DejtingtrÄden 34

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ja precis, man ber om massage och sen blir förvÄnad/besviken över att personen kommer över och masserar och sen Äker hem. Som avtalat.
Fast vissa saker sĂ€ger man fast man menar nĂ„got annat. Tex ”kommer du upp pĂ„ en kopp te?” efter en utekvĂ€ll. Det Ă€r nog fĂ„ av de dĂ€r temuggarna som druckits upp.

Man fÄr ju nÀstan vara lite socialt handikappad för att bara förvÀnta sig vad som Àr sagt. Mycket i livet Àr ju underförstÄtt. Bjuder jag in nÄgon pÄ middag sÄ Àr det klart att personen förvÀntar sig mat, men den förvÀntar ju sig ocksÄ fortsatt umgÀnge, inte att gÄ hem sÄ fort man Àtit klart, utan att kvÀllen fortsÀtter med ett par glas vin, gött snack, etc.
 
Fast vissa saker sĂ€ger man fast man menar nĂ„got annat. Tex ”kommer du upp pĂ„ en kopp te?” efter en utekvĂ€ll. Det Ă€r nog fĂ„ av de dĂ€r temuggarna som druckits upp.

Man fÄr ju nÀstan vara lite socialt handikappad för att bara förvÀnta sig vad som Àr sagt. Mycket i livet Àr ju underförstÄtt. Bjuder jag in nÄgon pÄ middag sÄ Àr det klart att personen förvÀntar sig mat, men den förvÀntar ju sig ocksÄ fortsatt umgÀnge, inte att gÄ hem sÄ fort man Àtit klart, utan att kvÀllen fortsÀtter med ett par glas vin, gött snack, etc.
Socialt handikappad?! Nu tar du vÀl i

 
Fast vissa saker sĂ€ger man fast man menar nĂ„got annat. Tex ”kommer du upp pĂ„ en kopp te?” efter en utekvĂ€ll. Det Ă€r nog fĂ„ av de dĂ€r temuggarna som druckits upp.

Man fÄr ju nÀstan vara lite socialt handikappad för att bara förvÀnta sig vad som Àr sagt. Mycket i livet Àr ju underförstÄtt. Bjuder jag in nÄgon pÄ middag sÄ Àr det klart att personen förvÀntar sig mat, men den förvÀntar ju sig ocksÄ fortsatt umgÀnge, inte att gÄ hem sÄ fort man Àtit klart, utan att kvÀllen fortsÀtter med ett par glas vin, gött snack, etc.

Nja. Du och snubben har gjort slut, han pga att han inte hade kÀnslor kvar. Du ringer för att du vill ha massage. Han vill vara schysst. Tycker absolut det Àr konstigt att förvÀnta sig mer i den hÀr situationen.
 
Fast vissa saker sĂ€ger man fast man menar nĂ„got annat. Tex ”kommer du upp pĂ„ en kopp te?” efter en utekvĂ€ll. Det Ă€r nog fĂ„ av de dĂ€r temuggarna som druckits upp.

Man fÄr ju nÀstan vara lite socialt handikappad för att bara förvÀnta sig vad som Àr sagt. Mycket i livet Àr ju underförstÄtt. Bjuder jag in nÄgon pÄ middag sÄ Àr det klart att personen förvÀntar sig mat, men den förvÀntar ju sig ocksÄ fortsatt umgÀnge, inte att gÄ hem sÄ fort man Àtit klart, utan att kvÀllen fortsÀtter med ett par glas vin, gött snack, etc.

DĂ„ Ă€r jag socialt handikappad 🙋

Jag avskyr den typen av dolda budskap som man bara förvÀntas förstÄ.
 
Me too... jag pallar inte sÄdant.
Jag med. SÀrbon hade nÀr vi pÄbörjade vÄr relation en massa förestÀllningar om att han alltid var tvungen att tolka vad jag sa för att kvinnor alltid har massa underliggande antydningar osv. Det var hans erfarenhet, att det alltid var nÄgot annat som menades och att det blev sura miner om han inte fattade det. Jag blir galen pÄ sÄnt. Jag menar det jag sÀger. Punkt.
Allt annat blir ju bara tröttsamt.
 
Jag var visst lite sugen pĂ„ att prata/trĂ€ffa folk Ă€ndĂ„ sĂ„ jag skaffade Tinder för nĂ„gra veckor sen. Det Ă€r ju verkligen blandade upplevelser av det
 NĂ„gra frĂ„gar om ligg som första frĂ„ga, mĂ„nga svarar inte alls nĂ€r jag skriver, en del konversationer rinner ut i sanden och den personen jag i text klickat skitbra med har nu försvunnit..

Hur som helst har jag iaf min första dejt idag :nailbiting: JĂ€ttenervös! Ska ses i en stad typ 10 mil bort (min kompis har ocksĂ„ en dejt i samma stad sĂ„ vi har synkat oss). Det kĂ€nns som att det kan gĂ„ hur som helst 😁
 
Jag var visst lite sugen pĂ„ att prata/trĂ€ffa folk Ă€ndĂ„ sĂ„ jag skaffade Tinder för nĂ„gra veckor sen. Det Ă€r ju verkligen blandade upplevelser av det
 NĂ„gra frĂ„gar om ligg som första frĂ„ga, mĂ„nga svarar inte alls nĂ€r jag skriver, en del konversationer rinner ut i sanden och den personen jag i text klickat skitbra med har nu försvunnit..

Hur som helst har jag iaf min första dejt idag :nailbiting: JĂ€ttenervös! Ska ses i en stad typ 10 mil bort (min kompis har ocksĂ„ en dejt i samma stad sĂ„ vi har synkat oss). Det kĂ€nns som att det kan gĂ„ hur som helst 😁

Hoppas du fĂ„r trevligt 😍
 
Fast vissa saker sĂ€ger man fast man menar nĂ„got annat. Tex ”kommer du upp pĂ„ en kopp te?” efter en utekvĂ€ll. Det Ă€r nog fĂ„ av de dĂ€r temuggarna som druckits upp.

Man fÄr ju nÀstan vara lite socialt handikappad för att bara förvÀnta sig vad som Àr sagt. Mycket i livet Àr ju underförstÄtt. Bjuder jag in nÄgon pÄ middag sÄ Àr det klart att personen förvÀntar sig mat, men den förvÀntar ju sig ocksÄ fortsatt umgÀnge, inte att gÄ hem sÄ fort man Àtit klart, utan att kvÀllen fortsÀtter med ett par glas vin, gött snack, etc.

Oj vilken tur att jag aldrig provat pÄ att dejta kÀnner jag. Jag mÄste ha en hyfsat bra kemi med nÄgon för att kunna tala med sÄna dÀr dolda budskap. Annars Àr jag pinsamt fyrkantig och bokstavlig. SÀger jag dricka te, sÄ Àr det dricka te. Ja det har försatt mig i en del situationer... tex nÀr jag tog hem en kille frÄn krogen för att lyssna pÄ Alice Cooper... ja vi lyssnade pÄ Alice Cooper, sen fick han gÄ hem. Det var inte riktigt samma intentions dÀr :laugh::angel: (jag var kanske 20 Är, det var lÀngesedan och jag har lÀrt mig sedan dess att man tar inte hem karlar frÄn krogen... :o )
 
En frĂ„ga till er experter - jag har kommit fram till att jag vill pausa Tinder, har knappt öppnat appen pĂ„ flera veckor, och har inte behov av att trĂ€ffa nya personer nu. Utan det rĂ€cker mera Ă€n vĂ€l med DB som jag för tiden trĂ€ffar 1-2 ggr i veckan, samt 30-Ă„ringen som vill att jag ska flytta till Gbg. (Åker dit pĂ„ besök om drygt 3 veckor)

Men - vill inte riskera förlora mina matcher (av nostalgiska anledningar, jag Àr en notorisk samlare och spar pÄ alla typer av "minnen"). Hur gör man i praktiken? VÄgar inte testa i fall jag skulle rÄka radera profilen eller nÄgot.
 
En frĂ„ga till er experter - jag har kommit fram till att jag vill pausa Tinder, har knappt öppnat appen pĂ„ flera veckor, och har inte behov av att trĂ€ffa nya personer nu. Utan det rĂ€cker mera Ă€n vĂ€l med DB som jag för tiden trĂ€ffar 1-2 ggr i veckan, samt 30-Ă„ringen som vill att jag ska flytta till Gbg. (Åker dit pĂ„ besök om drygt 3 veckor)

Men - vill inte riskera förlora mina matcher (av nostalgiska anledningar, jag Àr en notorisk samlare och spar pÄ alla typer av "minnen"). Hur gör man i praktiken? VÄgar inte testa i fall jag skulle rÄka radera profilen eller nÄgot.
behöver du aktivt pausa den? Kan du inte bara slÄ av notiser och lÄta bli att gÄ in pÄ ditt konto?
 
behöver du aktivt pausa den? Kan du inte bara slÄ av notiser och lÄta bli att gÄ in pÄ ditt konto?

Nja, det vore skönt om jag inte kom upp nÀr folk swajpade, men det kanske gÄr att stÀlla in det med, via den dÀr "visa mig inte" funktionen... Tinder skickar ju dessutom en massa tjat nÀr man Àr inaktiv, försvinner det om man tar bort notiser?

Hade för mig att det fanns en "paus-funktion" men jag kanske misuppfattat?
 
Nja, det vore skönt om jag inte kom upp nÀr folk swajpade, men det kanske gÄr att stÀlla in det med, via den dÀr "visa mig inte" funktionen... Tinder skickar ju dessutom en massa tjat nÀr man Àr inaktiv, försvinner det om man tar bort notiser?

Hade för mig att det fanns en "paus-funktion" men jag kanske misuppfattat?
du kommer inte upp efter en veckas inaktivitet, vad jag vet.
 
En frĂ„ga till er experter - jag har kommit fram till att jag vill pausa Tinder, har knappt öppnat appen pĂ„ flera veckor, och har inte behov av att trĂ€ffa nya personer nu. Utan det rĂ€cker mera Ă€n vĂ€l med DB som jag för tiden trĂ€ffar 1-2 ggr i veckan, samt 30-Ă„ringen som vill att jag ska flytta till Gbg. (Åker dit pĂ„ besök om drygt 3 veckor)

Men - vill inte riskera förlora mina matcher (av nostalgiska anledningar, jag Àr en notorisk samlare och spar pÄ alla typer av "minnen"). Hur gör man i praktiken? VÄgar inte testa i fall jag skulle rÄka radera profilen eller nÄgot.
Inaktivera profilen. Det enda som förÀndras Àr att du inte syns för andra och de syns inte för dig. Redan gjorda matchningar finns kvar.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra nÀr jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tÀnkte...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar pÄ vad vi vill göra pÄ semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Kropp & SjÀl Tog nya prover förra mÄndagen och jag undrar lite kring mitt jÀrnvÀrde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den Ă€ndrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” pĂ„slakan som Ă€r 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre Ă€n tre Ă„r sen. I...
Svar
15
· Visningar
435
Senast: starcraft
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp