Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du får kritik för att du uttalar dig så självsäkert om hur kvinnor är och gör. Lägg av med det så kanske du slipper sitta och gny över att du blir emotsagd hela tiden.
Jag trodde det var allmän kännedom ? Det finns en anledning att män oftare skriver ut sin längd än kvinnor. Dessutom otaliga undersökningar.
Jag får kritik för att man inte gillar när jag generaliserar, men ibland måste man göra det för att beskriva ett fenomen.
 
Nej det gör vi väl inte? Har väl framgått efter alla 100 miljoners diskussioner om just detta. Drop it. Snälla!
Yep, alla diskussioner har mer eller mindre bekräftat detta. Vi hade ju en preferens tråd tidigare och där bekräftades detta också :).
 
Jag trodde det var allmän kännedom ? Det finns en anledning att män oftare skriver ut sin längd än kvinnor. Dessutom otaliga undersökningar.
Jag får kritik för att man inte gillar när jag generaliserar, men ibland måste man göra det för att beskriva ett fenomen.

Nej, sånt som du trollat fram från diverse suspekta ovetenskapliga "studier" och dina egna - mycket vinklade - berättelser om dina erfarenheter räknas inte som allmän kännedom. Lär dig källkritik för det första, och sluta upp att generalisera om kvinnor som om du är någon slags expert bara för att du kan Googla fram lite clickbait-artiklar som stödjer dina åsikter.

Du har beskrivit detta så kallade "fenomen" till leda ca 7000 gånger på det här forumet redan. Inte en själ bryr sig längre, så varför fortsätter du? Tror du att om du fortsätter tjata så kommer de mycket smarta och kunniga kvinnorna här plötsligt att börja hålla med dig? Eller är du så desperat för uppmärksamhet att du sitter och hostar upp samma tugg om och om igen för att du vet att det drar igång folk?

Jag kan ärligt säga att utefter hur du framstår på det här forumet så förstår jag varför det inte går bra i dejtandet. Du går ju inte att diskutera med för fem öre och tar inte åt dig något alls om det inte är "seså Hero, det är alla andra som är dumma och kvinnor är skitytliga, vilka subbor". Ingen kvinna med ett uns självrespekt står väl ut med dig om det är såhär du beter dig irl också.
 
Nej, sånt som du trollat fram från diverse suspekta ovetenskapliga "studier" och dina egna - mycket vinklade - berättelser om dina erfarenheter räknas inte som allmän kännedom. Lär dig källkritik för det första, och sluta upp att generalisera om kvinnor som om du är någon slags expert bara för att du kan Googla fram lite clickbait-artiklar som stödjer dina åsikter.

Du har beskrivit detta så kallade "fenomen" till leda ca 7000 gånger på det här forumet redan. Inte en själ bryr sig längre, så varför fortsätter du? Tror du att om du fortsätter tjata så kommer de mycket smarta och kunniga kvinnorna här plötsligt att börja hålla med dig? Eller är du så desperat för uppmärksamhet att du sitter och hostar upp samma tugg om och om igen för att du vet att det drar igång folk?

Jag kan ärligt säga att utefter hur du framstår på det här forumet så förstår jag varför det inte går bra i dejtandet. Du går ju inte att diskutera med för fem öre och tar inte åt dig något alls om det inte är "seså Hero, det är alla andra som är dumma och kvinnor är skitytliga, vilka subbor". Ingen kvinna med ett uns självrespekt står väl ut med dig om det är såhär du beter dig irl också.

Vi behöver inte ta fram undersökningar.
Det är ju bara läsa dröm partner tråden som skapades tidigare. Jag tror det var 1 tjej som önskade sig en kort man , en liten andel bryr sig inte och en stor andel vill ha en lång man.

Det är ganska lätt att se ett mönster :).

De flesta kvinnor vet redan detta så ja det är inget jag behöver berätta. Men nu kom det in en ny nyfiken forummedlem som undrade om detta fenomen :). Tips till honom är ju att skriva sin längd om han är över medellängd.

Sen har jag aldrig sagt att kvinnor är subbor ? :confused:
 
Vi behöver inte ta fram undersökningar.
Det är ju bara läsa dröm partner tråden som skapades tidigare. Jag tror det var 1 tjej som önskade sig en kort man , en liten andel bryr sig inte och en stor andel vill ha en lång man.

Det är ganska lätt att se ett mönster :).

De flesta kvinnor vet redan detta så ja det är inget jag behöver berätta. Men nu kom det in en ny nyfiken forummedlem som undrade om detta fenomen :). Tips till honom är ju att skriva sin längd om han är över medellängd.

Sen har jag aldrig sagt att kvinnor är subbor ? :confused:
Det är ju helt fantastiskt hur du lyckas läsa något helt annat än vad som står i texten...
 
Vi behöver inte ta fram undersökningar.
Det är ju bara läsa dröm partner tråden som skapades tidigare. Jag tror det var 1 tjej som önskade sig en kort man , en liten andel bryr sig inte och en stor andel vill ha en lång man.

Det är ganska lätt att se ett mönster :).

De flesta kvinnor vet redan detta så ja det är inget jag behöver berätta. Men nu kom det in en ny nyfiken forummedlem som undrade om detta fenomen :). Tips till honom är ju att skriva sin längd om han är över medellängd.

Sen har jag aldrig sagt att kvinnor är subbor ? :confused:

Jag visste att du skulle ta fram preferenstråden som exempel, och då vill jag fråga: hur är det med läsförståelsen? Hela idén med den tråden var att folk fick spåna hejvilt hur deras partner skulle se ut om de kunde bestämma helt. Det betyder INTE!! att kvinnor enbart vill ha långa män, eller att de bara kan tänka sig ett visst utseende. Tråden var menad för underhållning, inte att vara någon slags uppslagsverk om vad kvinnor verkligen vill ha.

Ang. nya män som kommer till forumet så är de förhoppningsvis inte alls så längdfixerade som du är, och jag förstår verkligen inte vad du ska ha dem till att skriva ut sin längd för? Vill du få med dem på "längdtjafsartåget" eller vad är det frågan om? Avancerat trams. Och dina :) kan du ta och lägga av med, de får dig att framstå som extra nedlåtande och passivt aggressiv.

Jag överdrev för att få fram en poäng, borde ha insett att du skulle missa den... Så som du går på så är det tydligt att du gärna vill skylla ifrån dig på kvinnor för att det går dåligt med ditt dejtande. Det är uppenbart att du har problem med din kvinnosyn, sen att du inte går och kallar kvinnor subbor öppet gör ingen skillnad om du innerst inne är en bitterpitt som blir sur för att de kvinnor du vill ha inte vill ha dig. De vibbarna känns lång väg.
 
En sak jag noterat nu när jag swipat lite. Många kvinnor skriver ut sin längd, något som jag personligen aldrig riktigt tänkt på att det skulle ha mycket betydelse för mig. Är det för att vissa kvinnor tror att män gillar korta/långa kvinnor, eller för att vi ska kunna se om vi är längre än dem? Vad tror ni?

Anledning till den sista frågan är att jag även stöter på en hel del beskrivningar som säger i princip att de söker män över en viss längd (typ 1,80 eller så) - dvs att de söker män som är längre än dem med en viss marginal.

Nån som sett en snubbe ha en beskrivning nångång där de skriver ut att tex de vill ha en tjej som är kort eller lång? Är det vanligt?
Jag har skrivit ut längd och vikt av den enkla anledningen att jag inte har någon bild på mig själv. Jag letar inte efter en seriös relation, så jag räknar med att de män som kontaktar mig inte främst är ute efter att veta mer om min underbara personlighet ;). Jag är helt ointressantad av längd själv, möjligtvis kan längd/viktratio vara intressant då jag inte tänder på kraftig övervikt.
 
Jag visste att du skulle ta fram preferenstråden som exempel, och då vill jag fråga: hur är det med läsförståelsen? Hela idén med den tråden var att folk fick spåna hejvilt hur deras partner skulle se ut om de kunde bestämma helt. Det betyder INTE!! att kvinnor enbart vill ha långa män, eller att de bara kan tänka sig ett visst utseende. Tråden var menad för underhållning, inte att vara någon slags uppslagsverk om vad kvinnor verkligen vill ha.

Ang. nya män som kommer till forumet så är de förhoppningsvis inte alls så längdfixerade som du är, och jag förstår verkligen inte vad du ska ha dem till att skriva ut sin längd för? Vill du få med dem på "längdtjafsartåget" eller vad är det frågan om? Avancerat trams. Och dina :) kan du ta och lägga av med, de får dig att framstå som extra nedlåtande och passivt aggressiv.

Jag överdrev för att få fram en poäng, borde ha insett att du skulle missa den... Så som du går på så är det tydligt att du gärna vill skylla ifrån dig på kvinnor för att det går dåligt med ditt dejtande. Det är uppenbart att du har problem med din kvinnosyn, sen att du inte går och kallar kvinnor subbor öppet gör ingen skillnad om du innerst inne är en bitterpitt som blir sur för att de kvinnor du vill ha inte vill ha dig. De vibbarna känns lång väg.

Nej, men eftersom det är en preferens är det fördelaktigt att framhäva den om man besitter den egenskapen.
Jag ville bara bistå honom med lite tips :).

Haha, ja om jag vore en sån sur bitterpitt är det märkligt hur jag får till dejter ändå :).
 
Jo det är @Houdinie det. Tyvärr så stämmer inte hennes egen smak in på hur hon ser ut. Det är bara vi andra som tycker att hon är smashing vilket ger litet problem med självförtroendet.

Typiskt.

@Houdinie jag är övertygad om att det finns och funnits de som trånat och trånar efter dig. Men jag tror inte du ser det eller märker det, för du har bestämt dig för att det inte är så. VILL du träffa någon? Eller är du rätt nöjd ändå?

Jag har en manlig vän som senaste 15 åren inte ”dejtat” eller intresserat sig för någon alls. Han är nöjd med sitt liv, vänner, jobb och har tidskrävande hobbys. Vi andra kan väl känna att han är så jäkla fin att han borde träffa någon, men han är ju nöjd.
 
Nej, men eftersom det är en preferens är det fördelaktigt att framhäva den om man besitter den egenskapen.
Jag ville bara bistå honom med lite tips :).

Haha, ja om jag vore en sån sur bitterpitt är det märkligt hur jag får till dejter ändå :).

Tips från dig hur man beter sig på Buke är ungefär lika pålitligt som att Fan själv skulle berätta hur man beter sig i kyrkan. Jag tror att andra män klarar sig utan din ovärderliga visdom, faktiskt.

Och vad dina dejter anbelangar så är jag inte ett dugg förvånad att du får till någon enstaka dejt då och då men inte lyckas få till något mer trots att du söker en stadig partner. Du verkar liksom inte så bra på det här med att vara en sympatisk person som är rolig att vara med och ger mersmak.

Nu har jag diskuterat färdigt med dig. :) :) :) :) :)
 
Tips från dig hur man beter sig på Buke är ungefär lika pålitligt som att Fan själv skulle berätta hur man beter sig i kyrkan. Jag tror att andra män klarar sig utan din ovärderliga visdom, faktiskt.

Och vad dina dejter anbelangar så är jag inte ett dugg förvånad att du får till någon enstaka dejt då och då men inte lyckas få till något mer trots att du söker en stadig partner. Du verkar liksom inte så bra på det här med att vara en sympatisk person som är rolig att vara med och ger mersmak.

Nu har jag diskuterat färdigt med dig. :) :) :) :) :)

Jag har väl aldrig varit ute efter populäritets poäng på buke. I så fall skulle jag bara följa strömmen och säga fina ord som att ja alla har lika stora förutsättningar, osv osv :). Men det skulle kännas som att ljuga då. En kille på 190 har bättre förutsättningar än en kille på 160.


psx9ac.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 361
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 862
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 871
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp