Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju flera vägar som är rätt. Det är väl den stora nackdelen med att dejta någon med samma intresse, oavsett om det är hund, häst eller något annat. Det blir ofta mitt sätt är rätt och ditt är fel trots att bägges kan vara rätt.

Jag löste det genom att välja en som inte kunde något och fick göra som jag 🙄😂

Skulle aldrig dejta någon med hund eller häst. Nu håller jag inte på med hästar längre men skulle aldrig någonsin dejta en snubbe som håller på med hästar. 😅
 
Det finns ju flera vägar som är rätt. Det är väl den stora nackdelen med att dejta någon med samma intresse, oavsett om det är hund, häst eller något annat. Det blir ofta mitt sätt är rätt och ditt är fel trots att bägges kan vara rätt.

Jag löste det genom att välja en som inte kunde något och fick göra som jag 🙄😂

Precis så! Inget sätt är fel, men han kanske är van att göra på ett annat sätt.

Sen kan jag tycka att ner man om hjälp så får man lite acceptera att man får den hjälpen som ges av personen man har frågat.

Skulle jag stå med en häst som jag inte skulle få på släpet, ringa efter hjälp, då skulle jag ju acceptera att den personen kanske lastar på ett annat sätt än vad jag gör. Då kan jag ju inte lägga mig i i efterhand. Så jag förstår att karamelldrottningen blev irriterad.
 
Jag tolkade det som att han bad om hjälp, karamelldrottningen var snäll och ställde upp (vilket hon var!) men han gillade inte att hon manade på hästen ”för hårt” (i hans tycke) när hästen tänkte rätt. Jag tror självklart inte att karamelldrottningen var för hård alls, men att han kanske är van att lasta mer som mig, dvs inte göra så mycket alls när hästen väl tänker rätt. Var absolut ingen kritik till karamelldrottningen! Men vi alla gör annorlunda som sagt, och det kanske var där det skapade irritation denna gång.
Jo, jag håller fullständigt med dig och @Bison , att många har olika metoder och olika metoder funkar för olika människor, men jag tolkade inlägget annorlunda :D
 
Hej igen efter lång bortavaro. Jag är så himla less eller mätt? Träffar inte dejtintressanta människor i verkligheten och dejtingapparna känns trista just nu. Tappar intresset för folk superfort och de få jag ändå pratat med blir sura över att jag inte dedikerar hela mitt liv åt att chatta. Lägger ingen jättevikt vid det, uppenbarligen är vi inte kompatibla men det känns som ett sånt himla döläge just nu.
 
Hittat förresten en jäkligt stor nackdel med samma intresse. Alltså skitsamma om han har en snygg hästbuss. Kan ju vara bra att hästen i fråga också går att lasta. Jag har dessutom ont och väntar på att få komma till kiropraktorn. Jag manar på när hästen tänker rätt men nej då bromsar HAN och tycker att JAG är för hetsig. Men herregud jag har liksom lastat x antal hästar genom åren! Varför öht vilja ha min hjälp när du sen säger nej inte så och inte så och inte så. Jag jag tappade det fullständigt. Nej inte på hästen men på människan. Jävla daltande och sen skylla att hästen inte går på pga av mig :mad:

Haha, det där var ett återkommande problem med mig och exmaken! Han vägrade göra saker på MITT sätt när han skulle hjälpa. Medan jag tyckte att jag borde få bestämma hur saker skulle göras med MINA hästar (plus att jag hållit på med hästar i 10 år mera än honom). Gud vad många gånger vi bråkade om lastning eller annat relaterat till hästarna....
 
Haha, det där var ett återkommande problem med mig och exmaken! Han vägrade göra saker på MITT sätt när han skulle hjälpa. Medan jag tyckte att jag borde få bestämma hur saker skulle göras med MINA hästar (plus att jag hållit på med hästar i 10 år mera än honom). Gud vad många gånger vi bråkade om lastning eller annat relaterat till hästarna....
jag förstår precis, av någon anledning blir män experter på hästar mycket snabbare än kvinnor. "Vadå se saker från flera perspektiv, såhär ÄR det."
 
Får väl uppdatera läget!
Jag gick in han blev arg på mig och jag dito. Skrev ett argt inlägg på dejtingtråden här. Han kommer in och frågar om vi kan ta min transport istället.
Jag säger nej din är ju betydligt bättre jag kan lasta men då gör vi som jag vill annars blir det bara värre.

Så nytt försök. Lastade en av mina äldre herrar först. Som är bra polare numer med lillen. Inga problem. Sen fick han stå och hålla i min herre mest för att jag kände jag vill göra detta själv men han känner sig ändå delaktig. Massa belöning och hästens favoritgottis. Lite väntan och noll stress gick in tog inte så lång tid. Man behöver inte göra saker krångligare än de behöver vara och nu är vi alla påväg norrut 🚌
 
Jag fick ett litet sammanbrott för några veckor sen och laddade ner tinder (igen), tog fram mitt ess i rockärmen och skaffade gold. Nu 6000 likes och två dejter senare så vill jag mest gå och gräva ner mig.. 😅 Alla är ju så blaha.. :wtf: Jag vill ju ha nån som är amazing! 🤩

Dagens bottennapp till dejt varade i ungefär 10 min och jag bokade genast in två nya förmågor den här veckan bara för att hålla mig över ytan. 😂
 
Jag fick ett litet sammanbrott för några veckor sen och laddade ner tinder (igen), tog fram mitt ess i rockärmen och skaffade gold. Nu 6000 likes och två dejter senare så vill jag mest gå och gräva ner mig.. 😅 Alla är ju så blaha.. :wtf: Jag vill ju ha nån som är amazing! 🤩

Dagens bottennapp till dejt varade i ungefär 10 min och jag bokade genast in två nya förmågor den här veckan bara för att hålla mig över ytan. 😂
Får man fråga vad som gjorde att dejten endast blev 10 min?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: sthu
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Kristall10
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
434
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp