Bukefalos 28 Ă„r!

DejtingtrÄden 34

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
N som jag trÀffade i somras som gjorde slut med mig för att han inte fick rÀtt kÀnslor, trots att han raggat pÄ mig i 2,5 Är, var hemma hos mig i lördags och jag Àr sÄÄÄ förvirrad. Han bor ca 1 h frÄn mig, men sÄ var han ute och Äkte och Äkte dÄ pÄ E20. Jag bor 2,5 mil frÄn E20.

Jag har haft en helt galen sommar och höst. Det har varit mycket i familjen, frÀmst med brorsan som dessutom hamnade i respirator i Israel av alla stÀllen som jag behövde Äka för att ta hand om etc, det har varit hur stökigt som helst pÄ jobbet och flera av mina kollegor Àr sjukskrivna eller har sagt upp sig, och sen kom brorsan hem till mig och bodde dÀr i 5,5 vecka för all eftervÄrd han behövde. SÄ det har varit minst sagt stressigt med flera jobbiga beslut att ta och en oro dÀr vi inte vetat om brorsan kommer leva eller dö, vilket resulterat i att jag varit vÀldigt stressad och haft en helt galen spÀnningshuvudvÀrk senaste tvÄ veckorna. Jag klagade pÄ min huvudvÀrk till en av mina kompisar som ju dessutom Àr N's lillasyster, varpÄ hon föreslog att jag skulle bjuda hem C som Àr en man som raggar pÄ mig, men som jag inte Àr speciellt intresserad av men som erbjuder mig massage hela tiden. Jag ville inte ha hem C för Àven om han Àr mysig och rolig, sÄ masserar han lite vÀl mjukt och sa att jag behöver en sÄdan massage som N ger. Min kompis föreslog dÄ att jag ringer till N, vilket ju vilken mÀnniska med sjÀlvaktning givetvis skulle vÀgra göra, och sÄ Àven jag. Men till slut tog huvudvÀrken över och jag förnedrade mig och hörde av mig till N och frÄgade vad han ville ha för att ge mig en axel- och ryggmassage och sÄ förklarade jag att jag har sÄdan spÀnningshuvudvÀrk (han vet att jag varit i Israel, allt med brorsan och hÀlften av mitt jobb för min kompis Àr ocksÄ min kollega). Han erbjöd sig att komma nÀr han ÀndÄ skulle Äka förbi pÄ E20 pÄ lördagen. Jag var pepp och tÀnkte att han kanske vill passa pÄ att ligga lite etc sÄ jag duschade och ansade fiffi etc och renoverade mig sjÀlv sÄsom sig bör. Dessutom har jag hört ryktesvÀgen att han visst har kÀnslor men valt bort att vara tillsammans med mig pga egna issues, vilket han inte sagt nÄgonting till mig om.

Han kommer och masserar mig i typ 1,5 timme, vi har gott snack i ett par timmar till, skrattar och har kul och sen stÀller han sig upp och sÀger att han ska Äka hem för han ska fixa med sonens bil och sÄ Äker han hem. Men varför kom han? Jag Àr sÄ förvirrad? Kom han bara för att vara snÀll och massera mig? Vem Äker 5 mil extra bara för att vara snÀll? Vem lÀgger de timmarna pÄ en annan mÀnniska man inte ens Àr intresserad av nÀr man egentligen har annat att göra??

Jag gav mig sjÀlv falska förhoppningar i alla fall, det Àr uppenbarligen klart. Men jag fattar inte varför han ens kom?
Han ville kanske inte ville öppna den boxen pga hans ”issues”? Men vem förstĂ„r sig pĂ„ karlar? đŸ€·đŸ»â€â™€ïž
 
Fast vem Äker 5 mil bara för att vara snÀll? SÄdana vÀnner Àr vi inte. . .

Jag gör det lÀtt.

Fattar inte varför du komplicerar saken? Du bad om hjÀlp, han gav dig hjÀlp utan att ha samma agenda som dig (att ligga) men du letar ÀndÄ efter nÄn typ av "motiv".

Anledningen till att han kom Àr ju för att du bad om hjÀlp liksom.
 
Jag har börjat dejta, skitlÀskigt!

Just nu nÀr jag tÀnker pÄ mÀn och trÀffar mÀn sÄ Àr det under devisen "alla mÀn Àr idioter tills de bevisar motsatsen". Inte helt dumt dÄ jag trÀffat mÄnga idioter, haha! Men det finns sÄ fina killar ocksÄ och jag vill inte stÀnga dörren helt.

SĂ„ nu Ă€r jag ute i djungeln och har börjat dejta. Men jag kĂ€nner mig vilsen. Jag har ett KK som Ă€r bra! Men han Ă€r sĂ„ seg att trĂ€ffa, han Ă€r alltid sĂ„ upptagen sĂ„ det har börjat rinna ut i sanden, det funkar inte för mig att jag fĂ„r vara pĂ„ och han inte dyker upp nĂ€r vi bestĂ€mt. Men har svĂ„rt att slĂ€ppa det dĂ„ vi har bra kemi mellan oss. Men han Ă€r ju en idiot sĂ„ jag har börjat slĂ€ppa taget om honom. Och nu dejtar jag en annan kille pĂ„ riktigt. Inte samma kemi mellan oss, men behagligt. Men jag vet inte vad jag kĂ€nner? Han Ă€r supertrevlig, snĂ€ll och allt (visst det Ă€r helt nytt, har trĂ€ffats tvĂ„ gĂ„nger varav senaste gĂ„ngen sĂ„ hĂ€ngde vi i 12 timmar). Min förvirring Ă€r typ om jag Ă€r intresserad eller om jag bara vill ha en annan mĂ€nniska i mitt liv som Ă€r genuint intresserad av mig och vill vara med mig? Jag vet inte ens om jag vill ha ett förhĂ„llande? Men det Ă€r ju trevligt att trĂ€ffa honom, fĂ„ sms och skicka sms och lĂ€ra kĂ€nna honom. Men sĂ„ vill jag inte ge honom falska förhoppningar heller....! ÅH! Det Ă€r aldrig helt lĂ€tt! Hade mitt KK varit mer tillgĂ€nglig sĂ„ kanske jag hade varit nöjd sĂ„.
 
Det tror jag pÄ. Det kan absolut vara en anledning. Men varför kom han alls dÄ?
Han kom för att ni hade bestÀmt det? Du hörde av dig, bad om massage, han kom och gav dig massagen som avtalat och Äkte sedan hem - jag tycker hans beteende Àr fullkomligt begripligt och rationellt. Jag förstÄr dÀremot inte varför du vÀntade dig nÄgot annat (att du hoppades Àr en annan sak, fullt förstÄeligt)?
 
Jag gör det lÀtt.

Fattar inte varför du komplicerar saken? Du bad om hjÀlp, han gav dig hjÀlp utan att ha samma agenda som dig (att ligga) men du letar ÀndÄ efter nÄn typ av "motiv".

Anledningen till att han kom Àr ju för att du bad om hjÀlp liksom.
Ja precis. Det finns faktiskt snÀlla mÀnniskor fortfarande. Sedan fÄr nog kvinnan vara vÀldigt tydlig med sina ambitioner om att ligga om nÄgon man skall vÄga gÄ det spÄret, nu för tiden. Helst sÀga det rent ut, sÄ det inte blir nÄgra missuppfattningar.
 
(Hej, nu hoppar jag helt random in hÀr som första inlÀgg men iaf...)
AngÄende besök/ massage/ inget ligga sÄ Àr det ju verkligen inte lÀtt att veta.
Hade det varit lite omvÀnt; att du verkligen bara menade massage och han dök upp för att ge dig det men sen Àven förvÀntade sig sex och sen blir sur/ förvirrad för att det inte blir ligga; det hade vÀl inte kÀnts ok precis?
 
(Hej, nu hoppar jag helt random in hÀr som första inlÀgg men iaf...)
AngÄende besök/ massage/ inget ligga sÄ Àr det ju verkligen inte lÀtt att veta.
Hade det varit lite omvÀnt; att du verkligen bara menade massage och han dök upp för att ge dig det men sen Àven förvÀntade sig sex och sen blir sur/ förvirrad för att det inte blir ligga; det hade vÀl inte kÀnts ok precis?
(DĂ„ hade folk blivit asförbannade i den hĂ€r trĂ„den och kallat mannen ett vidrigt monster. đŸ€·đŸ»â€â™€ïž)
 
Hittat förresten en jÀkligt stor nackdel med samma intresse. AlltsÄ skitsamma om han har en snygg hÀstbuss. Kan ju vara bra att hÀsten i frÄga ocksÄ gÄr att lasta. Jag har dessutom ont och vÀntar pÄ att fÄ komma till kiropraktorn. Jag manar pÄ nÀr hÀsten tÀnker rÀtt men nej dÄ bromsar HAN och tycker att JAG Àr för hetsig. Men herregud jag har liksom lastat x antal hÀstar genom Ären! Varför öht vilja ha min hjÀlp nÀr du sen sÀger nej inte sÄ och inte sÄ och inte sÄ. Jag jag tappade det fullstÀndigt. Nej inte pÄ hÀsten men pÄ mÀnniskan. JÀvla daltande och sen skylla att hÀsten inte gÄr pÄ pga av mig :mad:
 
Hittat förresten en jÀkligt stor nackdel med samma intresse. AlltsÄ skitsamma om han har en snygg hÀstbuss. Kan ju vara bra att hÀsten i frÄga ocksÄ gÄr att lasta. Jag har dessutom ont och vÀntar pÄ att fÄ komma till kiropraktorn. Jag manar pÄ nÀr hÀsten tÀnker rÀtt men nej dÄ bromsar HAN och tycker att JAG Àr för hetsig. Men herregud jag har liksom lastat x antal hÀstar genom Ären! Varför öht vilja ha min hjÀlp nÀr du sen sÀger nej inte sÄ och inte sÄ och inte sÄ. Jag jag tappade det fullstÀndigt. Nej inte pÄ hÀsten men pÄ mÀnniskan. JÀvla daltande och sen skylla att hÀsten inte gÄr pÄ pga av mig :mad:

Nu vet jag inte hela situationen, men jag sjĂ€lv som haft nĂ„gra hĂ€star som knappt har gĂ„tt i nĂ€rheten av en transport har jobbat mycket tvĂ€rt om, dvs nĂ€r hĂ€sten tĂ€nker rĂ€tt sĂ„ fĂ„r den ”vara i fred”, nĂ€r den tĂ€nker fel sĂ„ manar jag pĂ„. Det blir jobbigt att göra fel, och trevligt nĂ€r det blir rĂ€tt. Det har (hittills) löst alla lastproblem för mig.

Kanske killen ocksÄ jobbar sÄ?
 
Nu vet jag inte hela situationen, men jag sjĂ€lv som haft nĂ„gra hĂ€star som knappt har gĂ„tt i nĂ€rheten av en transport har jobbat mycket tvĂ€rt om, dvs nĂ€r hĂ€sten tĂ€nker rĂ€tt sĂ„ fĂ„r den ”vara i fred”, nĂ€r den tĂ€nker fel sĂ„ manar jag pĂ„. Det blir jobbigt att göra fel, och trevligt nĂ€r det blir rĂ€tt. Det har (hittills) löst alla lastproblem för mig.

Kanske killen ocksÄ jobbar sÄ?
Fast det var vĂ€l inte det som var problemet? SĂ„ tolkade inte jag det iaf, utan han bad om hjĂ€lp och sen gnĂ€llde han pĂ„ @karamelldrottningen đŸ€”
 
Hittat förresten en jÀkligt stor nackdel med samma intresse. AlltsÄ skitsamma om han har en snygg hÀstbuss. Kan ju vara bra att hÀsten i frÄga ocksÄ gÄr att lasta. Jag har dessutom ont och vÀntar pÄ att fÄ komma till kiropraktorn. Jag manar pÄ nÀr hÀsten tÀnker rÀtt men nej dÄ bromsar HAN och tycker att JAG Àr för hetsig. Men herregud jag har liksom lastat x antal hÀstar genom Ären! Varför öht vilja ha min hjÀlp nÀr du sen sÀger nej inte sÄ och inte sÄ och inte sÄ. Jag jag tappade det fullstÀndigt. Nej inte pÄ hÀsten men pÄ mÀnniskan. JÀvla daltande och sen skylla att hÀsten inte gÄr pÄ pga av mig :mad:

Det finns ju flera vÀgar som Àr rÀtt. Det Àr vÀl den stora nackdelen med att dejta nÄgon med samma intresse, oavsett om det Àr hund, hÀst eller nÄgot annat. Det blir ofta mitt sÀtt Àr rÀtt och ditt Àr fel trots att bÀgges kan vara rÀtt.

Jag löste det genom att vĂ€lja en som inte kunde nĂ„got och fick göra som jag 🙄😂
 
Fast det var vĂ€l inte det som var problemet? SĂ„ tolkade inte jag det iaf, utan han bad om hjĂ€lp och sen gnĂ€llde han pĂ„ @karamelldrottningen đŸ€”

Jag tolkade det som att han bad om hjĂ€lp, karamelldrottningen var snĂ€ll och stĂ€llde upp (vilket hon var!) men han gillade inte att hon manade pĂ„ hĂ€sten ”för hĂ„rt” (i hans tycke) nĂ€r hĂ€sten tĂ€nkte rĂ€tt. Jag tror sjĂ€lvklart inte att karamelldrottningen var för hĂ„rd alls, men att han kanske Ă€r van att lasta mer som mig, dvs inte göra sĂ„ mycket alls nĂ€r hĂ€sten vĂ€l tĂ€nker rĂ€tt. Var absolut ingen kritik till karamelldrottningen! Men vi alla gör annorlunda som sagt, och det kanske var dĂ€r det skapade irritation denna gĂ„ng.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl Vi fortsÀtter att diskutera, skryta och peppa varandra nÀr det kommer till allt frÄn yoga och promenader till crossfit och...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
1 629
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra nÀr jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tÀnkte...
Svar
3
· Visningar
338
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar pÄ vad vi vill göra pÄ semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
654
Senast: Ramona
·
Kropp & SjÀl Tog nya prover förra mÄndagen och jag undrar lite kring mitt jÀrnvÀrde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • FĂ€rsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp