Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Läser tråden med stor behållning 😃!

Har en särbo som jag egentligen vill göra slut med. Allt är samma rutin jämt, han är som en pensionär. Jag vill leva mycket mer än jag gjort med honom och jag vill inte leva åt honom. Han måste bidra själv med idéer och framför allt sätta planer i verket. Då tar projektledaren (jag) ett steg tillbaka och så blir det inget alls av det.

Har kollat lite på HP men får nästan ångest. Hur ska man hitta någon igen…
 
Läser tråden med stor behållning 😃!

Har en särbo som jag egentligen vill göra slut med. Allt är samma rutin jämt, han är som en pensionär. Jag vill leva mycket mer än jag gjort med honom och jag vill inte leva åt honom. Han måste bidra själv med idéer och framför allt sätta planer i verket. Då tar projektledaren (jag) ett steg tillbaka och så blir det inget alls av det.

Har kollat lite på HP men får nästan ångest. Hur ska man hitta någon igen…
Det är bättre att vara ensam än att vara med en rövhatt.
 
Läser tråden med stor behållning 😃!

Har en särbo som jag egentligen vill göra slut med. Allt är samma rutin jämt, han är som en pensionär. Jag vill leva mycket mer än jag gjort med honom och jag vill inte leva åt honom. Han måste bidra själv med idéer och framför allt sätta planer i verket. Då tar projektledaren (jag) ett steg tillbaka och så blir det inget alls av det.

Har kollat lite på HP men får nästan ångest. Hur ska man hitta någon igen…
Kanske schysstare att göra slut först innan man "kollar in utbudet"?
 
Jo det är det ju. Men jag är lite rädd för att bli ensam för alltid (fast jag inte hade särskilt svårt att hitta honom).
Vad är du rädd för att vara singel? Om du inte trivs i ditt förhållande så är det ju bättre att lämna, för er båda. Han får chansen att träffa någon som älskar honom för den han är och du får chansen att både växa som person och träffa någon som passar dig bättre.

Var inte tillsammans med någon för att du är rädd att bo själv, då sätter dig själv i en bur och slänger nyckeln. Var tillsammans med någon för att du inte leva utan honom, inte för att du är rädd.
 
Vad är du rädd för att vara singel? Om du inte trivs i ditt förhållande så är det ju bättre att lämna, för er båda. Han får chansen att träffa någon som älskar honom för den han är och du får chansen att både växa som person och träffa någon som passar dig bättre.

Var inte tillsammans med någon för att du är rädd att bo själv, då sätter dig själv i en bur och slänger nyckeln. Var tillsammans med någon för att du inte leva utan honom, inte för att du är rädd.
Vi bor inte tillsammans. Jag är rädd att jag har för höga krav och att det inte finns nån för mig.
 
Jag och distanssnubben tvingades in i en känslomässig bergochdalbana i och med att jag hamnade på sjukhus. Mår bra nu men det var några kämpiga dygn. Han har varit så fin rakt igenom. Han har, på distans, funnits där för mig varenda minut. Dag som natt. Han skulle kommit hit idag när jag fick komma hem från sjukhuset men snökaoset satte stopp så han kommer i morgon istället.
 
Jag och distanssnubben tvingades in i en känslomässig bergochdalbana i och med att jag hamnade på sjukhus. Mår bra nu men det var några kämpiga dygn. Han har varit så fin rakt igenom. Han har, på distans, funnits där för mig varenda minut. Dag som natt. Han skulle kommit hit idag när jag fick komma hem från sjukhuset men snökaoset satte stopp så han kommer i morgon istället.
Hoppas du är ok!
 
I kvällens avsnitt av Yeah but och karma: Nästan-grannen och jag stämde träff och han nämnde kort innan att han skulle berätta något. Uh-oh? Sågs och han berättade om senaste, ganska dramatiska utvecklingen i drama mellan arbetskamrater. Phew.

Tills senare på kvällen när vi hade legat ihopflätade i flera timmar och han sa att han är kär i mig. Glömde alternativet med fingerpistoler. Kramades extra mycket och sa sanningen - jag är lite för rädd för att känna så mycket redan nu, men jag vill inte ha någon annan.
... fast sen gick han hem och sov av praktiska skäl och jag sov ensam, "på saken", och hade en av årets mest krävande arbetsdagar men filade ändå vidare på paniklistan och gick och tränade och tänkte några varv till och sen frågade han om han fick ta med mat och äta hos mig och så kom han hit och så öppnade jag dörren och behövde inte tänka så mycket mer. Eller det hade varit en bonus att växla till att fundera på bra formulering för det jag nu råkade prestera var "Jag är fan rätt kär i dig också". :bag:
 
... fast sen gick han hem och sov av praktiska skäl och jag sov ensam, "på saken", och hade en av årets mest krävande arbetsdagar men filade ändå vidare på paniklistan och gick och tränade och tänkte några varv till och sen frågade han om han fick ta med mat och äta hos mig och så kom han hit och så öppnade jag dörren och behövde inte tänka så mycket mer. Eller det hade varit en bonus att växla till att fundera på bra formulering för det jag nu råkade prestera var "Jag är fan rätt kär i dig också". :bag:
Men känslan ändå, när man blir sådär ”dum i huvudet-kär” 😍

Det låter så härligt 🥰
 
... fast sen gick han hem och sov av praktiska skäl och jag sov ensam, "på saken", och hade en av årets mest krävande arbetsdagar men filade ändå vidare på paniklistan och gick och tränade och tänkte några varv till och sen frågade han om han fick ta med mat och äta hos mig och så kom han hit och så öppnade jag dörren och behövde inte tänka så mycket mer. Eller det hade varit en bonus att växla till att fundera på bra formulering för det jag nu råkade prestera var "Jag är fan rätt kär i dig också". :bag:
standardfrågor. 😜

Hur tog han det?
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 363
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
822
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
696
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp