utan dem. Vi ligger ihoptrasslade, huller om buller och jag har två täcken i sängen för att det ska finnas något att dra över sig även om någon hund lägger sig på ett täcke. Jag vaknar inte av att de flyttar runt sig och jag vaknar aldrig likadant som jag somnade. Och ja, de är ju ganska stora mina fyrbeningar.

Så, jag borde ju gilla att sova med människor också? Det gör jag inte :D Eller ok, mannen jag träffat då och då under lång tid sov jag med någon gång. Då var det i dubbelsäng på hotell, han låg på sin halva och jag och hundarna på den andra. Vi har somnat ihoptrasslade i soffan några gånger också, men skulle nog inte kunna sova så en hel natt.

Alltså jag älskar smeknamnen vi har på de vi träffar :D
Jag med :D Om han jag ska träffa ikväll visar sig vara värd att ha fortsatt kontakt med, då måste nog han också få ett smeknamn...
 
Dejt 1/5 avklarad. Jättesöt kille men..... han sa knappt ett ord. Jag fick prata för oss båda hela kvällen. Han var så sjukt nervös att han nästan skakade när han ringde på. :rofl: Han kände sig nog lite i underläge, han är nästan tio år yngre och vi är väl på lite olika platser i livet både med boende & jobb.
Mot slutet av kvällen (=natten om vi ska vara petiga då han var här först vid 22-tiden) så började han prata lite mer men då hade jag redan avfärdat honom som en potentiell sängkamrat. Han var verkligen bedårande söt men jag kan varken ligga eller dejta någon som inte är verbal och framåt, jag har helt enkelt inte tålamodet att vänta på att blygheten ska släppa. :down:
 
Har du testat att dejta någon gång? Nätdejting eller liknande?
Japp. Var på en dejt för många år sedan med en kille som var intresserad, men det gick över innan jag ens lyckades förstå det. Nätdejting funkar inte, för ingen vettig kontaktar mig eller svarar på mina kontaktförsök.
 
Vänd på det och föreställ dig hur det känns att aldrig ha upplevt det från någon, någonsin. Vilket skulle du föredra?
Att du inte upplevt det behöver inte innebära att ingen beundrat dig. Det kan vara jättejobbigt att erkänna för sig själv att någon är intresserad. Man vågar inte tro på det. Och då sätter man lätt upp en liten mur, som gör en osäker beundrare ännu mer osäker.
 
Haft problem att somna/sova ett tag, först pga hosta o sedan har det bara hängt i sedan jag blev så sjukt stressad en gång jag sov med min dejt. Har gått rätt bra att sova själv men i natt sov jag med honom igen och det gick väl sådär. Tror jag dels är bortskämd med mitt ex som somnade på 2 sekunder och precis som jag låg helt still hela natten och dels har jag gjort en situation av detta att stressa över, jag är rätt bra på det :meh: Jag har själv funderat på om det är lönt att försätta ses som vi gör om vi inte kan sova ihop så det var ändå najs att han bad mig fundera på det. Vi brukar tänka samma men jag är för feg för att säga det först :laugh:

Skulle ses ikväll igen men vi får väl se helt enkelt. Jag har en hel del stressissues med min häst så för mig är det inte något problem egentligen att ta tag i denna uppkomna situationen o lösa det. Det lönar sig aldrig att undvika för mig.

Hur är ni när det gäller att inte sova ensamma?

Enstaka personer har jag extremt svårt sova med. De blir inte långvariga. Annars så är jag på två olika vis när jag sover med någon. Endera är jag tydligen ganska hemsk. Snor täcket, knuffas/sparkas och när de flyttar undan följer jag efter och sparkar/knuffas vidare. Vill de ligga nära sparkas och knuffas jag :S Men, med ett fåtal personer, är jag tydligen så snäll så. Snor inget täcke, sparkas/knuffas inte etc - men ska däremot prompt ligga nära nära och följer efter för att göra det. Fint för de som gillar ligga nära - lite jobbigt för de som tycker det blir för varmt dock.

Mår jag inte bra och det beror på personen, så ligger jag tydligen på min sida, helt still hela natten.

Jag har oftast svårt att somna oavsett, men själva sömnen är nästan alltid bättre med sällskap

Störs inte av folk som rör sig etc när jag somnat. Pallar dock INTE folk som snarkar.
 
Att du inte upplevt det behöver inte innebära att ingen beundrat dig. Det kan vara jättejobbigt att erkänna för sig själv att någon är intresserad. Man vågar inte tro på det. Och då sätter man lätt upp en liten mur, som gör en osäker beundrare ännu mer osäker.
Det ingår ju i "upplevt". Om någon varit riktigt intresserad utan att jag vetat om det så har jag ju inte upplevt det.

Jag har liksom aldrigt haft den där glada känslan (som andra pratar om) när jag själv blivit förtjust i någon, för jag vet ju att det aldrig är besvarat utan att det enda jag kan få ut av sådana känslor är sorg. Jag önskar att man kunde operera bort alla romantiska känslor ur sådana som mig, som ändå inte har någon nytta av dem.
 
Jag vägrar säga att jag ska på någon dejt, för i princip alla jag haft kontakt med har bestämt sig för att det ska vara så "välordnat och prydligt" och ett förutbestämt förstasteg mot att hitta den perfekta partnern för det ordentliga Svenssonlivet. Det känns inte som något för mig.

Kommer ihåg hur ett ex en gång sa att "det här är egentligen första gången vi går på dejt!" när vi en gång var iväg på bio. De gånger vi träffats innan vi blev ihop, när vi hittat på lite allt möjligt, gått promenader, fikat hemma hos någon osv, det räknades absolut inte som någon dejt i hans ögon.
Så tänker nog jag också. Som du, alltså.

Att kalla det där man gör tillsammans när man lär känna varandra i början för att dejta, blir liksom som en sorts anpassning till ett förutbestämt schema där förhållandet successivt tar "steg framåt", och slutmålet verkar vara något i stil med volvo, villa, vovve och barn. Som en sorts schema för livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 556
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 324
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 409
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 638
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp