Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker att en introvert person inte direkt bryr sig om sådant? Vi sociala minglare kanske tycker att det är kul med andra sociala minglare och partyprissar, men har svårt att se att en introvert person som drar sig undan skulle bry sig om sådant alls.

Om du menade att du inte tror introverta personer bryr sig om "likes" på fb/insta(?) så har du fullkomligt fel. Det betyder minst lika mycket som för extroverta.

Många som är introvert har dålig självbild och söker bekräftelse genom sociala medier.
 
Om du menade att du inte tror introverta personer bryr sig om "likes" på fb/insta(?) så har du fullkomligt fel. Det betyder minst lika mycket som för extroverta.

Många som är introvert har dålig självbild och söker bekräftelse genom sociala medier.

Det var mer ett svar på introvert vs. extrovert där jag uppfattade att @Hero drog en parallell mellan likes och många vänner på FB med socialt utåtriktade personer. Så jag menade att en introvert person kanske inte bryr sig lika mycket om att träffa någon med det sociala nätverket. Inte att behovet av bekräftelse skulle skilja sig något.
 
Jag har aldrig haft svårt att få kompisar, och mina vänner hävdar att de inte förstår varför ingen man är intresserad, men jag verkar helt klart sakna "det där" som attraherar en potentiell partner.
Är du en "no nonsens person"? Jag har jobbat på massor av olika ställen där det finns mer eller mindre flirtiga män som "stöter på allt som rör sig" utom mig. Jag tror att det hänger ihop med att jag är en rätt sluten person och kan prestera ett bra stenansikte (efter år av utanförskap och mobbingtendenser i skolan). Det gick helt enkelt inte att nå mig, och när de försökte fick de ingen respons alls.
 
Är du en "no nonsens person"? Jag har jobbat på massor av olika ställen där det finns mer eller mindre flirtiga män som "stöter på allt som rör sig" utom mig. Jag tror att det hänger ihop med att jag är en rätt sluten person och kan prestera ett bra stenansikte (efter år av utanförskap och mobbingtendenser i skolan). Det gick helt enkelt inte att nå mig, och när de försökte fick de ingen respons alls.
Jag tror du får förklara vad du menar med "no nonsens person"?
 
En sak jag noterat nu när jag swipat lite. Många kvinnor skriver ut sin längd, något som jag personligen aldrig riktigt tänkt på att det skulle ha mycket betydelse för mig. Är det för att vissa kvinnor tror att män gillar korta/långa kvinnor, eller för att vi ska kunna se om vi är längre än dem? Vad tror ni?

Jag tycker inte att det är så vanligt att kvinnor skriver ut sin längd. Skriver dom sin längd är det oftast för att dom ligger långt ifrån medellängd(ca 167 cm). Ex, 158 cm eller 178cm.

Jag tror att dom långa skriver så för att dom vill ha en kille som är lika lång eller längre. Men inte vill skriva det rakt ut. Dom korta skriver nog det för att det är många killar som gillar korta tjejer.

Men jag brukar ju få kriktik när jag yttrar mig om varför kvinnor gör si och så... Men det är vad jag tror :).
 
Jag tycker inte att det är så vanligt att kvinnor skriver ut sin längd. Skriver dom sin längd är det oftast för att dom ligger långt ifrån medellängd(ca 167 cm). Ex, 158 cm eller 178cm.

Jag tror att dom långa skriver så för att dom vill ha en kille som är lika lång eller längre. Men inte vill skriva det rakt ut. Dom korta skriver nog det för att det är många killar som gillar korta tjejer.

Men jag brukar ju få kriktik när jag yttrar mig om varför kvinnor gör si och så... Men det är vad jag tror :).

Inte som att majoriteten av alla jag ser gör det. Men av alla som bara skriver en enda, kort, sak i beskrivningen så är det ofta just längden isf har jag märkt. Kanske därför det står ut lite mer. Eller tex "swipa höger om du är över 1,85".
 
Inte som att majoriteten av alla jag ser gör det. Men av alla som bara skriver en enda, kort, sak i beskrivningen så är det ofta just längden isf har jag märkt. Kanske därför det står ut lite mer. Eller tex "swipa höger om du är över 1,85".
Mmm, ja känns som det är vanligare med krav på längd än att man skriver ut sin egen längd. Eller så skriver man "jag är ju si och så lång... därför vill jag att min partner är minst 180+ cm."
 
Snälla låt bli att fortsätta diskutera längd :arghh:

Välkommen för övrigt :laugh: just den punken står dock mig upp i halsen :yuck:

Det är ju inget som strider mot forumreglerna. Du får nog vara beredd på att det kommer att forsätta dyka upp då och då när det är en sån big deal i online dejting. Särskilt när det kommer nya medlemmar.
 
@Houdinie jag tänkte bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. Jag har visserligen haft ett längre förhållande men kände mig inte direkt älskad (eller att jag älskade honom). Det är svårt för mig att bli attraherad av någon alls, och har nog inte längre någon dragningskraft känns det som. Min personlighet är inget någon blir kär i direkt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 413
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 973
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 069
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 361
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp