Bukefalos 28 år!

Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men? Du är väl inte ens gammal?
Varför skulle ingen vilja vara ens första partner? Förstår verkligen inte tankegången..
Därför det uppenbarligen är något fel på mig som aldrig haft ett förhållande och att jag inte lyckats fått i alla fall första barnet ännu ;)

Är lite bitter över detta just nu pga att jag är femte hjulet i SÅ många vänskapsgrupper just nu pga enda singeln och många ensamma dagar pga att vänner som var singlar förr inte har tid för mig nu.
 
Om man inte är väldigt duktig och aktiv socialt så är det "bästa" man kan göra för att få mer intresse att röra sig antingen mot det normsnygga utseendemässigt med allt vad det innebär med kropp, smink, stil osv eller att man rör sig i någon sorts nisch typ cosplay, larp osv.

Om det är värt det för en som person får man avgöra själv men det fungerar absolut om det bara är intresse och uppmärksamhet man vill ha.

Att man är ointressant som person tror jag inte ett dugg på, det är bara att se ner på sig själv.
 
:heartheart:heartheart:heart
Så ledsen jag blir att höra det!
Jag förstår verkligen hur smärtsamt det är att inte hitta en partner om man vill det. Men- kan du hitta glädje i ditt liv som det ser ut idag? För en partner kan inte automatiskt göra så det blir bra...Även om det nog kan vara fantastiskt att ha en bra relation..
Varför tycker du att du inte har något liv? Ditt liv består ju av tex stall och annat som jag hoppas du tycker är kul? Vad skulle du vilja ha i ditt liv för att du skulle kunna njuta av det?
Hästen är det roliga i mitt liv, utan honom hade jag visserligen haft bättre ekonomi, men jag hade inte mått så bra. Jag sitter inte och väntar eller hoppas på en partner, för det tror jag inte kommer att hända, jag försökte bara förklara vad jag menade med "tråkig".
 
Om man inte är väldigt duktig och aktiv socialt så är det "bästa" man kan göra för att få mer intresse att röra sig antingen mot det normsnygga utseendemässigt med allt vad det innebär med kropp, smink, stil osv eller att man rör sig i någon sorts nisch typ cosplay, larp osv.

Om det är värt det för en som person får man avgöra själv men det fungerar absolut om det bara är intresse och uppmärksamhet man vill ha.

Att man är ointressant som person tror jag inte ett dugg på, det är bara att se ner på sig själv.

Eller att försöka bli mer socialt aktiv också, genom hobbys eller dylikt. Men jag är också fel person att försöka komma med råd känner jag. Förstår att mina råd kan sticka i ögonen för en som har det tufft.
 
Eller att försöka bli mer socialt aktiv också, genom hobbys eller dylikt. Men jag är också fel person att försöka komma med råd känner jag. Förstår att mina råd kan sticka i ögonen för en som har det tufft.

Brädda hästintresset. Prova tex brukskörning/ridning, arbetskörning etc.
 
Erkänner att jag nyfiket klickade på den här tråden när jag såg den till höger (använder bara hund-forumet annars). Rätt intressant att höra lite hur "den andra sidan" tänker i allt detta med nätdejting och sånt.

Men! Känns nästan lite fel för mig som kille att läsa detta haha, som jag har råkat gå in i tjejernas omklädningsrum typ. Missförstå mig inte, det var bara en liten sån spontan reaktion jag fick :angel:

Anyways...moving along...
 
Om man inte är väldigt duktig och aktiv socialt så är det "bästa" man kan göra för att få mer intresse att röra sig antingen mot det normsnygga utseendemässigt med allt vad det innebär med kropp, smink, stil osv eller att man rör sig i någon sorts nisch typ cosplay, larp osv.

Om det är värt det för en som person får man avgöra själv men det fungerar absolut om det bara är intresse och uppmärksamhet man vill ha.

Att man är ointressant som person tror jag inte ett dugg på, det är bara att se ner på sig själv.
Det "bästa" är nog helt enkelt att träffa folk och inte begränsa sig. Träffar man inte andra människor utan stannar hemma all ledig tid så är det väldigt liten chans att ändra sin situation. Då spelar varken kläder, smink eller stil någon roll.
 
Därför det uppenbarligen är något fel på mig som aldrig haft ett förhållande och att jag inte lyckats fått i alla fall första barnet ännu ;)

Är lite bitter över detta just nu pga att jag är femte hjulet i SÅ många vänskapsgrupper just nu pga enda singeln och många ensamma dagar pga att vänner som var singlar förr inte har tid för mig nu.

Jag "borde" väl också fått första barnet nu. Vänner och bekanta skjuter ut barn till höger och vänster. Skaffar hus/bostadsrätt, förlovar sig och gifter sig.

Jag är ofta också femte hjulet ofta, men får iallafall vara med :) det bästa jag har tagit tag i nu är att skaffa två nya vänner, en är singel, den andra gift med massa barn.

Klart det inte är nåt fel på dig!
 
Erkänner att jag nyfiket klickade på den här tråden när jag såg den till höger (använder bara hund-forumet annars). Rätt intressant att höra lite hur "den andra sidan" tänker i allt detta med nätdejting och sånt.

Men! Känns nästan lite fel för mig som kille att läsa detta haha, som jag har råkat gå in i tjejernas omklädningsrum typ. Missförstå mig inte, det var bara en liten sån spontan reaktion jag fick :angel:

Anyways...moving along...

Välkommen till tråden! Alla män är välkomna (så länge du inte gnäller över hur kvinnor är och inte är för då kan det bli lynchning ;))
 
Det "bästa" är nog helt enkelt att träffa folk och inte begränsa sig. Träffar man inte andra människor utan stannar hemma all ledig tid så är det väldigt liten chans att ändra sin situation. Då spelar varken kläder, smink eller stil någon roll.
Är du normsnygg så fungerar nätdejting extremt bra när det kommer till uppmärksamhet och intresse. Man kan/bör givetvis kombinera detta med sociala aktiviteter också.
 
Eller att försöka bli mer socialt aktiv också, genom hobbys eller dylikt. Men jag är också fel person att försöka komma med råd känner jag. Förstår att mina råd kan sticka i ögonen för en som har det tufft.

Fast är man introvert så kanske man inte vill vara så socialt aktiv.
Är man introvert så är det ganska påfrestande med ett socialt aktivt liv, det kanske kan vara lite svårt att förstå för någon som är extrovert.
 
Erkänner att jag nyfiket klickade på den här tråden när jag såg den till höger (använder bara hund-forumet annars). Rätt intressant att höra lite hur "den andra sidan" tänker i allt detta med nätdejting och sånt.

Men! Känns nästan lite fel för mig som kille att läsa detta haha, som jag har råkat gå in i tjejernas omklädningsrum typ. Missförstå mig inte, det var bara en liten sån spontan reaktion jag fick :angel:

Anyways...moving along...
Nästan lite fel att läsa det? Vad menar du då...
 
Idag tampas jag med frågor kring förhållande vs. singelliv. Ibland känner jag att det här med frukostkillen är så bra som det bara kan bli. Jag vet inte om en partner kan bli bättre än honom, snällare än honom, mer omtänksam än honom. Om sexet kan bli bättre än med honom, om jag kan känna mig tryggare än med honom. Jag tror inte det. Men.. är det bättre än att vara singel, ändå? Jag vet faktiskt inte, och försöker landa i att jag inte behöver veta det ännu.
 
Fast är man introvert så kanske man inte vill vara så socialt aktiv.
Är man introvert så är det ganska påfrestande med ett socialt aktivt liv, det kanske kan vara lite svårt att förstå för någon som är extrovert.

Ja, varför jag också skrev att jag inte är rätt person att ge råd. Men att ett socialt liv ökar chansen att träffa en partner än att sitta inne är väl egentligen bara fakta. Sen om man ändå inte vill vara social är en annan sak.

(BTW - åter igen med "svårt för dig att förstå" spåret?)
 
Välkommen till tråden! Alla män är välkomna (så länge du inte gnäller över hur kvinnor är och inte är för då kan det bli lynchning ;))

Gnälla är jag inte vidare intresserad av att göra, så ingen fara :)

Jag har faktiskt testat nätdejta lite jag å. En sak jag tycker kan bli lite konstigt är just det att man ofta pratar rätt mycket av bara farten innan man ens träffas, och sen kanske man träffas över en fika. Sen kanske man inte känner att det är värt fler träffar av nån anledning (även om det var trevligt), men man har pratats vid så mycket redan innan att det känns som man nästan "gör slut", fastän man bara träffats en gång ett par timmar eller så. Det är ju självklart inte så, men ändå nått som känns lite åt det hållet, särskilt om den andra parten sagt att de vill träffas igen. Nån som haft en liknande tankegång nångång? Ärlighet rakt av med artighet är väl bäst, eller?

Kanske vore det bäst att inte prata så mycket innan man ses..egentligen.
 
Det viktiga i denna diskussionen tycker jag är att komma ihåg att tex en introvert kanske ändå inte vill träffa någon extrovert. Om jag kanske inte anses vara "normsnygg" - ett uttryck som använts här i tråden- så har jag ändå inte något behov av att träffa någon som är normsnygg. Därför blir det helt fel för mig med tankar om hur man ska förändra sig. Om det inte är något man själv mår dåligt av eller tex basala saker som hygien.
Jag får inte mest matcher eller intresse på dejtingsidorna. Men- jag har insett att jag får rätt. Har även fått kontakt med en till person som känns rätt. Så nu har jag två jag vill träffa.
Sen har jag fortfarande idag kontakt med personer jag träffat på dejtingsidorna som har blivit bra vänner. Det känns som en bra bekräftelse att vi båda hade rättvisande presentationer och att vi träffade på personer vi trivdes med.
 
Är du normsnygg så fungerar nätdejting extremt bra när det kommer till uppmärksamhet och intresse. Man kan/bör givetvis kombinera detta med sociala aktiviteter också.
... och är man årets playboymodell så behöver man inte nätdejting. Otroligt vilka sanningar du kommer med när det är flera i tråden som beskriver att de har svårt att träffa någon, även om de dejtar. Kommer solen gå upp i morgon med? Jajemensan! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 508
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 132
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 428
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 512
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp